Dijital pazarlama, son birkaç yılda en popüler alanlardan biri haline geldi. Herkes dijital pazarlama ve profesyoneller hakkında konuşuyor ve çevrimiçi bir iş geliştirmenin yolu en önemli yolu da bu.
Google trendlerinde ‘ dijital pazarlama ‘ ifadesini yazarsanız, dijital pazarlama ile ilgili arama terimlerinde net bir değişiklik olduğunu göreceksiniz.
Genel olarak kullanıcıların dijital pazarlama hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları ve çevrimiçi varlığını iyileştirmek için nasıl kullanılacağı konusunda artan bir talep var. Bu talep doğrultusunda üniversiteler yeni dijital pazarlama kurslarını tanıtıyor.
Bu kılavuzda, dijital pazarlamanın ne olduğunu, çeşitli dijital pazarlama kanallarının neler olduğunu, dijital pazarlama stratejisinin ne olduğunu ve dijital pazarlama ve İnternet dünyasındaki rolüyle ilgili bazı kavramları inceleyeceğiz.
Dijital Pazarlamanın Tanımı
Dijital pazarlama nedir?
Dijital pazarlama, İnternet’teki ürün veya hizmetleri tanıtmak için kullanabileceğiniz tüm pazarlama kanallarını ve yöntemlerini, aynı zamanda TV’ler, cep telefonları ve elektronik reklam panoları gibi elektronik cihazları da kapsayan geniş bir terimdir.
Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki temel fark, dijital pazarlama kampanyalarının yalnızca dijital kanallar aracılığıyla gerçekleştirilmesidir ve bu, pazarlamacılara bir kampanyanın etkinliğini analiz etmek için daha fazla kontrol, araç ve veri sağlar.
Dijital pazarlama yolları
Dijital pazarlamanın bir dizi kanalı vardır ve bunlar çevrimiçi pazarlama kanallarına ve çevrimdışı pazarlama kanallarına ayrılabilir.
Bu ikisi arasındaki temel fark, çevrimiçi pazarlama kanallarının yalnızca İnternet’e dayalı olması ve çevrimdışı pazarlama kanallarının İnternet’e bağlı olmayan dijital cihazlarla ilgili olması.
Çevrimiçi pazarlama kanalları
- Web Sitesi Pazarlama
- Arama motoru optimizasyonu
- Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı
- İçerik pazarlama
- Eposta pazarlama
- Sosyal medya pazarlamacılığı
- Ortaklık pazarlama
- Gelen Pazarlama
- Mobil Pazarlama
- Video Pazarlama
Çevrimdışı pazarlama kanalları
- TV Pazarlama
- SMS Pazarlama
- Radyo Pazarlama
- Billboard Pazarlama
Web Sitesi Pazarlama
Bir web sitesi, tüm dijital pazarlama kampanyalarının odak noktasıdır. Kendi başına çok güçlü bir kanal ama aynı zamanda diğer çevrimiçi pazarlama kampanyalarının çoğunu yürütme aracıdır.
Web siteniz markanızı, ürün ve hizmetlerinizi mümkün olan en iyi şekilde temsil etmelidir. Hızlı, mobil uyumlu ve kullanımı kolay olmalı.
Bir web siteniz olduğunda, bir sonraki adım, dijital pazarlama stratejisi oluşturmak ve web sitenizi ve içeriğinizi daha fazla trafik ve müşteri elde etmek amacıyla tanıtmaktır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu , web sitenizi arama motorları için optimize etme işlemidir. SEO’nun ana hedefi, arama sonuçlarında bir web sitesi sıralamasına yardımcı olmak ve arama motorlarından organik (ücretsiz) trafik elde etmektir.
SEO’nun bir dizi alt süreci vardır. Ana olanlar:
- Teknik SEO
- Sayfa içi SEO
- OFF-Page SEO
Tıklama Başına Ödeme (PPC) Reklamcılığı
PPC reklamcılığı , ücretli reklamlarla İnternet kullanıcılarına çeşitli ağlarda erişme olanağı sağlar.
Şunları yapabilirsiniz kurulum PPC kampanyaları Google, Bing, Linkendin, Twitter, Pinterest veya Facebook’ta ve ürün veya hizmetleri ile ilgili terimleri arayan kullanıcılara reklamlarınızı gösterin.
TBM kampanyaları, kullanıcıları demografik özelliklerine (yaş, cinsiyet vb.) Ve hatta belirli ilgi alanlarına veya konumlarına göre segmentlere ayırabilir.
Bir kullanıcı reklamlarınızı her tıkladığında, sağlayıcıya (ve dolayısıyla tıklama başına ödeme) bir ücret ödersiniz.
En popüler PPC platformları Google Reklamları ve Facebook’tur.
PPC Kampanyaları ve SEO, Arama Motoru Pazarlaması (SEM) olarak bilinen şeyi oluşturur.
İçerik pazarlama
İçerik pazarlaması içerikle ilgili. Dijital dünya, metin, resim, ses ve video gibi farklı biçimlerde geniş bir içerik koleksiyonudur.
Bir içerik pazarlama kampanyasının amacı, içerik kullanımı yoluyla potansiyel müşterilere ulaşmaktır.
İçerik genellikle bir web sitesinde yayınlanır ve daha sonra sosyal medya, e-posta pazarlaması, SEO veya hatta TBM kampanyaları aracılığıyla tanıtılır.
Bir içerik pazarlama kampanyası yürütmek için bir blog’a sahip olma arasındaki fark, daha sonra, hangi içeriğin yayınlanacağı, ne zaman yayınlanacağı, kimin hedefleneceği ve içerik kampanyalarınızın etkinliğini nasıl izleyeceğimiz ile ilgili belirli hedeflere sahip olmasıdır.
İçerik pazarlamasının ana araçları şunlardır:
- Bloglar
- e-Kitaplar
- Çevrimiçi kurslar
- İnfografikler
- Podcast
- Web Seminerleri
Eposta pazarlama
Sosyal medya ağlarının kullanımının artmasına rağmen, e-posta pazarlama hala en etkili dijital pazarlama kanallarından biridir.
Birçok kişi, e-posta pazarlamasının her gün alabildiğimiz yüzlerce spam e-posta iletisiyle karıştırılmasına karşın, e-posta pazarlamasının konusu bu değil.
E-posta ile pazarlama, potansiyel müşterilerinizle veya markanıza ilgi duyan kişilerle iletişim kurmanız gereken bir araçtır ve bu, bu kişilerin sizden haber almak istediklerini ve gelen kutularını kaçırmamanızı gerektirir.
Aslında, birçok başarılı çevrimiçi işletme ve pazarlamacı, e-posta listelerine potansiyel müşteriler eklemek için diğer tüm dijital pazarlama kanallarını kullanır ve daha sonra e-posta pazarlaması yoluyla, bu müşterileri müşterilere dönüştürmek için bir dizi huniler oluşturur.
Sosyal medya pazarlamacılığı
Sosyal medya pazarlaması, çeşitli sosyal ağlarda insanlara içerik pazarlama kampanyaları (gönderiler), ücretli reklamlar veya her ikisi aracılığıyla ulaşma ile ilgilidir.
Bir sosyal medya pazarlama kampanyasının temel amacı marka bilinci oluşturmak ve sosyal güven oluşturmaktır, ancak sosyal medya pazarlamasına daha derinlemesine girdiğinizde, potansiyel müşterilere ulaşmak için veya doğrudan satış kanalı olarak kullanabilirsiniz.
Örneğin, Facebook’u al. Facebook satış hunisi 3 ana adımdan oluşur.
Huninin tepesi farkındalıktır. Bu, Facebook kullanıcılarını markanızı Facebook kullanıcılarına tanıtmak için kullanabileceğiniz aşamadır. Bu aşamadaki amacınız, reklamınızı olabildiğince çok insana ulaştırmak ve yeni takipçiler kazanmak .
İkinci adım düşünülür. Bu aşamada amacınız insanları (markanıza ilgi göstererek) elde etmek ve bunları huninin ortasından geçirmek ve web sitenizi ziyaret etmek, sayfanızla etkileşim kurmak, uygulamanızı yüklemek, size mesaj göndermek vb. .
Üçüncü adım dönüşüm. Dönüşüm için dönüşüm hunisine giren kişileri ikna etmeye çalıştığınız son adımdır. Bir dönüşüm, işletmeniz için bir ürün veya hizmet satışı veya mağazanızın ziyareti gibi bir değeri olan her şey olabilir.
Yukarıdaki şemada gördüğünüz gibi, her dönüşüm hunisi aşamasında, hangi tür kampanyalarda kullanabileceğinize dair bir dizi seçeneğiniz vardır.
Satış Ortaklığı Pazarlaması
Satış ortaklığı pazarlama, internet kullanımının yükselmesiyle önemli ölçüde büyüyen en eski pazarlama biçimlerinden biridir.
Temel olarak, bağlı kuruluş pazarlama ile diğer insanların ürünlerini tanıtıyorsunuz ve her satış yaptığınızda veya bir satış gerçekleştirdiğinizde bir komisyon alıyorsunuz.
Amazon gibi birçok tanınmış şirketin, ürünlerini satan web sitelerine ayda milyonlarca dolar ödeme yapan bağlı programları var.
Dijital pazarlama stratejinizi tasarlarken, bağlı kuruluş pazarlamacılığını markanıza dahil etmenin ve ürünlerinizi bir komisyon için satmanın bir yolu olarak eklemelisiniz.
Başka bir deyişle, çevrimiçi tanıtımı için bir ürününüz veya hizmetiniz olduğunda, kullanıcıların İnternet’te ürünlerinizi tanıtmak için kullanabilecekleri kaynak ve materyalleri kaydedebilecekleri ve bulabilecekleri bir ortaklık programı oluşturmayı düşünmelisiniz.
Ödül olarak bir komisyon alacaklar ancak bir sağlayıcı olarak sizin için faydaları çok daha fazla.
Bağlı kuruluşlarınız sadece daha fazla satış yapamazlar, ancak markanızın en iyi temsilcileri olabilirler ve diğer kişilerin şirketinizle satın alma veya bağlantı kurmalarını olumlu yönde etkileyebilir.
Inbound pazarlama
Inbound pazarlama, yeni müşteri kitlelerine, özellikle içerik oluşturma sürecini kapsayan ve yeni müşterilere ulaşmak için çeşitli dijital pazarlama kanallarının nasıl kullanılacağını ifade eden başka bir terimdir.
Gelen pazarlamanın ana unsurları şunlardır: içerik, dikkat, katılım, güven ve memnuniyet.
Tüm bu unsurların tek bir amacı vardır: İşletmelerin potansiyel müşterileri ile bağlantı kurmasına yardımcı olmak ve daha fazla satışa götürecek iki yönlü iletişim kanalıyla bir kanal oluşturmak.
Tüm dijital pazarlama kanalları benzer satış hunisine sahiptir. Birçok durumda farklı olan, huninin her aşamasını tanımlamak için kullanılan terminolojidir. Genel olarak, bir dijital satış hunisinin 3 ana hedefi vardır: İnsanların markanızı öğrenmesini sağlamak, markanızla etkileşim kurmasını sağlamak (web siteniz veya uygulamanız aracılığıyla) ve bunları dönüştürmelerini sağlamak.
Mobil Pazarlama
Mobil pazarlama, Google Play, Apple uygulama mağazası veya Amazon pazarı gibi farklı mobil uygulama mağazalarındaki müşterilere ulaşma sürecini ifade eder.
Bu uygulama mağazalarında günde binlerce uygulama ve milyonlarca kullanıcı var. Mobil pazarlama sayesinde, uygulamalarınızı ücretli reklamlarla veya diğer yöntemlerle (çapraz uygulama tanıtımları vb.) Tanıtabilir, böylece daha fazla kullanıcı tarafından görülebilir ve yüklenebilir.
Not: Mobil pazarlama, web sitenizin mobil uyumlu bir sürümüyle aynı değildir. Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmek bir zorunluluktur ve gerekliyse, web siteniz mobil cihazlarda yapılan Google aramalarına gösterilmez. Mobil pazarlama, bir uygulama oluşturmak ve bu uygulamayı Google Play’e veya kullanıcıların indirebilecekleri diğer uygulama mağazalarına yüklemekle ilgilidir.
Video Pazarlama
Videolu pazarlama nispeten yeni bir şeydir, ancak son zamanlarda o kadar popüler hale gelmiştir ki bunu görmezden gelemezsiniz.
YouTube, en popüler ikinci arama motoru haline geldi ve birçok kullanıcı bir satın alma kararı almadan, bir şeyler öğrenmek veya sadece rahatlamak için YouTube’a dönüyor.
YouTube, Video pazarlamasını yürütebileceğiniz araçlardan yalnızca biridir. Bir video pazarlama kampanyası yürütmek için Facebook Videoları, Instagram, Vimeo gibi pek çok platform var.
Videodan yararlanmanın en iyi yolu, bunları SEO’nuza, içerik pazarlama ve sosyal medya pazarlama kampanyalarınıza entegre etmektir.
Bağımsız video kampanyaları yayınlamak maliyetli olabilir ve her zaman yatırım üzerinde pozitif bir getiri yaratmaz, ancak video diğer kampanyalarınızın bir parçası olarak kullanıldığında YG haklı çıkarılır.
Video pazarlamayı dijital pazarlama stratejisinin bir parçası olarak nasıl kullanacağımıza ilişkin bazı örnekleri inceleyeceğiz.