35 Milyon Gönderiye Göre 2024’de Instagram’da En iyi paylaşım saatleri.
Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman ne zaman? Daha sonra cevabı bulmak için 35 milyondan fazla yayın gönderisini (Reels ve IGTV hariç) analiz etti. Reels algoritması için daha önce hazırladığımız yazıyı okuyabilirsiniz.
İnstagram Reels Algoritması Nasıl Çalışır?
Sonuç? Haftanın her günü ve birkaç önemli konum için İnstagram’da paylaşım yapmak için ortalama en iyi saati keşfettik!
İnstagram En İyi Post Paylaşım Saatleri
Later‘in 35 milyon küresel İnstagram gönderisi analizine göre, İnstagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman (yerel saate göre) sabah 6’dır.
İnstagram’da paylaşım yapmak için en iyi günler Cumartesi ve Pazar günleridir – en yüksek ortalama etkileşim Pazar günü sabah 6’da yayınlanan gönderiler için gerçekleşir.
Öte yandan, Çarşamba günleri 10:00 – 16:00 ve Perşembe 21:00 – 23:00 arasında yayınlanan gönderiler ortalama olarak en düşük etkileşim oranlarını alır ve bu da onları İnstagram’da yayınlanmak için en kötü günler haline getirir.
İnstagram’da Paylaşım Yapmak İçin Keşfet Saatleri
35 milyon global Instagram gönderisine göre, günde İnstagram’da paylaşım yapmak için en iyi zamanlar:
- Pazartesi: 5AM
- Salı: 6AM
- Çarşamba: 6AM
- Perşembe: 5AM
- Cuma: 6AM
- Cumartesi: 6AM
- Pazar: 6AM
(AM: Öğleden önce.)
İnstagram’da Paylaşım Yapmak için En Kötü Zaman
35 milyon global İnstagram gönderisine göre, günde İnstagram’da paylaşım yapmak için en kötü zamanlar:
- Pazartesi: 2PM
- Salı: 13:00
- Çarşamba: 10:00
- Perşembe: 11PM
- Cuma: 9AM
- Cumartesi: 20:00
- Pazar: 16:00
(PM: Öğleden sonra.)
İnstagram en iyi paylaşım saatleri hangileri
Ekip olarak, paylaşım yapmak için en iyi zamanların günün bu kadar erken olduğunu görmek bizi oldukça şaşırttı. 2018’den beri İnstagram’da paylaşım yapmak için en iyi zamanları araştırıyoruz ve bu yıl verilerde ciddi bir değişim gördük!
Tarihsel olarak, kitlenizin en aktif olduğu zamanda gönderi yayınlamanın en etkili strateji olduğuna inanıyorduk – ve bu pozitif bir korelasyona sahip gibi görünse de, katılımı etkileyen tek faktör bu değil.
İnstagram’ın algoritmasının dakikliği hesaba kattığını biliyoruz, ancak belki de eskisi kadar değil. Ayrıca İnstagram’ın kısa süre önce ilk 30 dakikadaki etkileşim sayısının bir gönderinin Ana Sayfa Akışındaki sıralamasını belirlemediğini doğruladığını da biliyoruz.
Böylece, hedef kitlenizin en aktif olduğu anda yayınlarınızın yayınlanmasının baskısı kalktı. Bunun yerine, “erken yükseliş, erken gönderim” katılım stratejisi gün ışığına çıktı.
Hesaplar, günün erken saatlerinde gönderi göndererek daha az rekabetten yararlanır ( küresel olarak , gönderilerin çoğu her gün 09:00-13:00 saatleri arasında paylaşılır), aynı zamanda kullanıcılardan gelen trafikten günün ilk kaydırmalarında (birkaç saat sürse bile) faydalanır gönderi paylaşıldıktan sonra.
Her gün ilk gönderi paylaşanlardan biri olarak, kitlenizin uygulamada kişisel olarak en aktif oldukları zamanlardan bağımsız olarak içeriğinize en iyi şekilde görünme şansı vermiş olursunuz.
İnstagram’ın kendisi (ve uygulamadaki içeriği kullanma ve bunlarla etkileşim kurma şeklimiz) son 12 ayda önemli ölçüde değişti, bu nedenle paylaşım stratejinizi ayarlamanın tam zamanı.