İnstagram Reels Algoritması Nasıl Çalışıyor? – İnstagram’a Göre!

İnstagram Reels videoları izlenimleriniz düştü mü? Veya arttırmak için neler yapabilceğinizi merak mı ediyorsunuz?

Doğru yerdesin!

Çünkü, bu yazıda “İnstagram Reels Algoritması Nasıl Çalışıyor?” hep birlikte öğreneceğiz.

Hem de çok kolay!

Reels, uygulamadaki en hızlı büyüme araçlarından biridir – ve işte algoritmayı nasıl “aşacağınız!”.

İnstagram Reels algoritmasının nasıl çalıştığını bilmek, şu anda Instagram’da büyümek isteyen herkes için büyük bir avantaj sağlayacak!

Niye ya?

Reels , uygulamadaki en hızlı büyüme yöntemlerinden biridir ve hiçbir yavaşlama belirtisi göstermiyorlar.

Bu blog gönderisinde bilmeniz gereken her şeyi keşfedin:

İnstagram Reels Algoritması Nasıl Çalışır?

instagram reels algoritması

İnstagram’ın Makara Algoritması, özellikle önerilen bir gönderi olarak veya Reels Keşfet sekmesinde gösterilenler söz konusu olduğunda biraz gizemli oldu.

Ancak yakın tarihli bir gönderide İnstagram, algoritmanın diğer uygulamalardan ( TikTok gibi ) gözle görülür şekilde geri dönüştürülen içeriğin yanı sıra düşük kaliteli video içeriğine öncelik vereceğini paylaştı.

Özellikle Instagram, Reels sekmesi gibi yerlerde daha az keşfedilebilir diğer uygulamalardan görünen filigranlar veya logolar içeren içeriği yapacağını söyledi.

Esasen bu güncelleme, geri dönüştürülmüş veya bulanık içeriğin izleyiciler tarafından keşfedilmesinin daha zor olacağı ve dolayısıyla daha az görüntüleneceği anlamına geliyor.

Bu, içerik oluşturucuların İnstagram’da TikTok videolarının çapraz tanıtımını yapmalarını önlemek için İnstagram tarafından doğrudan bir harekettir – iki uygulamanın aynı hedef kitle için ne kadar yakından rekabet ettiğini düşündüğünüzde şaşırtıcı olmayan bir hareket.

İnstagram ayrıca önerilen Reels önerilerinde “eğlenceli, eğlenceli ve ilginç içeriğe” öncelik verdiğini de doğruladı.

İnstagram Keşfet Reels neye göre çıkıyor?

Artık Reels algoritmasının neyi tercih ettiğini biliyoruz, bu bilgiyi içerik stratejimizi güncellemek ve avantaj elde etmek için kullanabiliriz.

İnstagram’a göre, markalar ve içerik oluşturucular şunları içeren Reels yayınlamalıdır:

  • Eğlenceli ve güldüren videolar paylaşın.(yani insanları memnun eder, dikkatlerini çeker, güldürür veya eğlenceli bir sürpriz içerikleri)
  • İlham veren içerikler üretin. (yani, başkalarının kolayca katılabileceği bir trend başlatıyor)
  • Metin, filtre veya kamera efektleri gibi yaratıcı araçları kullanın.
  • Dikey video kullan.
  • İnstagram müzik kitaplığındaki müzikleri ve/veya oluşturduğunuz veya Reels’te bulduğunuz orijinal sesi kullanın.
  • Deneysel! Yeni bir şey deneyin, kendiniz olun ve sizin için neyin işe yaradığını görün.

Öte yandan Instagram, markaların ve içerik oluşturucuların aşağıdaki Reels videolarını yayınlamamasını tavsiye ediyor:

  • Düşük çözünürlük nedeniyle bulanık olan.
  • Diğer uygulamalardan görünür şekilde geri dönüştürülen videolar.(ör. logolar veya filigranlar içeren)
  • Çevrelerinde bir kenarlıkla yünlenen.
  • Resmin çoğunluğunun metinle kaplayan.
  • İnstagram’ın Topluluk Kurallarına uymayan.

Bu tür içerikleri yüklemeniz size kısa süreli fayda getirse de hesabınıza geniş zamanda zarar verecektir.

Bu yazı İnstagram Reels ipuçlarını doğrudan İnstagram’dan takip ederek, algoritmayı aşmanıza, yeni kitlelere ulaşma ve takipçi sayınızı kolaylaştıracak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.