Yeni Başlayanlar İçin SEO İpuçları

Arama motoru optimizasyonu (SEO) için bir başlangıç ​​olarak, web sitenizi Google, Bing veya Yahoo’nun ilk sayfasında sıralamak için sihirli bir yol olmadığını anlamanız gerekir.

Arama motorları karmaşık algoritmalar tarafından yönetilir ve web sitenizin veya web sayfanızın en iyi noktalardan birini hak ettiğini “ikna etmek” çok zaman alır.

Yine de, web sitenizi optimize etmek ve arama motoru botlarına gerekli sinyalleri sağlamak için takip edebileceğiniz bazı kurallar vardır.

Web SEO ipuçları ve tavsiye ile süzülürken, makalelerin çoğu SEO hakkında teorik bir düzeyde kalır ve SEO uygulamada nasıl uygulanabilir pek söz etmez. Benim düşünceme göre, bu yüzden çoğu web sitesi sahipleri şaşkın ve SEO konusunda çabuk pes eder ya da sadece beklenen sonuçları almazlar.

Bu yazıda okuyacağınız şey, işe yarayan SEO tavsiyesidir. Bu stratejiyi yıllardır, dikkate değer sonuçları olan bir dizi web sitesinde test ettim.

İşte en önemli SEO İpuçları özetidir:

Tam 15 tane ipucu ve her biri sizin için çok kıymetlidir.

  • Sayfa başlıklarınızı ve meta açıklamalarınızı optimize edin
  • SEO dostu URL’ler oluşturun
  • İç sayfalarınıza bir menü ekleyin
  • İçeriğinize iç bağlantılar ekleyin
  • Sayfalarınızı daha kolay okumak için başlık ve biçimlendirme seçeneklerini kullanın
  • 404 sayfanızı özelleştirin
  • Resimlerinizi optimize edin
  • Sayfa hızınızı artırın
  • Diğer web sitelerinden geri dönüşler alın
  • Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun
  • XML site haritası ve Kullanıcı site haritası oluştur
  • İçeriğinizin kalitesini iyileştirin
  • Web sitenizi yeni içerikle güncelleyin
  • Bozuk linkleri kontrol edin
  • Google web yöneticisi araçlarını ve analizlerini kullan

Elbette, web sitenizin daha iyi sıralamalar elde etmesine yardımcı olmak için yapabileceğiniz pek çok şey var, ancak aşağıda sunulan SEO ipuçlarına% 100 güvenli (yani bir Google Penaltı cezası alma riskini almadan) sağlam ve güvenilir bir çerçeve sunacaksınız. Her şeyden önce, çalışan yöntemlerdir.

1. Sayfa Başlıkları ve açıklama

Sayfa başlıkları
Sayfa başlıkları SEO’nun çok önemli bir yönüdür ve bu yüzden listemdeki ilk öğe budur.

Son birkaç ayda elde ettiğim bulgularım, sayfa başlıklarının Google SEO için her zamankinden daha önemli olduğunu gösterdi.

Optimize edilmiş bir sayfa başlığının en önemli özellikleri şunlardır:

*Her sayfanın, sayfanın içeriğini doğru olarak tanımlayan benzersiz bir sayfa başlığı olması gerekir.
*Kısa ve açıklayıcı olun.
*Kullanıcının ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olun
Ana sayfa başlığı: Ana sayfanızın başlığı , web sitenizin / işletmenizin adını ve işletmenizin fiziksel konumu veya ana odakları veya teklifleri gibi bazı önemli bilgileri içerebilir.

Yazı / diğer sayfalar başlığı:

Web sitenizin diğer yayınlarının / sayfalarının başlıkları, sayfanın neyle ilgili olduğunu doğru bir şekilde tanımlamalı ve arama yapanlar için çekici olmalıdır.

Açıklama

Sayfa açıklaması meta etiketi de çok önemlidir. Kullanıcılara, Google’a ve diğer arama motorlarına sayfanın neyle ilgili olduğuna dair bir özet sunar.

Google, açıklamada yazdıklarınızı sayfanızın snippet’i olarak göstermeyi seçebilir veya sayfanızın içeriğinin bir bölümünü kullanmaya karar verebilir.

Diğer bir deyişle, açıklamada yazdığınız şeyin snippet’te gösterileceği anlamına gelmez.

İyi bir meta açıklama yazma yönergeleri şunlardır:

  • Web sitenizin tüm sayfaları, yayınları ve ürünleri için her zaman benzersiz bir açıklama sağlayın.
  • Boyutu 140-150 karakter arasında tutun.
  • Açıklamanın başlığını tekrarlamaktan kaçının
  • Çok fazla anahtar kelime eklemeyin
  • Açıklamayı, sayfanızı okuyucuya ‘reklam vermek’ için bir yol olarak kullanmayı deneyin. Böylece, başlığınızı tıklayıp sayfayı ziyaret edin.

2. Kalıcı bağlantı yapısı

Kalıcı bağlantı yapısı, sayfalar (kategoriler / etiketler) veya bir web sitesinin tek tek gönderileri için URLS biçimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir.

Tarayıcı adres çubuğunda ve arama sonuçlarında (sayfa başlığının altında) gösterilir.

SEO Dostu URL’ler için Yönergeler

  • Arama motorları ve kullanıcıları için Url’leri basit ve anlaşılması kolay hale getirin
  • URL’yi oluşturan kelimeleri ayırmak için ‘-‘ işaretlerini kullanın
  • Gereksiz bilgiler içeren uzun Url’lerden kaçının
  • Sayfanın neyle ilgili olduğunu açıklayan ancak anahtar kelime doldurmayı engelleyen kelimeleri kullanın

KÖTÜ url yapılarının örnekleri:

  • http://www.example.com/TR/123213/5105.html
  • http://www.example.com/sosyalmedyahaberleri
  • http://www.example.com/id=1&sort=A&action=10

İYİ URL yapılarının örnekleri:

  • http://www.example.com/sosyal-medya-haberleri
  • http://www.example.com/2018/11/sosyal-medya-haberleri

3. Breadcrumb Kullanımı

Türkçe anlamı “Ekmek Kırıntısı” olsa da, breadcrumb sitenizde hangi sayfada olduğunuzu kullanıcıya sunan bir sistemdir.

Tüm dahili sayfalarınızda bir kırıntı bulunduğundan emin olun. Bir kırıntı, sayfanın üst kısmında gezinmeye yardımcı olan bir dizi bağlantıdır. WordPress kullanıyorsanız, bir ekmek kırıntısı oluşturmak için birçok ücretsiz eklenti vardır.

Breadcrumb
Breadcrumb

4. İç bağlantılar

İç bağlantılar hakkında konuştuğumuzda, sayfadaki diğer sayfalara işaret eden, yani harici bağlantılar olmayan bir sayfadaki linkleri kastediyoruz.

Aşağıdaki örnekte, bağlantıyı “yoğunluğu artır” ile tıkladığınızda, bir egzersizin yoğunluğunun nasıl artırılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitesi ile birlikte bir sayfaya yönlendirilirsiniz.

İç bağlantı , web sitesi SEO için çok önemli bir faktördür, ancak hala birçok web sitesi sahibi doğru şekilde kullanmamaktadır. İç bağlantılar için izlenecek kurallar basittir:

  • İlişkili makaleleri ya anahtar kelime çapa metni kullanarak ya da tam makale başlığını kullanarak bağlayın.
  • Bağlantıların hem kullanıcı için hem de arama motorları tarafından anlaşılması kolay olduğundan emin olun.
  • Sadece arama motorları için bağlantı yapmayın. Bir iç bağlantı, kullanıcının siteyi daha iyi yönlendirmesine yardımcı olmalıdır.
  • Dahili bağlantı için ‘burayı tıklayın’ veya ‘[..]’ gibi terimleri kullanmayın.
  • Abartma. Sayfa başına birkaç iç bağlantı yeterlidir (gerçekten gerekli ise daha fazlasını oluşturun)

Profesyonel İpucu: Her zaman eski yayınları yeni gönderilerden bağlamayın, ancak her iki haftada bir daha geri gidin ve eski yayınlardan yeni yayınlar bağlayın.

4. İç bağlantılar

İç bağlantılar hakkında konuştuğumuzda, sayfadaki diğer sayfalara işaret eden, yani harici bağlantılar olmayan bir sayfadaki linkleri kastediyoruz.

İç bağlantı , web sitesi SEO için çok önemli bir faktördür, ancak hala birçok web sitesi sahibi doğru şekilde kullanmamaktadır. İç bağlantılar için izlenecek kurallar basittir:

  • İlişkili makaleleri ya anahtar kelime çapa metni kullanarak ya da tam makale başlığını kullanarak bağlayın.
  • Bağlantıların hem kullanıcı için hem de arama motorları tarafından anlaşılması kolay olduğundan emin olun.
  • Sadece arama motorları için bağlantı yapmayın. Bir iç bağlantı, kullanıcının siteyi daha iyi yönlendirmesine yardımcı olmalıdır.
  • Dahili bağlantı için ‘burayı tıklayın’ veya ‘[..]’ gibi terimleri kullanmayın.
  • Abartma. Sayfa başına birkaç iç bağlantı yeterlidir (gerçekten gerekli ise daha fazlasını oluşturun)

Profesyonel İpucu: Her zaman eski yayınları yeni gönderilerden bağlamayın, ancak her iki haftada bir daha geri gidin ve eski yayınlardan yeni yayınlar bağlayın.

Özellikle çok sayıda yayınınız varsa bunu yapmak kolay bir iş değildir, ancak yerinde SEO için çok değerli bir araçtır.

5. Metin biçimlendirme ve H1, H2 ve H3 kullanımı

Sadece temel biçimlendirme yapmadan sadece web sitenizdeki metni yayınlamayın. Bu kullanıcı deneyimi için iyi değil ve SEO çabalarına karşı çalışıyor.

Web sitenizdeki bir yazıyı veya sayfayı biçimlendirmek için genel kurallar:

  • Gönderinizin başlığı için H1 etiketlerini kullanın.
  • Yayınınızın ana başlıkları için H2 etiketlerini kullanın.
  • Kullanıcıların dikkatini çekmek için BOLD ve Italics kullanın
  • Tüm başlıklarınız için H2 etiketleri kullanmayın
  • Küçük paragraflar yaz
  • Okuması kolay bir yazı tipi boyutu kullanın

Gönderinizi biçimlendirirken daima kullanıcı deneyimini aklınızda bulundurun. Kullanıcı, sayfanıza bakarak, postanızın ana bölümlerini (H2 etiketleri) belirleyebilir mi? Metnin tüm cihazlarda (akıllı telefonlar, Apple Ipad’ler, Android tabletler vb.) okunması kolay mı?

H1 etiketi kullanımı

6. 404 Hata Sayfaları

SEO, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve uygun bir 404 sayfanın bu hedefe katkıda bulunmasını sağlamaktır.

404 sayfası, bir kullanıcının sitenizde mevcut olmayan veya bir URL’yi yanlış yazılan veya bozuk bir bağlantıyı izleyen bir sayfa aradığında görüntülenen sayfadır.

Bu, kullanıcı için yararlı değildir ve kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiler.

Doğru yapılandırılmış bir 404 sayfası şunları yapmalıdır:

  • “Bulunamadı” mesajını görüntülemek yerine, ne olduğu hakkında kullanıcıya bilgi verin.
  • Web sitesinin geri kalanı ile tutarlı bir tasarım var
  • Sitenin diğer sayfalarına gitmek için kullanıcıya seçenekler verin.

7. Resim Optimizasyonu

Görüntülerin kullanıcı deneyimini geliştirmek için gereklidir, ancak sayfa yükleme hızı veya yavaş yanıtla ilgili sorunlar gibi diğer yan etkilerin yaratılmamasına özen gösterilmelidir.

  • Resmi tanımlamak için Alt Metni kullanın. Anahtar kelimeler ekleyebilir ancak aşırıya kaçmayın.
  • Görüntü dosya adlarında anahtar kelimeler kullanın (tire ile ayrılmış). İmage1.jpg veya person1.jpg gibi dosya isimlerini kullanmayın. Bunun yerine tire ile anlamlı isimleri kullanın. Örneğin kadın-working-out.jpg
  • Tüm görüntü dosyalarını sitenizdeki özel bir klasörde tutun, ör. Www.mydomain.com/images/
  • Görüntü boyutunu optimize edin. Görüntünün boyutu (KB cinsinden) ne kadar küçükse, web siteniz ne kadar hızlı yüklenir.

8. Sayfa Hızı

Google, sayfa hızının bir sıralama faktörü olduğunu ve birçok web yöneticisinin web sitelerini hız için optimize etmediğini defalarca belirtti. Amaçları (Google), araştırmacıya en doğru sonuçları en hızlı şekilde vermektir.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde sayfa hızının (sıralama faktörü olarak) daha fazla önem kazanacağı kesin.

Hızlı web siteleri, kullanıcı deneyimini geliştirir ve ziyaretçinin tekrar gelmesini teşvik etmek için bir faktördür. Ayrıca, 4  saniyeden daha kısa bir sürede yüklenen bir web sitesinin daha olası olması:

  • Arama sonuçlarında daha iyi sırala
  • Kullanıcı başına daha fazla sayfa ziyareti alın
  • Daha fazla dönüşüm elde edin

Sayfa hızı sorunu nasıl çözülür?

  • Gereksiz eklentileri (WordPress kullanıyorsanız) veya javascript’i sayfalarınızdan kaldırın.
  • Resimlerinizin boyutunu optimize edin.
  • Bir önbelleğe alma hizmeti veya eklenti kullanın (WP Super Cache ve W3Total Cache kullanıyorum).
  • Http://www.webpagetest.org/ adresine gidin ve sayfalarınızın farklı konumlardan, İnternet hızından ve tarayıcılardan yüklenmesi için kaç saniye gerektiğini test edin. Sonundaki analiz raporu, sayfanızın hangi bileşenlerinin yüklenmesini çok uzun sürdüğünü de göstererek bunları kaldırabileceksiniz.
  •  Web sitenizi analiz etmek ve performans önerileri almak için Google Page Speed ​​Service’e gidin .
  • Sitenizde çok fazla resminiz varsa ve yukarıda belirtilen araçlarla verilen önerilerle performansı artıramazsanız , Cloud Flare veya Amazon Cloud Front gibi bir CDN (Content Delivery Network) hizmeti kullanmayı düşünebilirsiniz.

Performansla ilgili sorunların teknik bir sorun olduğunu biliyorum ve bazen ortalama kullanıcının problemleri tanımlayıp çözmesi kolay değil.

Yine de SEO için çok önemli bir faktördür ve ihmal edilmemelidir.

9. Diğer Web Sitelerinden Bağlantı Alın

SEO hakkında konuştuğumuzda bağlantı kurmadan bahsetmekten kaçınmanın bir yolu yok. Nedeni basit: Off-Page SEO faktörleri Google sıralama algoritmasında çok kritik bir rol oynamaktadır.

SEO’ya yeni başlayanlar için bunun anlaşılması zor bir kavram olduğunu biliyorum, o yüzden baştan başlayalım.

Backlink SEO için neden önemli?

Larry Page ve Sergey Brin (Google Kurucuları), ilk Google sıralama algoritmasını oluşturduklarında, web sitelerini karşılaştırmanın bir yolu arıyorlardı, böylece en iyisi, arama motorları sonuç sayfalarında (SERPS) gösterildi.

Bir sayfanın sayfa üzerindeki SEO faktörlerini hesaba katmanın yanı sıra, diğer web sitelerinden gelen bağlantılara sahip olan web sitelerinin muhtemelen diğerlerinden daha önemli ve popüler olduğuna karar verdiler, böylece daha iyi bir sıralamayı hak ettiler.

Diğer bir deyişle, gelen bağlantılar ‘güven oyu’ olarak sayıldı ve bunun bir web sitesinin sıralama pozisyonu üzerinde olumlu bir etkisi oldu. Bir web sitesine işaret eden daha fazla gelen bağlantı, sıralama konumu daha iyiydi.

Başlangıçta, bu kolayca manipüle edilebilir bir şeydi. Bu konsepti anlayan web yöneticileri, web sitelerini gösteren binlerce bağlantı kurmaya ve sıralamalarını artırmaya başladılar.

Sorun, bu web sitelerinin bazılarının kaliteli web siteleri olmaması ve Google’ın ilk sayfasında gerçekten hak edilmedikleriydi. Fazla mesai, Google’ın arama sonuçlarının kalitesini etkileyen büyük bir sorun oluşturdu.

İtibarlarını korumak ve spam web sitelerini uzak tutmak için Google, sıralama algoritmasına daha katı kurallar eklemeye başladı ve doğal ve yapay olarak oluşturulan bağlantılar arasında ayrım yapabildiler.

Sonuç Google için bir başarıydı. Spam ve düşük kaliteli web siteleri yalnızca sıralamasını kaybetmediler, ancak çoğu durumda Google dizininden kaldırıldılar.

Bu, Google cezalarının daha popüler hale geldiği ve Panda ve Penguen gibi kelimelerin geçtiği zamandı. (Google sıralama algoritması değişikliklerine verilen isim) birçok web yöneticisinin kabusu haline geldiği zamandı.

Bağlantı oluşturmaya bu girişi özetlemek için 3 şeyi anlamalısınız:

1 -> Linkler hala SEO’nun çok önemli bir yönü.

2 -> Artık bir miktar meselesi (web sitenize ne kadar link gösteriliyor) değil, kaliteden (bu linklerin nereden geldiği) değil.

3. -> Doğal bağlantılar sıralamanız için iyidir, yapay olarak oluşturulan bağlantılar sizi başınıza belaya sokabilir.

Bağlantı oluşturmaya nasıl yaklaşılır (güvenli yol)

Öyleyse, şu an itibariyle bağlantıların önemli olduğunu, ancak bunları nasıl aldığınızı açıklığa kavuşturmalıyız.

  • Web sitenizde doğal olarak bağlantıları çekecek harika içerikler yayınlayın
  • İçeriğinizi web sitenize potansiyel olarak bağlanabilecek diğer web yöneticileri / blog yazarlarının önüne koyun (Facebook ve diğer sosyal medya kanalları bu amaç için harika tanıtım araçlarıdır).
  • Diğer web sitelerine bağlantı verin ve web yöneticilerine, web sitelerine bir bağlantı eklediğinizi bildirerek ulaşın. 5. Adım açıklandığı gibi, bu aslında onların kılavuzları birinde Google tarafından verilen tavsiyem – onlar web sitenize gibi, onlar iyilik döndürebilir.
  • Diğer web sitelerinde içerik yayınlayın ve sayfalarınıza işaret eden bağlantılar ekleyin (bu, konuk yayın olarak da bilinir)
  • Diğer web yöneticileriyle bağlantı kurun ve web siteniz hakkında bilgi verin (Twitter ve e-posta diğer insanlarla bağlantı kurmak için harika araçlar)
  • Sadece yüksek kaliteli web sitelerinden bağlantı kurmaya çalışın
  • Herhangi bir web sitesiyle değil, nişınızla ilgili web sitelerinden bağlantılar alın
  • Bağlantı profilinizi aşamalı olarak oluşturduysanız (gelen bağlantıların sayısında ani değişiklikler, sıralama algoritmasında bazı uyarı sinyallerini yükseltebilir)
  • ‘Follow’ ve ‘ nofollow arasındaki farkı anladığınızdan emin olun. ‘ ‘ bağlantısı
  • Google’ın bağlantı kurma hakkındaki yönergelerini okuyun
  • Yeni web siteleri için bağlantı oluşturmaya nasıl yaklaştığınız eski web sitelerinden farklıdır, bu nedenle doğru teknikleri kullandığınızdan emin olun.
  • SEMRUSH gibi araçları kullanın bağlantı profillerini analiz etmek için ve bağlantı uygulamalarıyla ilgili olabildiğince fazla bilgi edinmeye çalışın.
  • Bağlantı profilinizi sık sık kontrol edin ve profilinizi istenmeyen bağlantılardan temizlemek için gerekli adımları atın.

Bağlantı yapı hatalarını önlemek için:

  • Link satın almayın (herhangi bir bağlantı kurma paketinden kaçının)
  • Herhangi bir büyük çaplı bağlantı kurma
  • Bağlantınızı düşük kaliteli web sitelerine eklemeyin
  • Yorumlar veya forumlardan gelen linkler bazen iyi olandan daha fazla zarar verebilir (gerçek ve güvenilir kaynaklardan olmadıkça)

10. Mobil uyumlu web siteleri

Her gün yapılan önemli sayıda arama, mobil cihazlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Son 6 aydaki birçok çalışma, akıllı telefon kullanan aramaların sayısının özellikle çevrimiçi satın alımlar söz konusu olduğunda sürekli olarak arttığını belirtti.

Analiz verilerinize göz attığınızda, mobil cihazlardan gelen günlük ziyaretlerin iyi bir yüzdesini göreceğinize eminim.

Bu mesaj, mobil SEO’ya ayrıntılı bir şekilde gitmek için değil, web sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlamak için takip etmeniz gereken bazı basit adımlar var.

  • Yapılması gereken ilk şey, mobil uyumlu bir web sitesi ile yerel bir Android, iPhone veya Windows Mobile uygulaması arasındaki farkı anlamaktır. Birçok web yöneticisi ile konuştuktan sonra, birçok insanın mobil stratejileriyle başarısız olduğunu fark ettim çünkü bu farkı anlamadılar ve henüz mobil pazarların muazzam potansiyelini henüz fark etmediler.
  • Mobil uyumlu bir web sitesi, mobil tarayıcıda (örneğin Android’de Chrome veya iPhone’da Safari) görüntülenmek üzere optimize edilmiştir. Yerel bir android (iPhone veya Windows Mobile uygulaması), mobil pazarlardan (Google Play veya Apple Store) indirilebilen bir uygulamadır. Bunu başka bir gönderide daha fazla ayrıntıyla ele alacağım ancak SEO amaçlı olarak, kullanıcılarınızın mobil tarayıcılardan gelmesi için mobil uyumlu bir sürüm sağlamanız gerekir.

Güncelleme:  Mobil SEO’ya yaklaşmanın en iyi yolu, duyarlı bir web sitesi tasarımı benimsemektir . Hem SEO hem de kullanılabilirlik açısından birçok avantaj var.

11. Site Haritası

Site haritası, web sitenizin tüm yayınlarının / sayfalarının bir listesidir. 2 tür site haritasına ihtiyacınız var. İlk olarak, ziyaretçilerin içeriğinizi daha kolay bulmasına yardımcı olmak için Google, Bing ve diğer arama motorlarına ve ikinci bir html site haritasına göndermek için bir xml site haritası.

Kullanıcı site haritanıza ana menüden bir link yerleştirmeniz önerilir.

XML Site Haritası (arama motorları için)

 Blogging platformunuza bağlı olarak, web sitenizin site haritasını oluşturmak ve güncellemek için eklentileri kullanabilirsiniz.

12. İçerik hala kraldır

Yukarıdaki ipuçlarının çalışması için öncelikle web sitenizde iyi içeriğe sahip olmanız gerekmektedir.

İçerik hala kral ve iyi, özgün, kaliteli içerikli bir web sitesi SEO’da optimize edilmiş bir web sitesinden çok iyi içerikle değil, uzun vadede (SEO ile veya SEO olmadan) daha iyi yapabilir.

İyi içerik nedir?

İnsanlar Google, Yahoo veya Bing’de arama yaptıkları zaman, aslında bir soruyu yanıtlamak isterler. İyi içerik , bu soruyu cevaplayan posta veya sayfadır. 

İçeriğimin iyi olup olmadığını nasıl bilebilirim?

İçeriğinizin yararlı olup olmadığını anlamanın iki basit yolu vardır.

Öncelikle, analizlerinizi ve özellikle kullanıcıların bir sayfada geçirdikleri zamanı kontrol edebilirsiniz. İçeriğin iyi olması ve ikincisi sosyal medya paylaşımlarının sayısı (Facebook beğeni, tweet’ler vb.) Olursa bir okuyucu sayfada daha uzun süre kalacaktır.

Bu aslında kullanıcının ne istediğini ve web sitenizde veya blogunuzda ne tür içerik sağladığını anlamak için çok iyi bir yoldur.

İyi içerik nasıl yazılır?

Bu soruya basit bir cevap yoktur, ancak aşağıdaki yönergeler sizi doğru yönde yönlendirebilir:

  • İçeriğinizin başlıkta ne söz verdiğinden emin olun. Örneğin, başlığınız “15 kilo yağ nasıl kaybedilir” ise, postanızın, bir kullanıcının istenen sonucu elde etmek için takip edebileceği doğru bir açıklama (veya adım) sağladığından emin olun.
  • Yazım hataları, yazım ve dilbilgisi hataları için metninizi kontrol edin.
  • Metninizi formatlayın (yukarıda Tip 8’de açıklandığı gibi)
  • Daha fazla bilgi almak için içeriğinizde (uygun olduğunda) sitenizdeki diğer sayfalara (veya diğer sitelere) bağlantılar sağlayın.
  • Söylediklerinizi veya önerilerinizin doğru olduğunu kanıtlamak için yerleşik araştırmalardan veya çalışmalardan (uygun olduğunda) referanslar ekleyin. 

Miktar kalite 

Çoğu insan sık sık bana “Mesajlarımı ne kadar (kelimelerle) yazmalıyım?” Diye soruyor. Tüm amaçlara uyan tek bir cevap olmadığını anlamalısınız. Bu büyük ölçüde yazı ve konu türüne bağlıdır.

Örneğin, şimdi okuduğunuz gönderi 4000 kelimeden fazladır çünkü bu büyük bir konudur. Birisi SEO’nun temel kurallarını açıklamak için bu mesajı uzun süredir yapmak zorunda kaldım.

Örneğin, siyah çikolatanın faydaları hakkında yazıyorsanız, o zaman kesinlikle bunu yazmak zorunda kalmayacaksınız.

Tam olarak miktar ve kalitenin ortaya çıktığı yer burasıdır. Daha fazla kelime sayımı sağlamak için uzun bir düşmanca yazı yerine kelimeler saymadan kaliteli bir yazı yazmak daha iyidir.

Google iyi içeriği nasıl değerlendirir?

Penguin’in yayınlanmasından birkaç hafta sonra, Google bir takım kriterler yayınladı bir web sitesinin kalitesine erişmek için. Önerilen yönergelerin arasında, işinizin kalitesini belirlemenize yardımcı olmak için bir gönderiyi tamamladıktan sonra sormanız gereken bazı sorular da vardı.

13. Taze İçerik

Yeni içeriğe sahip olmak, ziyaretçilerin geri dönmesi ve arama motoru botlarının web sitenizi daha sık ziyaret etmesi ve taraması için bir teşviktir.

Bu, niş hakkında söyleyecek yeni bir şeyiniz olduğunda veya kaplamanızın konusu olduğunda doğrudur. Web sitenizi veya blogunuzu güncellemek için, benzer içeriğe sahip sayfaları yayınlamaktan kaçının.

14. Dış bağlantılarınızı kontrol edin

Dış bağlantılar (web sitenizdeki diğer sitelere yönlendiren bağlantılar) SEO için önemlidir. Genel olarak şunlardan emin olun:

  • Uygunsuz içerik barındıran spam web sitelerine veya web sitelerine bağlantı vermiyorsunuz.
  • Bozuk bağlantılarınız yok, örneğin web sitelerine veya artık olmayan sayfalara bağlantılar ( dış bağlantılarınızı analiz etmek için ücretsiz bir araç olan xenu‘yu kullanabilirsiniz ).
  • Herhangi bir şekilde bağlantı satmıyor ya da değişmiyorsunuz.
  • Yorum bölümünüzdeki tüm bağlantılar nofollow direktifini taşır.

15. Web yöneticisi araçları ve Analytics

Google ve Bing, web yöneticisi araçları olarak adlandırılan özelliklere sahiptir. Web sitenizi kayıt altına almak ve dizinine göndermek için burası.

Gönderdikten sonra web yöneticisi merkezini ziyaret edebilir ve web siteniz hakkında değerli bilgiler alabilirsiniz.

Bu, doğrudan SEO ile ilgili olmasa da, web sitenizi Google web yöneticisi araçlarına ve Bing web yöneticisi araçlarına gönderdiğinizde, bir dizi avantaj kazanırsınız:

  • Arama motorlarına web siteniz hakkında bilgi vermenin bir yolu (site haritanızı göndererek)
  • Dizine eklenen sayfaların sayısı hakkında geri bildirim almanın bir yolu
  • Potansiyel sorunlar, yani web sitelerinin içeriğinizi taramasını kısıtlayan erişim sorunları hakkında bilgilendirilmenin bir yolu.
  • Gelen ve iç bağlantıların sayısını görebilirsiniz.

Ayrıca, Google Analytics’i (veya başka bir trafik analiz aracını) kullanmak çok önemlidir:

  • Ziyaretçilerin web sitenizi nasıl bulduğunu öğrenin (doğrudan ziyaretler, arama, yönlendirme vb.)
  • Sayfalarınızda ne kadar zaman harcadıkları (ve hangi sayfalarda)
  • Hangi anahtar kelimeleri kullandılar?
  • Ziyaret başına kaç sayfa görüntüleniyor?

Yukarıdaki SEO İpuçlarını takip ettim, şimdi ne yapmalıyım?

Yukarıdaki yönergelerin TÜMÜNÜ izleyerek SEO için web sitenizi optimize ettikten sonra, sonraki adımlar şunlardır:

  • Web sitenizi iyileştirerek (daha fazla içerik, yeni ürün bilgisi, makale, hizmet veya – ne elde etmeye çalışıyorsanız) kanıtlayarak yoğunlaşın.
  • Web sitenizi, çalışan ve her şeyden önce güvenli olan teknikleri kullanarak tanıtın.
  • SEO optimizasyonunuzda başarısız olmanız durumunda, web siteniz tam potansiyele sahip olmayabilir, ancak yanlış tanıtım tekniklerine başvurursanız ceza alma riskini artırır ve çabalarınızı tamamen ortadan kaldırırsınız.

Yorum yapın