Site icon Cihad Sümbül

Yeni Başlayanlar İçin SEO İpuçları

Yeni Başlayanlar İçin SEO İpuçları

Yeni Başlayanlar İçin SEO İpuçları

Arama motoru optimizasyonu (SEO) için bir başlangıç ​​olarak, web sitenizi Google, Bing veya Yahoo’nun ilk sayfasında sıralamak için sihirli bir yol olmadığını anlamanız gerekir.

Arama motorları karmaşık algoritmalar tarafından yönetilir ve web sitenizin veya web sayfanızın en iyi noktalardan birini hak ettiğini “ikna etmek” çok zaman alır.

Yine de, web sitenizi optimize etmek ve arama motoru botlarına gerekli sinyalleri sağlamak için takip edebileceğiniz bazı kurallar vardır.

Web SEO ipuçları ve tavsiye ile süzülürken, makalelerin çoğu SEO hakkında teorik bir düzeyde kalır ve SEO uygulamada nasıl uygulanabilir pek söz etmez. Benim düşünceme göre, bu yüzden çoğu web sitesi sahipleri şaşkın ve SEO konusunda çabuk pes eder ya da sadece beklenen sonuçları almazlar.

Bu yazıda okuyacağınız şey, işe yarayan SEO tavsiyesidir. Bu stratejiyi yıllardır, dikkate değer sonuçları olan bir dizi web sitesinde test ettim.

İşte en önemli SEO İpuçları özetidir:

Tam 15 tane ipucu ve her biri sizin için çok kıymetlidir.

Elbette, web sitenizin daha iyi sıralamalar elde etmesine yardımcı olmak için yapabileceğiniz pek çok şey var, ancak aşağıda sunulan SEO ipuçlarına% 100 güvenli (yani bir Google Penaltı cezası alma riskini almadan) sağlam ve güvenilir bir çerçeve sunacaksınız. Her şeyden önce, çalışan yöntemlerdir.

1. Sayfa Başlıkları ve açıklama

Sayfa başlıkları
Sayfa başlıkları SEO’nun çok önemli bir yönüdür ve bu yüzden listemdeki ilk öğe budur.

Son birkaç ayda elde ettiğim bulgularım, sayfa başlıklarının Google SEO için her zamankinden daha önemli olduğunu gösterdi.

Optimize edilmiş bir sayfa başlığının en önemli özellikleri şunlardır:

*Her sayfanın, sayfanın içeriğini doğru olarak tanımlayan benzersiz bir sayfa başlığı olması gerekir.
*Kısa ve açıklayıcı olun.
*Kullanıcının ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olun
Ana sayfa başlığı: Ana sayfanızın başlığı , web sitenizin / işletmenizin adını ve işletmenizin fiziksel konumu veya ana odakları veya teklifleri gibi bazı önemli bilgileri içerebilir.

Yazı / diğer sayfalar başlığı:

Web sitenizin diğer yayınlarının / sayfalarının başlıkları, sayfanın neyle ilgili olduğunu doğru bir şekilde tanımlamalı ve arama yapanlar için çekici olmalıdır.

Açıklama

Sayfa açıklaması meta etiketi de çok önemlidir. Kullanıcılara, Google’a ve diğer arama motorlarına sayfanın neyle ilgili olduğuna dair bir özet sunar.

Google, açıklamada yazdıklarınızı sayfanızın snippet’i olarak göstermeyi seçebilir veya sayfanızın içeriğinin bir bölümünü kullanmaya karar verebilir.

Diğer bir deyişle, açıklamada yazdığınız şeyin snippet’te gösterileceği anlamına gelmez.

İyi bir meta açıklama yazma yönergeleri şunlardır:

2. Kalıcı bağlantı yapısı

Kalıcı bağlantı yapısı, sayfalar (kategoriler / etiketler) veya bir web sitesinin tek tek gönderileri için URLS biçimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir.

Tarayıcı adres çubuğunda ve arama sonuçlarında (sayfa başlığının altında) gösterilir.

SEO Dostu URL’ler için Yönergeler

KÖTÜ url yapılarının örnekleri:

İYİ URL yapılarının örnekleri:

3. Breadcrumb Kullanımı

Türkçe anlamı “Ekmek Kırıntısı” olsa da, breadcrumb sitenizde hangi sayfada olduğunuzu kullanıcıya sunan bir sistemdir.

Tüm dahili sayfalarınızda bir kırıntı bulunduğundan emin olun. Bir kırıntı, sayfanın üst kısmında gezinmeye yardımcı olan bir dizi bağlantıdır. WordPress kullanıyorsanız, bir ekmek kırıntısı oluşturmak için birçok ücretsiz eklenti vardır.

Breadcrumb

4. İç bağlantılar

İç bağlantılar hakkında konuştuğumuzda, sayfadaki diğer sayfalara işaret eden, yani harici bağlantılar olmayan bir sayfadaki linkleri kastediyoruz.

Aşağıdaki örnekte, bağlantıyı “yoğunluğu artır” ile tıkladığınızda, bir egzersizin yoğunluğunun nasıl artırılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitesi ile birlikte bir sayfaya yönlendirilirsiniz.

İç bağlantı , web sitesi SEO için çok önemli bir faktördür, ancak hala birçok web sitesi sahibi doğru şekilde kullanmamaktadır. İç bağlantılar için izlenecek kurallar basittir:

Profesyonel İpucu: Her zaman eski yayınları yeni gönderilerden bağlamayın, ancak her iki haftada bir daha geri gidin ve eski yayınlardan yeni yayınlar bağlayın.

4. İç bağlantılar

İç bağlantılar hakkında konuştuğumuzda, sayfadaki diğer sayfalara işaret eden, yani harici bağlantılar olmayan bir sayfadaki linkleri kastediyoruz.

İç bağlantı , web sitesi SEO için çok önemli bir faktördür, ancak hala birçok web sitesi sahibi doğru şekilde kullanmamaktadır. İç bağlantılar için izlenecek kurallar basittir:

Profesyonel İpucu: Her zaman eski yayınları yeni gönderilerden bağlamayın, ancak her iki haftada bir daha geri gidin ve eski yayınlardan yeni yayınlar bağlayın.

Özellikle çok sayıda yayınınız varsa bunu yapmak kolay bir iş değildir, ancak yerinde SEO için çok değerli bir araçtır.

5. Metin biçimlendirme ve H1, H2 ve H3 kullanımı

Sadece temel biçimlendirme yapmadan sadece web sitenizdeki metni yayınlamayın. Bu kullanıcı deneyimi için iyi değil ve SEO çabalarına karşı çalışıyor.

Web sitenizdeki bir yazıyı veya sayfayı biçimlendirmek için genel kurallar:

Gönderinizi biçimlendirirken daima kullanıcı deneyimini aklınızda bulundurun. Kullanıcı, sayfanıza bakarak, postanızın ana bölümlerini (H2 etiketleri) belirleyebilir mi? Metnin tüm cihazlarda (akıllı telefonlar, Apple Ipad’ler, Android tabletler vb.) okunması kolay mı?

6. 404 Hata Sayfaları

SEO, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve uygun bir 404 sayfanın bu hedefe katkıda bulunmasını sağlamaktır.

404 sayfası, bir kullanıcının sitenizde mevcut olmayan veya bir URL’yi yanlış yazılan veya bozuk bir bağlantıyı izleyen bir sayfa aradığında görüntülenen sayfadır.

Bu, kullanıcı için yararlı değildir ve kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiler.

Doğru yapılandırılmış bir 404 sayfası şunları yapmalıdır:

7. Resim Optimizasyonu

Görüntülerin kullanıcı deneyimini geliştirmek için gereklidir, ancak sayfa yükleme hızı veya yavaş yanıtla ilgili sorunlar gibi diğer yan etkilerin yaratılmamasına özen gösterilmelidir.

8. Sayfa Hızı

Google, sayfa hızının bir sıralama faktörü olduğunu ve birçok web yöneticisinin web sitelerini hız için optimize etmediğini defalarca belirtti. Amaçları (Google), araştırmacıya en doğru sonuçları en hızlı şekilde vermektir.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde sayfa hızının (sıralama faktörü olarak) daha fazla önem kazanacağı kesin.

Hızlı web siteleri, kullanıcı deneyimini geliştirir ve ziyaretçinin tekrar gelmesini teşvik etmek için bir faktördür. Ayrıca, 4  saniyeden daha kısa bir sürede yüklenen bir web sitesinin daha olası olması:

Sayfa hızı sorunu nasıl çözülür?

Performansla ilgili sorunların teknik bir sorun olduğunu biliyorum ve bazen ortalama kullanıcının problemleri tanımlayıp çözmesi kolay değil.

Yine de SEO için çok önemli bir faktördür ve ihmal edilmemelidir.

9. Diğer Web Sitelerinden Bağlantı Alın

SEO hakkında konuştuğumuzda bağlantı kurmadan bahsetmekten kaçınmanın bir yolu yok. Nedeni basit: Off-Page SEO faktörleri Google sıralama algoritmasında çok kritik bir rol oynamaktadır.

SEO’ya yeni başlayanlar için bunun anlaşılması zor bir kavram olduğunu biliyorum, o yüzden baştan başlayalım.

Backlink SEO için neden önemli?

Larry Page ve Sergey Brin (Google Kurucuları), ilk Google sıralama algoritmasını oluşturduklarında, web sitelerini karşılaştırmanın bir yolu arıyorlardı, böylece en iyisi, arama motorları sonuç sayfalarında (SERPS) gösterildi.

Bir sayfanın sayfa üzerindeki SEO faktörlerini hesaba katmanın yanı sıra, diğer web sitelerinden gelen bağlantılara sahip olan web sitelerinin muhtemelen diğerlerinden daha önemli ve popüler olduğuna karar verdiler, böylece daha iyi bir sıralamayı hak ettiler.

Diğer bir deyişle, gelen bağlantılar ‘güven oyu’ olarak sayıldı ve bunun bir web sitesinin sıralama pozisyonu üzerinde olumlu bir etkisi oldu. Bir web sitesine işaret eden daha fazla gelen bağlantı, sıralama konumu daha iyiydi.

Başlangıçta, bu kolayca manipüle edilebilir bir şeydi. Bu konsepti anlayan web yöneticileri, web sitelerini gösteren binlerce bağlantı kurmaya ve sıralamalarını artırmaya başladılar.

Sorun, bu web sitelerinin bazılarının kaliteli web siteleri olmaması ve Google’ın ilk sayfasında gerçekten hak edilmedikleriydi. Fazla mesai, Google’ın arama sonuçlarının kalitesini etkileyen büyük bir sorun oluşturdu.

İtibarlarını korumak ve spam web sitelerini uzak tutmak için Google, sıralama algoritmasına daha katı kurallar eklemeye başladı ve doğal ve yapay olarak oluşturulan bağlantılar arasında ayrım yapabildiler.

Sonuç Google için bir başarıydı. Spam ve düşük kaliteli web siteleri yalnızca sıralamasını kaybetmediler, ancak çoğu durumda Google dizininden kaldırıldılar.

Bu, Google cezalarının daha popüler hale geldiği ve Panda ve Penguen gibi kelimelerin geçtiği zamandı. (Google sıralama algoritması değişikliklerine verilen isim) birçok web yöneticisinin kabusu haline geldiği zamandı.

Bağlantı oluşturmaya bu girişi özetlemek için 3 şeyi anlamalısınız:

1 -> Linkler hala SEO’nun çok önemli bir yönü.

2 -> Artık bir miktar meselesi (web sitenize ne kadar link gösteriliyor) değil, kaliteden (bu linklerin nereden geldiği) değil.

3. -> Doğal bağlantılar sıralamanız için iyidir, yapay olarak oluşturulan bağlantılar sizi başınıza belaya sokabilir.

Bağlantı oluşturmaya nasıl yaklaşılır (güvenli yol)

Öyleyse, şu an itibariyle bağlantıların önemli olduğunu, ancak bunları nasıl aldığınızı açıklığa kavuşturmalıyız.

Bağlantı yapı hatalarını önlemek için:

10. Mobil uyumlu web siteleri

Her gün yapılan önemli sayıda arama, mobil cihazlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Son 6 aydaki birçok çalışma, akıllı telefon kullanan aramaların sayısının özellikle çevrimiçi satın alımlar söz konusu olduğunda sürekli olarak arttığını belirtti.

Analiz verilerinize göz attığınızda, mobil cihazlardan gelen günlük ziyaretlerin iyi bir yüzdesini göreceğinize eminim.

Bu mesaj, mobil SEO’ya ayrıntılı bir şekilde gitmek için değil, web sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlamak için takip etmeniz gereken bazı basit adımlar var.

Güncelleme:  Mobil SEO’ya yaklaşmanın en iyi yolu, duyarlı bir web sitesi tasarımı benimsemektir . Hem SEO hem de kullanılabilirlik açısından birçok avantaj var.

11. Site Haritası

Site haritası, web sitenizin tüm yayınlarının / sayfalarının bir listesidir. 2 tür site haritasına ihtiyacınız var. İlk olarak, ziyaretçilerin içeriğinizi daha kolay bulmasına yardımcı olmak için Google, Bing ve diğer arama motorlarına ve ikinci bir html site haritasına göndermek için bir xml site haritası.

Kullanıcı site haritanıza ana menüden bir link yerleştirmeniz önerilir.

XML Site Haritası (arama motorları için)

 Blogging platformunuza bağlı olarak, web sitenizin site haritasını oluşturmak ve güncellemek için eklentileri kullanabilirsiniz.

12. İçerik hala kraldır

Yukarıdaki ipuçlarının çalışması için öncelikle web sitenizde iyi içeriğe sahip olmanız gerekmektedir.

İçerik hala kral ve iyi, özgün, kaliteli içerikli bir web sitesi SEO’da optimize edilmiş bir web sitesinden çok iyi içerikle değil, uzun vadede (SEO ile veya SEO olmadan) daha iyi yapabilir.

İyi içerik nedir?

İnsanlar Google, Yahoo veya Bing’de arama yaptıkları zaman, aslında bir soruyu yanıtlamak isterler. İyi içerik , bu soruyu cevaplayan posta veya sayfadır. 

İçeriğimin iyi olup olmadığını nasıl bilebilirim?

İçeriğinizin yararlı olup olmadığını anlamanın iki basit yolu vardır.

Öncelikle, analizlerinizi ve özellikle kullanıcıların bir sayfada geçirdikleri zamanı kontrol edebilirsiniz. İçeriğin iyi olması ve ikincisi sosyal medya paylaşımlarının sayısı (Facebook beğeni, tweet’ler vb.) Olursa bir okuyucu sayfada daha uzun süre kalacaktır.

Bu aslında kullanıcının ne istediğini ve web sitenizde veya blogunuzda ne tür içerik sağladığını anlamak için çok iyi bir yoldur.

İyi içerik nasıl yazılır?

Bu soruya basit bir cevap yoktur, ancak aşağıdaki yönergeler sizi doğru yönde yönlendirebilir:

Miktar kalite 

Çoğu insan sık sık bana “Mesajlarımı ne kadar (kelimelerle) yazmalıyım?” Diye soruyor. Tüm amaçlara uyan tek bir cevap olmadığını anlamalısınız. Bu büyük ölçüde yazı ve konu türüne bağlıdır.

Örneğin, şimdi okuduğunuz gönderi 4000 kelimeden fazladır çünkü bu büyük bir konudur. Birisi SEO’nun temel kurallarını açıklamak için bu mesajı uzun süredir yapmak zorunda kaldım.

Örneğin, siyah çikolatanın faydaları hakkında yazıyorsanız, o zaman kesinlikle bunu yazmak zorunda kalmayacaksınız.

Tam olarak miktar ve kalitenin ortaya çıktığı yer burasıdır. Daha fazla kelime sayımı sağlamak için uzun bir düşmanca yazı yerine kelimeler saymadan kaliteli bir yazı yazmak daha iyidir.

Google iyi içeriği nasıl değerlendirir?

Penguin’in yayınlanmasından birkaç hafta sonra, Google bir takım kriterler yayınladı bir web sitesinin kalitesine erişmek için. Önerilen yönergelerin arasında, işinizin kalitesini belirlemenize yardımcı olmak için bir gönderiyi tamamladıktan sonra sormanız gereken bazı sorular da vardı.

13. Taze İçerik

Yeni içeriğe sahip olmak, ziyaretçilerin geri dönmesi ve arama motoru botlarının web sitenizi daha sık ziyaret etmesi ve taraması için bir teşviktir.

Bu, niş hakkında söyleyecek yeni bir şeyiniz olduğunda veya kaplamanızın konusu olduğunda doğrudur. Web sitenizi veya blogunuzu güncellemek için, benzer içeriğe sahip sayfaları yayınlamaktan kaçının.

14. Dış bağlantılarınızı kontrol edin

Dış bağlantılar (web sitenizdeki diğer sitelere yönlendiren bağlantılar) SEO için önemlidir. Genel olarak şunlardan emin olun:

15. Web yöneticisi araçları ve Analytics

Google ve Bing, web yöneticisi araçları olarak adlandırılan özelliklere sahiptir. Web sitenizi kayıt altına almak ve dizinine göndermek için burası.

Gönderdikten sonra web yöneticisi merkezini ziyaret edebilir ve web siteniz hakkında değerli bilgiler alabilirsiniz.

Bu, doğrudan SEO ile ilgili olmasa da, web sitenizi Google web yöneticisi araçlarına ve Bing web yöneticisi araçlarına gönderdiğinizde, bir dizi avantaj kazanırsınız:

Ayrıca, Google Analytics’i (veya başka bir trafik analiz aracını) kullanmak çok önemlidir:

Yukarıdaki SEO İpuçlarını takip ettim, şimdi ne yapmalıyım?

Yukarıdaki yönergelerin TÜMÜNÜ izleyerek SEO için web sitenizi optimize ettikten sonra, sonraki adımlar şunlardır:

Exit mobile version