Site icon Cihad Sümbül

Youtube SEO Nasıl Yapılır?

Youtube SEO Nasıl yapılır?

Youtube SEO ile sıralama alma konusu çok sık araştırma konusu haline geliyor. Bu yüzden bu konuda bir içerik üretmek gerektiğine karar verdim.

İnsanların uzun bir blog yazısını okumaktansa bir video izlemeyi tercih ettiğini herkes bilir (biliyorum, bunu video olarak da yapmalıydım – belki bir gün). Aslında, yöneticilerin %59’u metin okumaktansa video izlemeyi tercih ettiklerini söylüyor. Bu bir sürü insan. Bu, video SEO’nun sayısız faydası olabileceği anlamına gelir: artan izlenme süresi, daha geniş marka bilinirliği ve daha fazla satış ve olası satış.

YouTube ve Google gibi arama motorları, web sitesi ve video sıralaması için algoritmalarında aynı temelleri kullanır. Kullanıcıya mümkün olan en iyi deneyimi sağlamaya odaklanılmıştır ve YouTube video arama sonuçları, insanların arama şeklini basitleştirmek için artık Google arama sonuçlarıyla birleştirilmiştir.

Bu blogda, bazı basit SEO ipuçlarını kullanarak YouTube videolarınıza tam olarak nasıl trafik çekebileceğinizi anlatacağım.

Youtube SEO Nedir?

YouTube SEO, YouTube için yaptığınız optimizasyondur. SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir ve YouTube, kullanıcı tarafından paylaşılan videoya odaklanan bir sosyal medya platformudur.

YouTube SEO, hedeflenen arama sorguları için YouTube’un arama motoru sonuç sayfasında (SERP) üst sıralarda yer almak için YouTube kanalınızdaki müşteri odaklı videolarınızı nasıl optimize ettiğinizdir.

Harika bir yan etki olarak, YouTube SEO ayrıca Google Arama ve Bing (Microsoft arama) gibi SERP’lerde YouTube dışında sıralama fırsatı yaratır .

YouTube’un algoritması nasıl çalışır?

YouTube, algoritmasını “her izleyiciyi izleme olasılığı en yüksek olan videolarla eşleştiren gelişmiş bir gerçek zamanlı geri bildirim döngüsü” olarak tanımlıyor.

Bunu nasıl yapar?

Algoritma , her video için

Algoritmanın amacı, izleyicilerin izlemek istediği videoları göstermektir. Ayrıca, izleyicilerin beğendikleri şeylerden daha fazlasını izlemeye devam etmelerini sağlamaya çalışır (buna izleyiciyi elde tutma denir).

Dolayısıyla amacınız , kitlenizin videonuzu beğenmesini sağlayarak algoritmanın videonuzu beğenmesini sağlamaktır – çünkü YouTube bunu alır ve daha fazla kişiye gösterir.

Ve sadece videonuzu beğenmekle kalmıyor, aynı zamanda o kadar çok seviyorlar ki sonuna kadar izliyorlar. Bunu yapın ve YouTube dikkatleri üzerinize çeksin.

Yukarıdaki listedeki ilk üç YouTube sıralama faktörü, kontrol ettiğiniz şeylerdir (başlık, küçük resimler ve açıklama).

Diğer her şey kitlenize bağlıdır.

YouTube SEO: 1. Sıraya Çıkmanın En Hızlı Yolu

Bu çok basit: YouTube, videolarınızı sıralamak için algoritmasını kullanır. Bunu yukarıda anlattım. Şimdi algoritmaya uygun üst sıralarda çıkmak için dikkat etmeniz gereken maddeleri inceleyelim.

1. Anahtar kelimelerinizi akıllıca seçin

SERP’ler her ay daha rekabetçi hale geliyor. Yeni rakipler, yeni ürünler, yeni hizmetler – herkes en iyi noktalar için savaşıyor. Bu nedenle, kendinizi ve teklifinizi çeşitlendirmenin yollarını bulmak çok önemlidir. Anahtar kelime araştırmanızı yapın ve gerçekten rekabetçi terimlerle rekabet edemiyorsanız, size hacim kazandırabilecek ancak daha az rekabetçi olan anahtar kelimeler seçin.

PPC veya SEO için kullanacağınız anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilirsiniz.

2. Video başlığınızda anahtar kelimeler kullanın

Hedef kitlenizin arama amacını anlamak ilk adımdır. En yaygın arama amacı türlerinin bilgi amaçlı, ticari, gezinme ve işlem amaçlı olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, videonuzun neyle ilgili olduğunu müşterinizin amacı ile eşleştirmek, videonuzun arama sonuçlarında görünmesini sağlamak için gerçekten önemli olacaktır.

İkinci olarak, NEDEN bir YouTube videosu oluşturmak istediğinizi ve birincil kitlenin kim olduğunu anladığınızdan emin olun . Örneğin, bir ürün incelemesi sergilemek istiyorsanız video başlığında ve açıklamasında ürün adını kullanın. Kulağa gerçekten basit geliyor, ancak bu adımı kaçıran çok sayıda YouTube kanalı var ve videoları Google ve YouTube arama sonuçlarında alt sıralarda görünüyor.

Aşağıda ‘dell bilgisayar incelemesi’ teriminin ne kadar rekabetçi olduğuna dair bir örnek bulunmaktadır. Bu terim, birisinin bir ürünü düşünürken arayabileceği bir şeydir. Bu videolar YouTube’dan değil, aynı zamanda web’deki diğer web sitelerinden ve bloglardan da alınmaktadır.

3. Anahtar kelimeyi video dosyanıza ekleyin

Süper basit, ancak YouTube, videonuzu arama sonuçlarında göstermek söz konusu olduğunda bunu sıralama faktörlerinden biri olarak kullanabilir . Yüklediğiniz dosya adında hedef anahtar kelime varsa, videonuzun sıralanma şansı çok daha yüksek ve daha fazla arama hacmi elde etme şansı çok daha yüksek olacaktır.

Yeni bir video yüklerken dosya adını görebilirsiniz. YouTube, videonun alakalı olduğundan emin olmak için bunu kullanır, bu nedenle yüklemeden önce dosya adınızın güncellendiğinden emin olun!

4. YouTube video açıklamanızı optimize edin

YouTube SEO için en önemli sıralama faktörlerinden biri, sağlam ve optimize edilmiş bir video açıklamasına sahip olduğunuzdan emin olmaktır. Video açıklamaları, alt yazılar ve alt yazılar ve video küçük resimleri dahil olmak üzere herhangi bir YouTube video öğesini her değiştirdiğinizde veya güncellediğinizde, YouTube videoyu yeniden değerlendirecektir. Bu iyi ya da kötü olabilir… bu yüzden ilk seferde doğru anlamanız önemlidir!

YouTube, en önemli anahtar kelimelerinizi açıklamanızın ilk birkaç cümlesine koymanızı ve açıklamanızın 200 kelimeden uzun olmamasını önerir. Genel olarak konuşursak, açıklamanızı faydalı hale getirin. Bir kullanıcıya yardımcı olmazsa – silin.

Aşağıda, Google’a yazdığım anahtar kelimenin, gösterilen videoların açıklamalarında kalın harflerle yazıldığını görebilirsiniz. Bu, YouTube’un bana videoların video açıklamalarından alakalı olduğunu söyleme şeklidir.

Youtube , her zaman güncel bilgilerle güncellenen bir kaynak olan Youtube Creator Studio’da harika kaynaklara sahiptir . Başarılı bir video açıklamasına giden adımlarda size rehberlik eden kullanışlı bir listeye sahiptir:

5. YouTube video hashtag’lerini kullanın

Sosyal medyada, hashtag’ler (#) artık kullanıcıların çeşitli platformlarda sorularına yanıt veren içeriği bulmalarına yardımcı olmak için kullanılıyor. İzleyicilerin belirli bir hashtag’i aradıklarında videonuzu bulmalarına yardımcı olmak için video açıklamalarında ilgili hashtag’leri (#) kullanabilirsiniz.

Etiketler, temel eğilimleri daha görünür hale getirdiklerinden özellikle aramayı yönlendirmeye yardımcı olur. Video açıklamasına bir hashtag eklediğinizde, video başlığının üzerinde gösterilecek ve ardından hiper bağlantılı hale gelecektir.

Burada video hashtag’lerini nereye eklediğinizi hatırlamak da önemlidir. Video başlığına bir hashtag eklerseniz, video başlığıyla ilgili açıklamalardaki hashtag’ler görüntülenmez.

6. Bir video kategorisi seçin

Kullanıcılar gelişmiş seçeneklerle belirli bir videoyu arıyorsa, seçilen kategorilerdeki videoları göstermek için aramayı seçebilirler. Videonuzu yüklerken, bir kullanıcı tarafından bulunma şansınızın daha yüksek olması için videonuzu kategorilerle bağlama yerleştirmeniz önemlidir.

YouTube, aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli kategori seçeneklerine sahiptir, bu nedenle YouTube videolarınıza uygun bir kategori bulabilmeniz gerekir. Videonuzu yüklerken kategori seçeneklerini seçebilirsiniz.

7. Küçük resminizi özelleştirin

Küçük resimler YouTube videolarınıza yardımcı olabilir veya engelleyebilir. YouTube arama sonuçlarına baktıklarında insanların dikkatini çeken ilk şey onlar. Güçlü bir küçük resim, daha yüksek izlenme süresine yol açabilir ve bu da YouTube sıralamasında büyük bir etkiye sahip olabilir. Videonuzun fark edilmesi için insanların dikkatini çeken ve kalabalığın arasından sıyrılan bir şey oluşturun . Örneğin, bu küçük resimler videonun kendisinden alınmıştır ve muhtemelen kullanıcının dikkatini çekmekle pek alakalı değildir.

Özel bir küçük resim oluşturmak, sonuçları görmenin en iyi yoludur; insanlara videonuzun ne hakkında olduğunu ve onlara nasıl fayda sağlayacağını göstermek, başarının gerçek anahtarıdır.

Özelleştirilmiş küçük resme harika bir örnek:

8. Altyazı ekleyin

Altyazı kullanmak, YouTube aramasında başarı için son ipucudur.

Video altyazıları, video dilini anlayamayan izleyiciler için video diyaloglarını iletmek üzere tasarlanırken, altyazılar sesi duyamayan izleyiciler içindir.

Hem alt yazı dosyaları hem de alt yazı dosyaları, videoda söylenenlerin metnini tıpkı bir konuşma metni gibi içerir. Dosya ayrıca, konuşma veya başka bir görsel öğeyle eşleşebilmesi için her bir metin bitinin video aracılığıyla ne zaman görüntülenmesi gerektiğine ilişkin zaman kodlarını da içerecektir. YouTube’un hangi dosya biçimlerini desteklediğini buradan görün. Videonuz için bir metin dökümüne sahip olmanın diğer bir yararı da, tıpkı bir blog gibi, geniş arama motorları tarafından alınabilmesidir.

Video yükleme ekranında dosyanızı ve video dilinizi seçebilirsiniz . Videonuz için bir SRT dosyasının nasıl oluşturulacağına dair gerçekten çok iyi kılavuzlar var. İşte sık kullandığım bir tane!

YouTube SEO ipuçlarıyla daha yüksek sıralama elde edin

Eğer isteyen varsa YouTube’da işinizi geliştirmek , video trafiği ve izleme süresini artırmak yardımına Bu YouTube SEO ipuçlarını kullanın:

  1. Anahtar kelimelerinizi akıllıca seçin
  2. Videonun başlığına anahtar kelimeler ekleyin
  3. Anahtar kelimeleri video dosyasına dahil edin
  4. Açıklamanızı optimize edin
  5. Video hashtag’lerini kullanın
  6. Bir video kategorisi seçin
  7. Göz alıcı küçük resimler kullanın
  8. Altyazı ekleyin

Ve son olarak, diğer herhangi bir içerikte yaptığınız gibi araştırmanızı yapın. İçerik portföyünüzü güçlendirmek için üzerine ekleyebileceğiniz, her zaman taze videolar oluşturmaya odaklanın. Kullanıcılara ne kadar yararlı içerik sunarsanız, işletmenize ve YouTube kanalınıza o kadar fazla arama hacmi alırsınız!

Exit mobile version