Anahtar kelime araştırması, herhangi bir arama motoru optimizasyonunun temelidir. Belirli şeyleri aramak için potansiyel müşterilerin Google’da hangi arama terimlerini girdiğini bulmaya çalışırsınız. Bu bilgiyle web sitenizi optimize edebilir ve daha fazla kişi tarafından bulunabilirsiniz.
Bu kılavuz, SEO’ya yeni başlayanlara yöneliktir. SEO açısından ilk adımları zaten attıysanız, bilginizi onunla tazeleyebilirsiniz. Belki de bilmediğiniz bir veya diğer yararlı ipucunu bulacaksınız.
Anahtar Kelime Araştırması Neden Önemlidir?
Anahtar kelime araştırması yalnızca web sitenizi optimize etmek için yeri doldurulamaz değildir. Google arama ayrıca müşterilerinizin hangi sorunlarla mücadele ettiğini, bir çözümde onlar için özellikle neyin önemli olduğunu ve bir ürünü satın almadan önce hangi sorulara cevap aradıklarını da gösterir.
Anahtar kelime araştırması size şu konularda yardımcı olacaktır:
- Web siteniz için doğru metinleri oluşturmak.
- Teklifinizi optimize etmek için.
- Satış konuşmanız için hangi argümanların uygun olduğunu bulun.
Bu yazıda, anahtar kelimelerin SEO’nuzda oynadığı role bir göz atacağız. Ayrıca anahtar kelime araştırması, pazarınıza ve hedef kitlenize daha yakından bakmak için iyi bir yöntemdir.
Anahtar Kelime Nedir?
İşletmenizi üç kelimeyle tanımlayın.
Örneğin: Yeni başlayanlar için yoga dersleri
Müşterilerin sizinki gibi bir şirket bulmak için Google’da bu arama terimlerini yazdığını düşünüyor musunuz? Öyleyse, o zaman ilk anahtar kelimenizi bulmuşsunuzdur.
Anahtar kelime nedir?
Anahtar kelimeler, müşterilerinizin belirli bir teklife sahip bir web sitesini aramak için Google’a girdiği arama terimleridir. Örneğin bir ürün, bir hizmet veya belirli bir sorunun cevabı.
Web siteniz için olası anahtar kelimelerin miktarı çok büyük. Bir sonraki adımda, amaçlarınız için en iyisini bulmak için mümkün olduğu kadar çok sayıda toplayacağız.
Anahtar Kelime Önerileri
Müşterileriniz sizinki gibi bir işletmeyi nasıl tanımlar? Ürününüz veya hizmetiniz için hangi terimleri kullanırlar?
Beyin fırtınası ile başlayalım
Öncelikle, müşterilerinizin kullanacağını düşündüğünüz 10 ila 20 arama terimini listeleyin.
Örneğin:
- Yoga başlangıç
- Yoga akşam kursu
- Yoga kursu İstanbul
Beyin fırtınasına başlayın.
Google’ın size yardım etmesine izin verin
Google, belirli aramaların ilişkili olduğunu düşünür. Bu, daha fazla potansiyel anahtar kelime bulmanıza yardımcı olacaktır.
- Google’da 10 ila 20 arama teriminizden herhangi birini yazın.
- “Kullanıcılar ayrıca sordu” veya “İlgili aramalar” bölümünü görene kadar aşağı kaydırın.
- Bu “ilgili arama terimlerini” kopyalayın ve listenize ekleyin.
Hedef Kitlenizi Dinleyin
Önerilerimize geçmeden önce birkaç insan sesi duyma zamanı. Sonuçta, Google’a değil gerçek insanlara ulaşmaya çalışıyorsunuz.
Hedef grubunuzun bulunduğu platformları çevrimiçi arayın. Onları bulduğunuzda, potansiyel müşterilerinizin hangi konulardan bahsettiğine ve hangi kelimeleri kullandıklarına yakından bakın. Bu, hangi bilgileri aradıklarını görmenin özellikle iyi bir yoludur. Kullandıkları kelimeler web siteniz için potansiyel anahtar kelimelerdir.
Hedef Kitli Tanıma Platformları:
- Forumlar
- Reddit konuları
- Facebook Sayfaları
“Gerçek” hayatta da etrafa bakabilirsiniz. Etkinliklerde veya müşterilerinizle sohbet ederken notlar alın.
Anahtar Kelime Bulucu Araçlar
Anahtar kelime bulucular, yüzlerce anahtar kelime önerisi üretir. Fikirlerinizi bu araçlardan birine koyun ve yüzlerce anahtar kelime önerisi oluşturun:
- Keywordtool.io
- Ahrefs
- Semrush
- Google Anahtar Kelime Planlayıcı
Tüm anahtar kelimelerinizi bir tabloda toplayın.
Zaten bir web siteniz var mı? Ardından Google Search Console‘daki bölümü okuyun. Burada, ziyaretçilerinizin sitenizi bulmak için daha önce hangi arama terimlerini kullandığını görebilirsiniz. Bunları yeni anahtar kelime fikirleri için ilham kaynağı olarak kullanın.
Gerçekte Aranan Arama Terimlerini Kullanın
Sık aranan kelimeler ve kelime öbekleri sitenize çok sayıda ziyaretçi çekebilir. SEO’da “arama hacmi” terimi vardır. Bu, Google’da belirli bir terim için ortalama aylık arama sayısını açıklar.
Anahtar kelimeler için kısa, orta ve uzun kuyruk anahtar kelimeler arasında ayrım yapıyoruz:
- Kısa kuyruklu anahtar kelimeler yüksek bir arama hacmine sahiptir. Ancak onlarla ilk yerlerden birini almak çok zordur – özellikle yeni web siteleri için. Genellikle 1-2 kelime uzunluğundadır. Örneğin “yoga duruşu”.
- Orta kuyruklu anahtar kelimeler orta düzeyde bir arama hacmine sahiptir. Onlarla da cepheye inmek zor. Kısa kuyruk terimleriyle olduğu kadar zor olmasa da. Genellikle 2-3 kelime uzunluğundadırlar. Örneğin, “yoga pozisyonu adı”.
- Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, arama hacmi düşüktür. İyi sonuçlar almak nispeten kolaydır. Bu aramalar genellikle dört kelimeden uzundur. Örnek: Bel ağrısına karşı yoga pozisyonu.
Yeni bir web sitesi oluşturuyorsanız, kendinizi orta ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerle sınırlamak size fayda sağlar. Bunlarla, arama motorları aracılığıyla ziyaretçileri çekme şansınız daha yüksektir. Web siteniz zamanla daha iyi bilinir hale gelirse ve orta ve uzun kuyruklu arama terimlerinizle daha iyi ve daha iyi konumlar elde ederseniz, anahtar kelime stratejinizi bir veya diğer kısa anahtar kelime ile genişletebilirsiniz.
Arama Hacimlerini Karşılaştırın
Google Anahtar Kelime Planlayıcı , reklamverenlerin belirli terimleri tahmini arama hacmini görmek için özellikle popüler. Ancak ücretli araç da sizin için uygundur. Nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır:
- Bir Google Ads hesabı oluşturur.
- En üst satırda Araçlar ve Ayarlar’ı seçin.
- Planlama altında , Anahtar Kelime Planlayıcı’yı tıklayın.
- Arama Hacmi ve Tahminleri Al seçeneğini seçer.
- Önerilen anahtar kelimeler listenizi ekleyin ve başlayın.
- Arama sonuçlarının en üst satırında doğru hedef bölgeyi ve dili ayarlarsınız.
- Ardından Önceki okumalara tıklayın.
Anahtar Kelime Listenizi İndirin ve Düzenleyin
Şimdi, seçilen dilde ve ülkede her anahtar kelime için ortalama aylık arama hacmini içeren bir liste göreceksiniz. Anahtar kelime listenizi CSV dosyası olarak indirmek için sağ üst köşedeki indirme düğmesine tıklayın ve planın Önceki ölçümleri öğesini seçin .
Bu dosyaya geçmeden önce onu biraz temizleyelim. Sütunların çoğu yalnızca reklamverenlerin ilgisini çekiyor ve SEO’muzda bize yardımcı olmuyor.
- Arama hacmi olmayan (neredeyse) anahtar kelimelere sahip tüm satırları kaldırır.
- Anahtar Kelimeler, Min. Arama ve Maksimum Arama dışındaki tüm sütunları kaldırır.
Google Ads, reklamverenlere belirli bir anahtar kelime için rekabetin ne kadar büyük olduğunu gösterir. Yüksek rekabet, reklamverenlerin o anahtar kelimede görünen reklamlar için daha fazla para ödemesi gerekeceği anlamına gelir. Bu size bir anahtar kelimenin ne kadar popüler olduğuna dair bir fikir verecektir.
Anahtar kelimelerinizin arama hacmini kontrol edin.
İşletmeniz İçin En İyi Anahtar Kelimeleri Seçin
Şimdiye kadar anahtar kelimeleri yalnızca arama hacmine göre sıraladık. Şimdi hangi anahtar kelimelerin web sitenizle alakalı olduğuna bakalım. Yoga pantolonları satmıyorsanız veya siteniz yoga pantolonlarına başka bir şekilde katkıda bulunuyorsa, yoga pantolonlarını anahtar kelime olarak kullanmanıza gerek yoktur. Nokta. Aksi takdirde, yanlış insanları çekersiniz – yani yoga dersi değil, yoga pantolonu arayanları.
Bu yüzden listenizi gözden geçirin ve web sitenizle eşleşmeyen anahtar kelimeleri kaldırın. Bu, farklı ürünler, farklı konular veya farklı şehirler ve bölgeler olabilir.
Yalnızca sizinle gerçekten alakalı olan anahtar kelimeleri kullanın.
Anahtar kelimelerinizi temizlerken bir müşteri gibi düşünün: Bu arama terimini Google’da arayan biri gerçekten sizinki gibi bir sayfayı mı arıyor?
Anahtar Kelimeleri Konuya Göre Sıralama
Anahtar kelime listenize yakından bakın. İnsanların bu terimleri araştırırken ne aradıklarını hayal edebiliyor musunuz?
Bir sonraki adımda kategoriler oluşturmak istiyoruz. Bunlara “kümeler” denir. Her küme yalnızca aynı konuyu açıklayan veya aynı arama amacını öneren anahtar sözcükler içerir.
Tablonuza aşağıdaki sütunları ekleyin:
- Genel anahtar kelimeler – “yoga” gibi geniş konu alanlarında
- Yerel anahtar kelimeler – bunlar “yoga hamburg” gibi bir şehir, bölge veya ülkeden bahsediyor
- Bilgilendirici anahtar kelimeler – bir ürün veya konu hakkındaki bilgilerin arandığı yerdir, ör. B. “Yoga yaparken terler misiniz?”
- Satın Alma – Anahtar Kelimeler – bunlar satın almaya ilgi gösterir, ör. B. “yoga kursu fiyatı”
- Marka anahtar kelimeleri – bunlar gibi marka adlarınızdan bahseder. B. “yoga fun hamburg’da yoga kursları”
Bir anahtar kelime birkaç kategoriye uyabilir. Örneğin: “sırt ağrısına karşı yoga İstanbul”. Böyle bir durumda birkaç sütunu işaretlemeniz yeterlidir.
Konuları Sayfalara Dönüştürün
Artık bu yapıyı web sitenize aktarabilirsiniz:
- Genel anahtar kelimeler – bunları ana sayfanızda kullanın.
- Bilgi anahtar sözcükleri – bunları alt kategorilere dönüştürün ve her konuya kendi sayfasını verin.
- Anahtar kelime satın alın – fiyat sayfanızla eşleşiyor.
- Marka anahtar kelimeleri – hakkımızda sayfanıza aittir.
Yerel anahtar kelimeler, yalnızca onlar için iyi içerik sunabiliyorsanız kendi sayfalarını alır. Bunu yapamazsanız, en iyisi bu anahtar kelimeleri web sitenizin tamamına yaymaktır.
Her sayfa için bir ana anahtar kelime seçin . Diğer arama terimleri aynı sayfada görünmelidir, ancak ana anahtar kelimeniz başlıklarda ve metinde merkez aşamada olmalıdır.
Daha Fazlası Daha İyi Değildir!
Her sayfanın Google’da başarılı olması için iyi ve yararlı içeriğe ihtiyacı olduğunu her zaman unutmayın. Genel olarak, her bir anahtar kelimeye ayrı bir sayfa vermek iyi bir fikir değildir. Çünkü bir kural olarak bunu anlatacak kadar ilginç değil. Web sitenizin değeri, yardımcı olması durumunda müşterileriniz için daha büyüktür ve çok fazla gereksiz bilgi içeren çok fazla sayfadan oluşmaz.
Rakip Analizi Yapın
Yazmaya başlamadan önce, rakiplerinizin ne durumda olduğunu görmelisiniz. Bir anahtar kelime aramasının ilk üç sonucu büyük şirketler tarafından kanıtlanırsa, buna ayak uydurmanız zor olacaktır.
- Ana anahtar kelimelerinizin her birini Google.
- İlk üç arama sonucuna bir göz atın.
- Rakiplerinizin arama terimlerine bir göz atın ve bunları kendi web sitenizde kullanmak isteyip istemediğinizi düşünün.
Ayrıca Google sonuçlarınızda öne çıkan snippet’lere dikkat edin . Bu özel cevap kutuları özellikle dikkat çekmede iyidir. Web siteniz için bu öne çıkan snippet’i ele geçirebilirsiniz.
Vurgu: Arama sonuçları her zaman kişiselleştirilir. Google, oturum açtığınızda size diğer sonuçları gösterir ve ayrıca size bölgenizdeki sonuçları göstermek için konumunuzu kullanır. Kişiselleştirilmiş sonuçlar almamak için tarayıcınız için ücretsiz MOZ çubuğu gibi SEO araçlarını indirebilirsiniz.
Rakipleriniz çok güçlüyse, web siteniz için diğer arama terimlerine geçebilirsiniz. Veya bir anahtar kelime için daha da iyi bir sayfa oluşturarak mücadeleye girişebilirsiniz. Bunun için SEO terimi “10X İçerik” dir. Bu, 10 kat daha iyi içerik anlamına gelir. Birini ilk etaptan itmenin tek yolu budur.
Metinlerinizde Anahtar Kelimeler Kullanın
Artık bu anahtar kelimelerin “yalnızca” web sitenizde görünmesi gerekiyor. Google, ancak o zaman arama yapanlar için iyi içerik sunduğunuzu bilecek.
Öncelikle mevcut içeriğinizi kontrol edin. Google, başlıklar veya başlıklar gibi içeriğe özel önem verir. Google için öne çıkmalarını sağlamak için arama terimlerinizi buraya ekleyin.
Anahtar kelimelerinizi SEO ayarlarınıza ekleyin
Anahtar kelimelerinizi SEO ayarlarına ekleyin ve sihirbaz onları doğru yerlere eklemenize yardımcı olacaktır.
Metinlerinizde anahtar kelimeleri böyle kullanıyorsunuz.
- Alt sayfanızın adresinde ana anahtar kelimenizi kullanın.
- Ana anahtar kelimenizi sayfanızın ilk başlığında kullanın.
- Alt başlıklarınızda anahtar kelimeleri kullanın.
- Anahtar kelimelerinizi mümkün olduğunca doğal bir şekilde gövde metninize serpin.
- Anahtar kelime içeriği daha ayrıntılı olarak açıkladığında, resimlerinizin alt metninde anahtar kelimeler kullanın.
Google her geçen gün daha akıllı hale geliyor. Arama motoru çoğunlukla hangi kelimelerin aynı anlama geldiğini bilir ve aynı kelimenin tekil ve çoğullarının aynı konuyu ifade ettiğini anlar. Bu, aynı birkaç kelimeyi defalarca kullanmak zorunda olmama avantajına sahiptir.
Google’ı Sitenizi Ziyaret Etmeye Davet Edin
Google, son ziyaretinizden bu yana herhangi bir değişiklik olup olmadığını görmek için listelenen tüm web sitelerini düzenli olarak kontrol eder. Normal ziyaretlerden birini beklemek istemiyorsanız, Google Arama Konsolunu kullanarak Google’ı doğrudan web sitenize davet edebilirsiniz.
- Rapor ver Google Search Console için.
- Ekranın solundaki menüden URL Doğrulamasını tıklayın.
- Düzenlediğiniz sayfanın adresini (URL) girin.
- Dizin Oluşturma İste’yi tıklayın.
- Düzenlediğiniz her sayfa için bu adımı tekrarlayabilirsiniz.
Sonucu Kontrol Edin
Google değişikliklerinizi işledikten sonra, güncellenmiş sayfalarınız seçtiğiniz arama terimlerinde daha iyi performans göstermelidir.
Bir sayfanın sıralamasını nasıl görebilirim?
Arama sonuçlarınızdaki değişiklikleri sizin için kaydedecek birçok SEO aracı var. Google Arama Konsolu ile en önemli verileri ücretsiz olarak alırsınız.
- Rapor ver Google Search Console için.
- Altında sol tarafındaki menüyü tıklayın performansı üzerinde Google arama sonuçlarında.
- Düzenlediğiniz sayfanın adresini (URL) girin.
- Grafiğin üzerindeki Ortalama Konum’a tıklayın.
Grafiğin altında artık sayfanız için arama terimlerinin bir listesini ve ilgili terim için göründüğü konumu görebilirsiniz. Konumun zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için herhangi bir anahtar kelimeyi tıklayın.
İyi SEO’nun Doğru Anahtar Kelimelere İhtiyacı Vardır
Anahtar kelimelerinizi belirlerseniz, hedeflerinizi de belirlersiniz. Arama terimlerinizden her biri, Google’da 1 numara olma hedefini temsil ediyor. Web sitenizi her düzenlediğinizde, daha da ön plana çıkmayı hedeflersiniz.
Anahtar kelime araştırmanızın yardımıyla, SEO’nuzun kalbine, yani anahtar kelimelerinize ulaşabilirsiniz.