İnstagram Takipçi Kasma Taktikleri – ÜCRETSİZ 2021

Instagram’da Daha Fazla Takipçi Nasıl Elde Edilir (Gerçek Yol)
Nasıl daha fazla Instagram takipçisi edineceğinizi bilmek ister misiniz?

İlk ipucu: Aramalarda görünmek için anahtar kelimeler kullanın, böylece yeni kişilerin sizi bulması daha kolay olur.

Instagram’da yeni bir başlangıç ​​yapmak, Markalar için zor olabilir. Yapılması gerekenleri sırayla anlattım. Hepsini uygularsanız hızlı şekilde İnstagram takipçi arttırabilirsiniz.

Nasıl mı?

Takipçi satın alma veya bot kullanma gibi kısayolların olduğu günler geride kaldı. Bu hileler takipçi sayınızı kısa süreliğine artırabilir, ancak uzun vadede size bir fayda sağlamayacaktır.

Bunun nedeni, gerçekten değerli Instagram takipçilerinin, markanızı önemseyen ve onunla etkileşime geçen gerçek kişiler olmasıdır. Yanlış bir takipçi sayısı egonuzu artırabilir, ancak Instagram stratejinize yardımcı olmaz .

İnstagram’da Takipçi Arttırmanın En iyi yolu (Ücretsiz)

Ücretsiz İnstagram takipçi sayısı arttırma yöntemlerini tek tek işleyeceğim. O yüzden lütfen atlamadan tamamını okuyun.

İnstagram Pazarlama Stratejisi Hazırlayın

Herhangi bir sosyal ağı etkili bir şekilde kullanmak için net bir plana ihtiyacınız var .

Daha fazla Instagram takipçisi edinmek, başlamak için harika bir hedeftir. Ancak takipçiler tek başına size başarılı bir Instagram hesabı kazandırmaz . Takipçi kazanmak, iş stratejinize ve sosyal pazarlama hedeflerinize bağlanan daha büyük bir planın parçası olmalıdır .

Daha fazla Instagram takipçisi istemenizin nedenlerini düşünün. Gerçekten neyi başarmayı umuyorsun? Belki yapmak istersiniz:

  • marka bilinirliğini artırmak.
  • ürün satışlarını artırmak.
  • web sitenize trafik çekin.

Bu iş odaklı hedeflere odaklanmak, Instagram hesabınızın tutarlı kalmasına yardımcı olacaktır. Yeni profil ziyaretçilerine hitap eden ve sadık bir takipçi kitlesi oluşturmaya (ve tutmaya) yardımcı olan ilgi çekici bir marka hikayesi anlatmanıza yardımcı olacaktır.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Kime ulaşmaya çalıştığınız hakkında kendinize bazı sorular sorun :

  • Kaç yaşındalar?
  • Onlar nerede yaşıyor?
  • İş için ne yapıyorlar?
  • Instagram’ı ne zaman ve nasıl kullanıyorlar?
  • Acı noktaları ve zorlukları nelerdir?

Bu soruları yanıtlamak, Instagram’da sizi takip etme olasılığı en yüksek olan kişilere ulaşmak için doğru türde Instagram içeriği oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına odaklanmanızı sağlar, böylece sizi uzun vadede takip etmeye devam etmelerini sağlayan içerik türünü tutarlı bir şekilde sunabilirsiniz.

Markanıza Tutarlı Bir Hikaye Yaratın

Belki de ürününüzün nasıl yapıldığını göstererek merakınızı gidermek istersiniz. Veya markanızı insanlaştırmak için bir çalışanın bakış açısını paylaşın. Markanızı ilham verici bir şekilde konumlandırmak istiyorsanız, müşterilerinizin yaşam tarzlarını veya başarılarını sergilemeyi deneyebilirsiniz.

Ne elde etmek isterseniz isteyin, tutarlı bir marka kişiliği ve görünümünü korumak önemlidir.

Gönderileriniz bir bakışta kolayca tanınabilir olmalıdır. Instagram ızgaranızı tek bir birleşik birim olarak düşünün. Ana akışınızın görünümüne ve izlenimine tam olarak uymayan içerikleri paylaşmak için her zaman Instagram Stories‘i kullanabilirsiniz.

Aramalarda Görünmek için Anahtar Kelimeleri Kullanın

İnsanların sizi Instagram’da takip edebilmesi için önce sizi bulmaları gerekir. Instagram’daki metinlerin çoğu aranabilir değil. Aslında, Instagram’da arama sonuçlarına yalnızca iki alan katkıda bulunur: ad ve kullanıcı adı.

Kullanıcı adınız Instagram tanıtıcınızdır. Diğer sosyal ağlarda kullandığınız tanıtıcıyla tutarlı hale getirmek iyi bir fikirdir, çünkü bu aynı zamanda insanların sizi bulmasını da kolaylaştırır. İnsanların markanızı ararken kullanması muhtemel olan marka adınızı veya adınızın bir varyasyonunu kullanın.

Adınız 30 karaktere kadar istediğiniz herhangi bir şey olabilir. Anahtar kelime doldurma hiçbir zaman iyi bir fikir değildir, ancak aramaya dayalı olarak keşfedilebilirliği iyileştirmek için en alakalı anahtar kelimenizi ad alanına eklemek faydalı olabilir.

Yeni Kullanıcılara Ulaşmak İçin Alakalı Hashtag’leri Kullanın

Az önce Instagram gönderilerinizin metninin aranamaz olduğunu söyledik. Ancak hashtag’ler Instagram aramalarında görünüyor. Bu, hashtag’leri düşünceli bir şekilde kullanmanın Instagram’da ücretsiz olarak takipçi kazanmanın iyi bir yolu olabileceği anlamına gelir .

Alakalı hashtag’leri dahil etmek, insanların bir aramadan sonra veya başka bir ilgili gönderiden bir hashtag’i tıkladıktan sonra içeriğinizi bulmasına yardımcı olabilir. Instagram kullanıcıları da hashtag’leri takip edebilir, bu nedenle hashtag’li içeriğiniz henüz hesabınızı takip etmeyen kişilerin yayınlarında görünebilir.

Bir Instagram gönderisine 30’a kadar hashtag ekleyebilirsiniz, ancak hashtag’ler genellikle nicelikten çok kaliteye göre daha etkilidir. Belirli hesabınız için kaç hashtag’in en iyi sonucu verdiğini öğrenmek için biraz deneme yapın.

İnstagram Biyografinizi ve Profilinizi Optimize Edin

İnstagram işletme profili ziyaretlerinin üçte ikisi takipçi olmayanlardan geliyor . Bu yeni ziyaretçilerin tümü potansiyel yeni ücretsiz instagram takipçileridir – ancak yalnızca biyografiniz ve profiliniz onları takip düğmesini tıklamaya ikna ederse. Profiliniz belirsiz, eksik veya çekici değilse bunu yapmazlar.

Yukarıda bahsedilen ad ve kullanıcı adı alanlarına ek olarak, profiliniz web sitenizi (tıklanabilir bir bağlantı) ve biyografinizi içerir.

Marka kimliğinizi iletmek ve yeni ziyaretçilere sizi neden takip etmeleri gerektiğini göstermek için biyografinizdeki 150 karakterden en iyi şekilde yararlanın. Ne tür bir içerik bekleyebilirler?

Profesyonel bir hesabınız varsa (işletme veya İçerik Oluşturucu), profilinize iletişim bilgileriniz, işletme türünüz ve konumunuz gibi ek ayrıntılar da ekleyebilirsiniz. Yeni ziyaretçilere takip etmeye karar vermeleri için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri vermek için işletmenizle ilgili tüm alanları kullanın .

İlgi Çekici, Uzun Altyazılar Yazın

Instagram görsel bir platform olmasına rağmen, harika Instagram altyazıları yazmak , daha fazla erişim ve etkileşim elde etmenize yardımcı olmada büyük rol oynar. Ve daha önce de gördüğünüz gibi, erişim ve etkileşim, ücretsiz instagram takipçisi çekmenin temel faktörleridir.

İşte akılda tutulması gereken bazı temel stratejiler:

  • En önemli kelimeleri öne koyun. Altyazı 125 karakterden uzunsa, kullanıcıların tamamını görmek için “daha fazla”ya dokunması gerekir. Bu ekstra dokunuşa ilham vermek için bu ilk kelimelerden en iyi şekilde yararlanın.
  • Bir soru sor. Bu, kitlenizin yorum bırakmasını kolaylaştırır. Bu etkileşim, hesabınızın daha fazla kişiye görünür olmasına yardımcı olacaktır.
  • Emojiyi deneyin. Emoji, okuyucunun dikkatini çekmeye yardımcı olabilir ve bu görsel sosyal ağdaki çoğu hesap türü için uygundur.
  • Farklı altyazı uzunluklarını deneyin. Instagram, 2.200 karaktere kadar uzun biçimli altyazılara izin verir, böylece gönderiniz bunu gerektiriyorsa, bazı derinlemesine hikaye anlatımlarını test edebilirsiniz. Ultra kısa altyazılar, görseller kendilerini ifade ettiğinde de çok etkili olabilir. Ancak verilerimiz, uzun altyazıların etkileşimi artırma olasılığının daha yüksek olduğunu gösteriyor.

En İyi Yorumlarınızı Sabitleyin

İnstagram’ın az bilinen özelliklerinden biri, her gönderi için en fazla üç yorumu sabitleme yeteneğidir.

İnstagram’da daha fazla takipçi kazanma planınızın bir parçası olarak bu yeni özelliği kullanmanın birkaç yolu var.

Bir seçenek, hikayeyi yorumlarda devam ettirerek başlığınızı maksimum 2.200 karakterin ötesine taşımak için sabitlenmiş yorumları kullanmaktır. Bu, bazı hesaplar için uygun olabilecek daha ayrıntılı ve derinlemesine hikaye anlatımı yapmanızı sağlar.

Diğer bir seçenek de, özellikle çok fazla etkileşim oluşturuyorlarsa, diğer kullanıcılardan gelen favori yorumlarınızı sabitlemektir.

Bu yeni özelliği hangi şekilde kullanırsanız kullanın, gönderilerinizdeki konuşmayı yönetmenize yardımcı olarak daha fazla etkileşim ve bağlantı fırsatı yaratır.

İnstagram Hesabınızı Diğer Ağlarda Tanıtın

İnstagram’da ücretsiz takipçi edinmenin en önemli yolu, insanların sizi bulmasını kolaylaştırmaktır.

İnstagram profiliniz kolayca keşfedilebilir olmalıdır. Başka bir sosyal ağda zaten bir takipçi kitlesi oluşturduysanız, bu hayranlara İnstagram hesabınız hakkında bilgi verin.

İnstagram profilinize bir bağlantı paylaşın ve mevcut sosyal takipçilerinize kontrol etmeleri için bir neden verin. (İnstagram’a özel kupon kodu, etkinlik veya yarışma gibi.)

İnstagram hesabınızı yeni başlatıyorsanız, hesabı başka bir yerde tanıtmadan önce biraz içerik yayınladığınızdan emin olun. En az 12 gönderi hedefleyin.

En iyi İnstagram gönderilerinizden bazılarını diğer sosyal kanallarınızda da vurgulayabilirsiniz. Facebook, Twitter ve diğer sosyal takipçilerinizin daha fazlasının sizi İnstagram’da bulmasını ve takip etmesini sağlamak için bu gönderileri ücretli reklamlarla artırmayı düşünün.

İnstagram Gönderilerini Blogunuza Gömün

Bu blogda zaten bazı gömülü İnstagram gönderileri gördünüz. Her gömülü gönderi tıklanabilir ve kullanıcıların doğrudan ilgili gönderiye veya İnstagram profiline gitmesine olanak tanır.

Bu, kendi İnstagram gönderilerinizi blogunuza yerleştirmeyi, İnstagram içeriğinizi sergilemenin ve İnstagram profilinize trafik çekmenin kolay bir yolu haline getirir. Ve daha önce tartıştığımız gibi, İnstagram profilinize gelen her yeni ziyaretçi, potansiyel bir yeni İnstagram takipçisidir.

Örneğin, bu blog gönderisinin LinkedIn demografisi hakkında olduğunu söyleyin. (Değil, ama tabii ki LinkedIn demografisiyle ilgili bir blog yazımız var .) En önemli demografik ayrıntıların bazılarını paylaşmak için bir infografik ekleyebiliriz.

Blogunuzda ne zaman fotoğraf, çizelge veya bilgi grafiği gibi görsel içerik paylaşıyorsanız, bunun yerine bu içerikle bir İnstagram gönderisi yerleştirme fırsatı vardır.

Yeniden Paylaşılması Gereken İçerik Yayınlayın

Kendi blog gönderilerinizi açıklamaya yardımcı olabilecek içeriği düşünürken, diğer insanların da paylaşmak isteyebileceği içeriği düşünün.

İnsanlar iyi bir infografik paylaşmayı severler, bu yüzden bu iyi bir seçenek olabilir. Birisi Instagram gönderilerinizi bloguna yerleştirirse, yepyeni bir potansiyel takipçi kitlesine maruz kalırsınız.

Ayrıca insanların Instagram Hikayelerinde yeniden paylaşmak isteyecekleri içerikler oluşturmayı da düşünün. Herkes bir Hikayede ana yayın gönderilerinizi yeniden paylaşabilir. Yine, bu tıklanabilir, bu nedenle daha fazla bilgi edinmek isteyen herkes orijinal yayınınıza tıklayabilir. Yeni kitlelere ve potansiyel yeni takipçilere erişiminizi genişletmenin başka bir kolay yolu.

Örneğin, LinkedIn demografisiyle ilgili aynı Hootsuite gönderisinin Instagram Hikayemde paylaşıldığında nasıl göründüğü aşağıda açıklanmıştır.

Öne Çıkmayı Hedefleyin

Özellik hesapları, bir hashtag veya etiketlemeye dayalı olarak diğer kullanıcıların içeriğini seçen ve yeniden paylaşan Instagram hesaplarıdır. Bu hesaplardan bazılarının çok büyük bir takipçisi var ve gönderilerinizden birini (kullanıcınızla birlikte) paylaşmalarını sağlamak, yolunuza yeni bir Instagram takipçisi akışı gönderebilir.

Instagram’da hemen hemen her niş ve ilgi alanı için bir özellik hesabı var. İpucu 5’te önerildiği gibi, hashtag araştırmanızı yaparken bunları ortaya çıkarmaya başlayacaksınız. Bazıları oldukça spesifik olabilir.

Keşfet Sayfasını Hedefleyin

İnstagram göre, “henüz takip etmediğiniz hesaplardan beğenebileceğiniz fotoğraf ve videoları bulabileceğiniz” yer burası.

Keşfet sekmesinde Instagram gönderileri, Hikayeler ve IGTV bulunur. Kullanıcılar önce Instagram algoritması tarafından seçilen bir içerik ızgarası görür. Ardından, ekranın üst kısmındaki konu kanallarını kullanarak belirli içerik konularına daha derinlemesine dalmayı seçme seçeneğine sahip olurlar.

Instagram hesaplarının yarısı her ay Keşfet’i ziyaret ediyor. Bu, kitlelerini büyütmek isteyen markalar için büyük bir fırsat.

Peki, içeriğinizin Keşfet sekmesinde görünmesini nasıl sağlayabilirsiniz? Kolay değil. Neyse ki, bunu anlamanıza yardımcı olmaya adanmış bir makalemiz var .

Ayrıca, bir reklam yerleşimi olarak Keşfet’i seçerek Keşfet özet akışına girmek için ödeme yapabilirsiniz.

Konumunuzu Etiketleyin

İnstagram’da bulmasının bir başka kolay yolu.

İşletmenizin fiziksel bir yeri varsa, onu etiketlediğinizden ve müşterileri de aynısını yapmaya teşvik ettiğinizden emin olun. Kullanıcılar daha sonra o konuma tıklayabilir ve mağazanızdan, restoranınızdan veya ofisinizden gönderilen tüm fotoğrafları ve Hikayeleri görebilir. Bu, markanızı (ve Instagram hesabınızı) daha fazla kişiye göstermenize yardımcı olabilir.

Bir konferanstan veya etkinlikten gönderi yapıyorsanız, konumunuzu eklemek, diğer katılımcılarla bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir ve hesabınızı yüksek oranda hedeflenmiş yeni potansiyel Instagram takipçileri grubuna maruz bırakır.

İlgili Kullanıcıları Etiketleyin

Fotoğraflarınızda yer alan Instagram kullanıcılarını, başlığınızda @-bahsi ile veya Instagram’ın gönderi içindeki etiketleme işlevini kullanarak etiketleyebilirsiniz. Her iki durumda da, bunu yaptığınızda bir bildirim alırlar.

Birini etiketlemek, onu gönderiye katılmaya ve onu kendi takipçileriyle paylaşmaya teşvik eder. Gönderiniz , Instagram profillerinin Etiketlenenler sekmesinde de görünecektir .

İlgili kullanıcıları Instagram Hikayelerinizde de etiketleyebilirsiniz. Ardından, yalnızca birkaç dokunuşla içeriği kendi Hikayelerinde yeniden paylaşabilirler. Bunu yaparlarsa, Hikayelerini görüntüleyen herkes kullanıcı adınızı görür ve hesabınıza tıklayabilir.

Yalnızca ilgili kullanıcıları etiketlemeniz gerektiğini söylediğimizi fark edeceksiniz. Birini sadece dikkatini çekmek için etiketlemek iyi bir fikir değil. Yalnızca fotoğrafınızda öne çıkanları veya gönderinizin içeriğiyle alakalı olanları etiketleyin.

Etiketlenecek potansiyel olarak alakalı bazı kullanıcılar şunları içerebilir:

  • Müşteriler
  • Tedarikçiler
  • Diğer ilgili işletmeler
  • İş arkadaşları veya çalışanlar
  • Size bir beceri öğreten veya gönderide paylaştığınız bir şeyden bahseden biri
  • Fotoğrafta görünen herkes

Başkalarını Sizi Etiketlemeye Teşvik Edin

İnstagram hesabınızı yeni bir kitleye tanıtmanın bir başka yolu da diğer İnstagram kullanıcılarından sizi etiketlemelerini istemektir. Sizi bir gönderide etiketlediklerinde, hedef kitleleri kimliğinizi görür ve daha fazlasını öğrenmek isterlerse üzerine tıklayabilirler.

Biyografiniz, insanlardan sizi İnstagram’da etiketlemelerini istemek için harika bir yerdir.

Örneğin, Türkiye’yi Ziyaret Et, İnstagram kullanıcılarından hesaplarında öne çıkma şansı için onları etiketlemelerini ister.

Yazımızın devamı gelecektir… Takipte kalın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir