İnstagram, en yaygın kullanılan sosyal medya platformlarından biridir ve bu nedenle mükemmel bir pazarlama kanalıdır. Bu nedenle, hesaplarına sıradan bir bakış bile birçok büyük markayı ortaya çıkaracaktır.
Eşsiz fotoğraf paylaşım platformu, markalara görünürlük kazanmak ve müşterileriyle diyalog kurmak için benzersiz fırsatlar sunuyor.
İnstagram Satışları Nasıl Arttırılır?
İşletmenizi İnstagram üzerinden pazarlamak için zaten elinizden gelenin en iyisini yapıyor olma ihtimaliniz yüksek. İşte İnstagram’daki satışlarınızı artırmanın ve içeriğinizi optimize etmenin en kolay (ve en etkili) yollarından dokuz tanesi.
#1: Gerçek ve etkileşimli bir takipçi kitlesi oluşturun
Şu anda İnstagram ile ilgili tüm vızıltılarla, tüm tantanalara kapılıp temelleri ihmal etmek çok kolay. İster İnstagram ister başka bir platform olsun, sosyal medyadan satış elde etmek istediğinizde, gerçek ve özgün görünmeniz gerekir. Takipçi satın almak, insanları doğrudan mesajlarla spam yapmak ve çok sayıda sıradan içerik pompalamak, “takipçilerinizi” artırabilir, ancak hiçbiri kim olduğunuzu, ne yaptığınızı veya neden sizden bir şey satın almak istediklerini bilemez.
İnstagram üzerindeki etkinizi artırmak için spam içerikli ve düşük kaşlı taktikler uygulamak yerine, akıllı otomasyon ve aktif bir varlık ile gerçek ve etkileşimli bir takipçi kitlesi oluşturun. Saçınızı koparmadan bu işi yapmak için bazı ipuçları:
Tüm içeriğinizi önceden planlayın ve içeriği en uygun zamanda otomatik olarak paylaşmak için Daha Sonra gibi bir İnstagram planlama aracı kullanın .
İnstagram’ın yasaklamaya, beğenmeye, yorum yapmaya ve hedef pazarınızdaki kişiler tarafından paylaşılan alakalı gönderilerle etkileşime geçmeye çalıştığı kişileri takip etmek ve takibi bırakmak yerine.
Kicksta gibi bir büyüme hizmetini kullanarak yukarıdaki süreci otomatikleştirin , böylece sosyal ağda bulunmak ve potansiyel müşterilere yanıt vermek için zamanınız ve enerjiniz olur.
#2: Hashtag’leri kullanın
Müşterileri çekmek ve satışlarınızı daha da artırmak için hizmetleriniz veya ürünlerinizle ilgili hashtag’leri kullanabilirsiniz. Doğru hashtag kombinasyonunu kullandığınızda, hedef kitlenizin sizi bulması kolaylaşır. Bu yöntem markanızın bilinirliğini artıracaktır.
Ancak etkili hashtag’lerin doğru karışımını bulmak göründüğü kadar kolay değil. Zamanınızı ve çabanızı kapsamlı araştırmalara yatırmanız gerekir. Instagram gönderilerinizde benzersiz ve yaygın hashtag’lerin dengeli bir kombinasyonunu kullandığınızdan emin olun.
#3: Yalnızca ilgi çekici görseller yayınlayın
İnstagram görsel bir platformdur. Bu nedenle, her şeyden önce, yalnızca yüksek kaliteli resimler göndermelisiniz.
İdeal olarak, resimleriniz yaratıcı ve göz alıcı olacak ve tanıtmak istediğiniz ürünleri uygun şekilde vurgulayacaktır. Müşterileriniz profilinize ulaştığında, markanızı hemen tanıyabilmeleri gerekir.
İnstagram’da paylaştığınız her görselin, onlara o özgün marka hissini vermek için genel marka bilinci oluşturma ve iş stratejinizle eşleştiğinden emin olun. Markanız şık ve minimalistse, İnstagram’da şık ve minimalist olmalıdır.
Bir estetik seçin ve ona bağlı kalın. Bu, İnstagram altyazılarına kadar uzanır. Farklı zamanlar ve ses tonları arasında geçiş yapmayın. Basit tutun. Tutarlılık anahtardır.
Orijinal görseller her zaman en iyisi olsa da, bazen stok görseller hesabınıza biraz çeşitlilik katmanıza yardımcı olabilir. Şaşırtıcı, yüksek kaliteli fotoğraflar elde edebileceğiniz birçok farklı telifsiz görüntü web sitesi vardır. Daha da iyisi, Canva gibi web araçları , indirimleri, eşantiyonları veya yarışmaları tanıtmak için özel resimler oluşturmanıza olanak tanır.
Unutmayın, markanızın çevrimiçi görsel temsili müşterilerinizin onunla ilk deneyimi olabilir, bu yüzden harika olduğundan emin olun.
#4: Instagram reklamlarına yatırım yapın
İnstagram’da reklam vermek , yeni ve hedeflenmiş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir. Özellikle markanız veya işletmeniz oldukça yeniyse, bu değerli bir yatırımdır.
İnstagram reklamlarınızı, ürünlerinizle ilgilenme olasılığı en yüksek müşterilere ulaşacak şekilde planlayabilirsiniz. InflowStyle , İnstagram reklamlarıyla tam olarak bunu yaptı.
Moda öncüsü aktif giyim markası, İnstagram’da Amerika’da 25-34 yaş arası kadınları hedefleyen bir reklam kampanyası başlattı. InflowStyle’ın reklamları, açık tonlarda yaşam tarzı fotoğrafları ve kullanıcıları web sitelerindeki bir ürün veya kategori sayfasına götüren bir ‘Şimdi Alışveriş Yap’ düğmesi içeriyordu.
İnstagramalarından elde edilen gelir altı kat arttı.
Bundan çıkarılması gereken ders, Instagram’da başarılı bir strateji bulmanın işletmeniz için bir katalizör olabileceğidir. Uzun süredir Instagram pazarlamasıyla ilgili sorun, gönderinize tıklanabilir bağlantılar koyamamanızdı, bu nedenle markalar hayranlarını bunun yerine biyografilerindeki bağlantıya yönlendirmek ve bu bağlantıyı sürekli güncellemek zorunda kaldı.
Ancak şimdi, eğer reklam veriyorsanız, Instagram gönderilerine web sitenizin bağlantılarını ekleyebilirsiniz.
Instagram ayrıca, işleri bir adım daha ileri götürmek ve sorunsuz bir müşteri ödeme deneyimi sağlamak için ürün etiketlemesi sunmak için Shopify ile ortaklık kuruyor .
BU İÇERİK GÜNCELLENMEYE DEVAM EDECEK.