Google Reklamlarının Fiyatı Ne Kadar?

Google ADS reklam fiyatı ne kadardır?

Google Reklamları gibi bir PPC platformuna yatırım yapmak , işletmeniz üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olabilir.

Aslında Google’a göre , platformlarındaki ortalama reklamveren harcadıkları her Lira için iki Lira kazanıyor.

Bu, platformdaki insanların çoğunluğunun yatırımlarını iki katına çıkardığı anlamına geliyor.

Hepsi teoride kulağa hoş geliyor, değil mi?

Ancak Google ADS Reklamları ne kadara mal olur – ve daha da önemlisi, Google’da reklam vermek için gereken başlangıç ​​sermayesini nasıl buldunuz?

İşte Google reklam bütçenizi nasıl hesaplayacağınız, böylece borçlu bir denizde yüzmemeniz için.

Çoğu pazarlama etkinliği maliyetlidir ve bütçenizi hızlı bir şekilde tüketebilir.

Bu bütçenin boşa gitmesini de göze alamazsınız.

Bütçenizi yanlış kullanmak, yalnızca birkaç düşük kaliteli müşteri adayı yaratan boşa harcadığınız paraya yol açabilir.

Ancak, derin uçtan atlamakta tereddüt ediyorsanız, muhtemelen satışlardan da kaybedersiniz.

Google Reklamlarında reklam vermediğiniz her saniye, YG’nizi ikiye katlamadığınız bir diğer saniyedir.

Google Google Reklamlarının ne kadara mal olacağını bilmiyorsanız, bir sürpriz (iyi veya kötü) olabilir.

Google Reklamlarının Maliyeti Ne Kadardır?

Sektörünüze bağlı olarak, anahtar kelimeler aşırı derecede ucuz veya çok pahalı olabilir.

Ve tonlarca aylık arama yapan yüksek hacimli anahtar kelimeleri hedefliyorsanız, o trafik için oldukça fazla para ödüyor olabilirsiniz.

Bir PPC kampanyasının başlatılmasındaki en büyük hatalardan biri, atlanmadan önce doğru araştırmayı yapmamaktır.

Endüstrinize dayanarak, 19 kuruştan beş kuruştan bir yere kadar her yerde ödeme yapıyor olabilirsiniz.

Ancak, her sektörde, anahtar kelime maliyetlerinde ve tıklama başına ortalama maliyetlerde büyük farklılıklar vardır.

Google Reklamları ne kadara mal olur? Ne reklam vereceğinize bağlıdır.

Daha derinlemesine veri elde etmek için, işletmenizin hedefleyebileceği tek tek anahtar kelimeleri araştırmanız gerekir.

Google Reklamlar Bütçenizi Anahtar Kelimelerle Nasıl Hesaplarsınız?

Bütçenizi hesaplamak, önce bu bütçenin ne olduğunu bulmak anlamına gelir.

SEMrush’ı açın ve işletmenizle ilgili terimleri arayarak başlayın.
Semrush ve benzeri seo araçları için buraya tıklayıp bilgi alabilirsiniz >> https://www.cihadsumbul.com.tr/9-en-iyi-wordpress-seo-eklentileri-ve-araclar/

Hangi anahtar kelimeleri arayacağınızdan emin değilseniz, insanların işletmenizi bulmak için genellikle ne aradıklarını düşünerek deneyin.

Mesela çiçekçi işletiyor musunuz? Eğer öyleyse, insanlar muhtemelen “çiçek teslimatı” veya “çiçek gönder” i ararlar.

Hala bir şey düşünemiyorsanız, Google Reklamlar’daki anahtar kelime planlayıcısını ücretsiz kullanabilirsiniz.

Hesabınıza gidin ve anahtar kelime planlayıcıyı açın:

anahtar kelime planlayıcı

Buradan listeden ilk seçeneği seçin:

yeni anahtar kelime

Daha sonra işletmeniz ile alakalı kelimeyi girebilir veya site adresinini yazıp arama yapabilirsiniz.

kelimeleri girin

Açılış sayfanızda arama yaptığınızda, hedeflenmiş bir anahtar kelime listesi elde edersiniz.

Şimdi bu listeyi indirin ve SEMrush’a geri dönün.

Bu anahtar kelimeleri doğrudan araçta arayın; tıklama başına maliyet konusunda tonlarca değerli veri elde edeceksiniz:

semrush tbm

Daha fazla aşağı kaydırırsanız, alakalı anahtar kelimeleri tıklama başı maliyetleriyle de görebilirsiniz:

alakali anahtar kelimeler

Bu işlemi 4-5 farklı anahtar kelime için tekrarlayın ve bunları bir elektronik tabloda not ettiğinizden emin olun.

Aşağıdakileri e-tablonuza dahil ettiğinizden emin olun:

  • Kelimeler
  • Hacim (ayda kaç arama)
  • TBM

Bu, bir bütçeyi deşifre etmek için gereken bazı temel matematik işlemlerini yapmanıza yardımcı olacaktır.

E-tablonuzda kendi hacimleri ve TBM’leriyle ilgili birkaç anahtar kelime bulunduğunda, maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz.

WordStream’e göre, Google Reklamları’ndaki tüm sektörlerde ortalama tıklama oranı %1,91’dir.

Sektörünüze bağlı olarak, ortalama tıklama oranını alabilir ve seçtiğiniz anahtar kelimelere göre ayda kaç tıklama alacağınızı hesaplayabilirsiniz.

Bunu yapmak için, anahtar kelimeler listenize bakın ve sesi analiz edin.

Örneğin, bir anahtar kelimeniz varsa ve hacmi ayda 1.000 arama ise, ortalama %1.91 olan TO’dan ayda 19 tıklama almayı bekleyebilirsiniz.

Belirli bir anahtar kelimeyle ayda kaç tıklama alacağınızı görmek için bir formül :

Anahtar Kelime Hacmi * Sektörünüz için ortalama TO = Aylık tıklama

Şimdi, hedeflemek istediğiniz her anahtar kelime için bu iki formülü kullanarak bu işlemi tekrarlayın.

Sonunda, aylık bütçenizin ne kadar olacağı hakkında bir fikir edinmek için her bir anahtar kelime için aylık maliyetlerin tümünü toplayın.

Bu verileri hesapladığınızda, bütçeniz için ne kadar para ayırmanız gerektiğini bilirsiniz.

Yorum yapın