İnstagram reklam ücretleri, tıklama başına maliyet (TBM) veya gösterim başına maliyet (BGBM) gibi teklif verme modelinize bağlıdır. Ortalama olarak şirketler, İnstagram reklamları için tıklama başına 0,20 ila 2 TL ve 1000 gösterim başına 6,70 TL öder. İnstagram reklam fiyatları hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin!
İnstagram’ın aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz ? Facebook’un sahip olduğu bu sosyal medya platformu, işletmenizin ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen potansiyel müşterilerle bağlantı kurması için harika bir fırsattır. İnstagram reklamları ile daha da fazla potansiyel müşteriye ulaşabilir ve işinizi büyütebilirsiniz.
Ortalama olarak, işletmeler 0,20 ila 6,70 TL arasında bir ödeme bekleyebilir. Şirketinizin ne kadar ödeyeceği, TBM veya BGBM gibi teklif verme modelinize ve İnstagram’ın reklamınızı ne kadar iyi puanladığına bağlı olacaktır.
İnstagram sponsorlu reklam ücreti hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız okumaya devam edin! Bu kılavuz, İnstagram tanıtım yapma ücreti, İnstagram reklam verme fiyatlandırmasını neyin belirlediğini, İnstagram reklam maliyetlerinin Facebook’a kıyasla nasıl olduğunu ve daha fazlasını kapsar!
İnstagram Sponsorlu Reklam Verme Ücretleri
Ortalama olarak, İnstagram sponsorlu reklam ücretleri, teklif modeline bağlı olarak 0,20 ila 6,70 ABD Doları arasındadır. TBM veya tıklama başına maliyet için, reklamverenler tıklama başına 0,20 ila 2 ABD Doları öderler. BGBM veya gösterim başına maliyet için, reklamverenler 1000 gösterim başına 6,70 ABD doları öder.
İnstagram Reklam Ücretleri ve Facebook Reklam Fiyatları
Facebook ve İnstagram, reklamcılık için mevcut en büyük sosyal medya ağlarından ikisidir, bu yüzden ikisini karşılaştırmak mantıklıdır. İşletmeniz için en uygun maliyetli seçeneğin yanı sıra hedef kitlenize ulaşmak için en iyi platformu hangisi sunuyor?
Aşağıdaki tabloda iki platformu (ve fiyatlarını) karşılaştırın:
SOSYAL AĞ | TBM | BGBM |
---|---|---|
TL 0.20- 2.00 | TL6.70 | |
TL 0.97 | TL7.19 |
İnstagram ve Facebook reklamlarının maliyetini göz önünde bulundurmanın yanı sıra, her bir platformun demografisine bakmak faydalı olacaktır. Facebook hemen hemen her yaş grubuna ulaşabilirken, İnstagram 25 ila 29 yaş arasındaki hedef kitle üyelerine ulaşma konusunda üstündür .
Reklam kampanyanızla en iyi sonuçları elde etmek için çabalarınızı en fazla değeri sunan sosyal medya ağına odaklayın. Tek bir platformda daha ucuza reklam verebilirken, kârlılığınız için gerçekten önemli olan müşterilere ve potansiyel müşterilere ulaşma fırsatını kaybedebilirsiniz.
Instagram’ın reklam ücretleri bu fiyata değer mi?
Evet.
İnstagram’ın reklam ücretleri bu fiyata değmesinin nedenlerinden bazıları şunlardır:
İnstagram reklamları daha yüksek tıklama oranlarını (TO) koruyor.
Reklam harcamanızı ağlar arasında bölüştürebilseniz de İnstagram, TO’lar söz konusu olduğunda en iyi performansı sunma eğilimindedir. Örneğin Fortune tarafından yapılan bir araştırma , İnstagram reklamlarının diğer sosyal medya ağlarından 2,5 kat daha fazla bir TO’ya sahip olduğunu keşfetti.
Elbette, TO’larınız, reklamlarınızın yanı sıra hedef kitlenize de bağlı olacaktır.
İnstagram reklamları gelişmiş hedefleme seçenekleri sunar
Facebook gibi İnstagram da işletmenize gelişmiş hedefleme seçenekleri sunar.
Reklamlarınızdan daha yüksek getiri elde etmek için konumdan ilgi alanlarına kadar bu hedefleme seçeneklerini kullanabilirsiniz. Örneğin sporla ilgilenen herkesi hedeflemek yerine, bu ilgiyi voleybolla ilgilenen kişilere daraltabilirsiniz.
İnstagram reklamları, daha yüksek sipariş değerleriyle satış sağlıyor
İnstagram reklam maliyetlerinin fiyat etiketine değmesinin başka bir nedeni var mı? Sonuçlar.
Shopify, yakın zamanda yaptığı bir araştırmada İnstagram kullanıcıları için ortalama sipariş değerinin 65 dolar olduğunu keşfetti. Facebook önemli miktarda sosyal medya satışı gerçekleştirse de, ortalama sipariş değeri İnstagram’dan 55 – 10 dolar daha azdır.
Ancak, Facebook reklamlarının İnstagram reklamlarından daha pahalıya mal olduğunu unutmayın.
İnstagram reklamları en yüksek etkileşimi sağlıyor
Forrester tarafından yapılan bir araştırma, İnstagram’ın diğer ağlara kıyasla etkileyici katılım oranları kazandığını da buldu. İnstagram, Facebook’un on katını sunarak etkileşim oranlarında liderdir.
Bir ağ ile etkileşime giren insanlara sahip olduğunuzda , işletmenizin reklamlardan faydalanmasını sağlar. Doğru kullanıcıları hedefleyen reklamlar oluşturabilirseniz, reklamınızı tıklamalarını, sayfanızı beğenmelerini veya ürününüzü satın almalarını sağlayabilirsiniz.
İnstagram reklamları yüksek dönüşüm oranları sağlar
İnstagram reklamları, daha yüksek sipariş değerleri oluşturmanın yanı sıra, diğer ağlardan daha yüksek dönüşüm oranlarını da korur. İnstagram reklamları için ortalama dönüşüm oranı% 1.08 olduğunu . Karşılaştırıldığında, Pinterest reklamları için ortalama dönüşüm oranı %0,54 ve Twitter reklamları için %0,77’dir.
İnstagram reklamlarının maliyeti buna değer olsa da, İnstagram’dan harika sonuçlar elde etmenin harika bir reklam kampanyası gerektirdiğini unutmamak önemlidir. İnstagram reklamlarından istediğiniz türden sonuçları elde etmek için stratejinizi sürekli olarak geliştirmeniz ve optimize etmeniz gerekir.
İnstagram reklam ücretlerini ne belirler?
Bu dört temel faktör, İnstagram reklam maliyetlerinizi belirler:
1. Teklif tutarı
Teklif tutarınız, bir İnstagram reklam kampanyasına ne kadar harcama yaptığınızı etkiler. Potansiyel müşteri elde etmek için ne kadar ödemek istediğinizi belirlemelisiniz. Teklif tutarınız, ne kadar harcadığınızı da etkiler.
İnstagram’ın teklif tutarları daha yüksek olduğundan, gösterimler ve tıklamalar için daha fazla ödemeye hazır olmak isteyeceksiniz.
Yalnızca 500 TL’lik bir bütçeniz varsa ve teklif tutarınız tıklama başına 2 TL ise, reklamınız için yalnızca 250 tıklama alabilirsiniz. Öte yandan, 2 $ TBM ile 1000 $’lık bir bütçe, 500 tıklama almanızı sağlayacaktır. Aynı senaryoda, 0,50 TL’lik bir teklif tutarına sahip olmak, bu iki bütçe tutarıyla daha da fazla tıklamaya olanak tanır.
Teklif tutarınız bütçenizi ve bütçeniz ne kadar teklif verebileceğinizi etkiler. Bu tutarlar, İnstagram’da reklam vermenin maliyetini etkileyecektir.
2. Reklam alaka düzeyi puanı
Reklam alaka düzeyi puanınız, İnstagram reklam maliyetinizi de etkiler. Alaka düzeyi puanınız, İnstagram’ın reklamınızı görecek kişilerle ilgili olarak reklamınızı ne kadar alakalı bulduğudur.
İnstagram, yayınlarında hedef kitlelerine alakalı içerik göstermek istiyor. Puanınızı, insanların reklamınıza nasıl tepki verdiğine göre belirlerler.
İnsanlar reklamınıza olumlu yanıt verirse alaka düzeyi puanınız yükselir. Tıklama, yorum yapma, beğenme ve daha fazlası gibi eylemleri içerir.
Öte yandan, reklamı gizleme gibi eylemler olumsuz bir tepkiye neden olur. Bu size daha düşük bir reklam alaka düzeyi puanı verir ve bu da reklamınızın performansına zarar verir.
Alaka düzeyi puanı yüksek olan reklamlar, düşük alaka düzeyi puanlarının üzerine yerleştirilir. Daha alakalı bir reklama sahip olmak, minimum tutara daha yakın ödeme yapacağınız anlamına gelir. Kampanyanıza daha fazla tıklama alacak ve daha fazla potansiyel müşteri çekeceksiniz.
3. Tahmini işlem oranları
Tahmini işlem oranları, İnstagram reklam fiyatlarınızı da etkileyecektir. Bu oran, İnstagram’a göre insanların reklamınız üzerinde hareket etme olasılığına dayanmaktadır. Esasen, hedef kitlenizin reklamınızla etkileşim kurma olasılığını elde etmek isterler.
Bu etkileşimler, tıklama ve dönüştürme gibi eylemleri içerir. İnstagram, insanların içeriğinizle etkileşim kurmasını ve etkileşim kurmasını sağlayacağına inandığı reklamları tanıtmak istiyor.
Tahmini işlem oranınız İnstagram reklam maliyetinizi belirleyecektir.
İnstagram, daha fazla kişinin reklamınızla etkileşim kurma olasılığının yüksek olduğuna inanırsa, reklamınızı ilk sıraya koyarlar. Bu, daha fazla potansiyel müşteri ve dönüşüm kazanmanıza olanak tanıyan daha düşük bir teklif tutarı alacağınız anlamına gelir.
4. Rekabet
Rekabet her zaman İnstagram reklam fiyatınızı etkileyecektir. Belirli bir insan demografisine ulaşmaya çalıştığınızda, her zaman aynı gruba ulaşmaya çalışan rakipler olacaktır. Rekabetiniz, İnstagram reklam kampanyanızın maliyetinde bir değişikliğe neden olabilir.
Aynı kitleye ulaşmak için teklif veren başka insanlar varsa, bu bir teklif savaşına yol açabilir. Şirketler, en üst sıraya yerleşebilmek için birbirlerinden daha fazla teklif vermek zorunda kalacaklar. Bu, TBM’nizin rakiplere karşı teklif vermeye çalışmak için yükselebileceği anlamına gelir.
Ek faktörler
İnstagram’da reklam vermenin maliyetini şekillendirebilecek başka faktörler de var.
İşte bunlardan birkaçı:
- Tatiller ve etkinlikler: Tatillerde, özellikle Noel’de rekabet daha yüksektir. Daha fazla şirket, TBM’yi artıran değerli potansiyel müşterilere ulaşmak için rekabet ediyor. Reklamınızı ve bütçenizi yayınladığınız zamanı çevreleyen tatilleri ve etkinlikleri göz önünde bulundurmanız gerekir.
- Cinsiyet: Kadınlara reklam vermek erkeklere göre daha maliyetlidir. Kadınların platformla etkileşime girme ve etkileşimde bulunma olasılığı daha yüksektir, bu nedenle kadın izleyicilere ulaşmak size daha pahalıya mal olacaktır.
- Haftanın günü: Kullanıcılar İnstagram’da hafta sonlarına göre hafta içi daha fazla etkileşim kurar. Bu, bir reklamı Çarşamba günü yayınlamak için Pazar gününden daha fazla ödemeyi beklemeniz gerektiği anlamına gelir.
- Pazarınız: Ulaşmayı hedeflediğiniz pazar, İnstagram reklam fiyatınızı etkiler. B2B şirketleri için, İnstagram’da insanlardan daha az işletme olduğu için reklam yayınlamak daha pahalıdır. Giyim gibi bazı endüstriler, yüksek rekabet nedeniyle daha pahalıdır.
Bunlar, İnstagram reklam fiyatlarınızı etkileyebilecek birkaç ek faktördür.
İnstagram reklamları nasıl çalışır?
İnstagram reklamları, haber beslemelerinde ve hikayelerde görünen ücretli içeriklerdir. İnstagram reklamları, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kişilere yöneliktir.
İnsanlar, İnstagram reklamlarını demografik verilerine ve ilgi alanlarına göre görür. Bu reklamların, kullanıcıların onları reklam olarak zar zor tanıyacağı bir noktaya sorunsuz bir şekilde karışması amaçlanmıştır.
İçeriğin ücretli bir reklam olduğunun iki göstergesi vardır. İlk işaret, şirketin adının altında yazılan “sponsorlu” kelimesidir.
İkinci işaret, resmin altında görünen harekete geçirici mesajdır (CTA) . Bunlarda genellikle kampanyanın hedefine bağlı olarak “şimdi alışveriş yapın” veya “daha fazla bilgi edinin” gibi ifadeler bulunur.
İnstagram reklamlarımın maliyetini nasıl düşürürüm?
Sosyal medyada reklam yapmak söz konusu olduğunda, bu platformlarda reklam maliyetini düşürmek için elinizden geleni yapmak istersiniz. İnstagram reklamlarınızın maliyetini düşürmenize ve onlardan elde ettiğiniz getiriyi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacak birkaç en iyi uygulamayı burada bulabilirsiniz.
1. Otomatik teklif vermeyi kullanın
Instagram reklamcılığında yeniyseniz, kampanyanız için otomatik teklif vermeyi kullanmak faydalıdır. Kampanyanız için en iyi teklifi almanın kolay bir yolu.
Kampanyanız için ayarlanacak iyi bir TBM hakkında size bilgi veren önceden herhangi bir veriye sahip değilseniz, otomatik teklif verme işletmeniz için faydalıdır. Kampanyanız için doğru olan teklif tutarını belirlemenize yardımcı olacaktır.
Otomatik teklif vermeyi kullandığınızda, işletmenizin bir reklam yayınlamak için aşırı teklif vermesini önlersiniz. Önceki verilerin eksikliği, en iyi teklif tutarını bilmenizi zorlaştırabilir. Gerçekte yaptığınızdan daha fazla teklif vermeniz gerektiğini düşünebilirsiniz.
Otomatik teklif vermeyi kullanmak, kampanyanızı yönlendirmenize yardımcı olacak verileri elde edene kadar doğru teklif tutarını belirlemenize yardımcı olur. Instagram reklam maliyetlerinizi düşürmenin harika bir yolu.
2. Kesin hedefleme kullanın
Instagram reklamlarınızı oluşturduğunuzda amaç, ürün veya hizmetlerinizle ilgilenecek kişilere ulaşmaktır. Kampanyanız için en iyi sonuçları elde etmek için ideal hedef kitlenize ulaşmak için kesin hedeflemeyi kullanın.
Instagram, insanları şu yollarla hedeflemenize olanak tanır:
- Konum: İnsanları yaşadıkları yere göre hedefleyebilirsiniz. Bu, bir ülke kadar geniş veya bir posta kodu kadar spesifik olabilir.
- Demografi: Demografik bilgiler, potansiyel müşterileri hedeflemenin en yaygın yoludur. Cinsiyet, yaş ve ırk gibi bilgileri içerir.
- İlgi Alanları: İnsanlar sosyal medyada etkileşim kurduğunda, ilgi alanlarının nerede olduğunu görebilirsiniz. İster zanaatkarlık ister teknoloji olsun, insanları sevdikleri şeylere göre hedefleyebilirsiniz.
- Davranışlar: Birisi sitenize göz atmak için belirli adımlar atarsa, onları bu davranışlara göre hedefleyebilirsiniz.
- Özel hedef kitleler: Özel hedef kitleler, işletmenize özel hedef kitlelerdir. Özel hedef kitlelerle, e-posta adresleri gibi bilgileri hedefleme seçeneklerinize aktarabilirsiniz. Bunlar genellikle ürünleriniz veya hizmetlerinizle zaten ilgilenen tanıdığınız kişilerdir.
- Benzer hedef kitleler: İşletmenizle ilgilenen kişilerin türünü bildiğinizde, onlarla benzer özellikleri paylaşan kişileri hedefleyebilirsiniz. Bu, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi henüz bulamamış ancak bunlarla en çok ilgilenecek kişileri hedefleyebileceğiniz anlamına gelir.
Kesin hedeflemeyi kullandığınızda, ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen daha fazla kişiye ulaşırsınız. Bu, reklam metninizin onlarla daha alakalı olacağı anlamına gelir ve bu da daha yüksek bir reklam sıralaması ve daha düşük TBM elde etmenize olanak tanır. Ayrıca, kampanyayı yürütme maliyetini dengelemeye yardımcı olan dönüşümlerde bir artışa yol açacaktır.
3. Hedefler belirleyin
Bir pazarlama kampanyası yürüttüğünüzde, kampanyanız için hedefler belirlemeniz çok önemlidir. Hedef belirlemek, reklamınızla elde etmek istediğiniz şeye odaklanmanıza yardımcı olacaktır.
İnstagram reklamlarınızla elde etmeye odaklanmak isteyeceğiniz üç ana hedef vardır:
- Farkındalık: Bir farkındalık kampanyasıyla işletmenizi, markanızı, ürününüzü, uygulamanızı veya hizmetinizi çevreleyen farkındalığı artırmaya odaklanacaksınız. İnsanları buna maruz bırakmak ve ona aşina olmalarına yardımcı olmak istiyorsunuz. Bu kampanya hedefiyle, bir BGBM kampanyası yürütmeye odaklanacaksınız.
- Üzerinde Düşünme: Hedefiniz bir değerlendirme ise, hedef kitlenizi daha fazla eğitmeye odaklanacaksınız. Hedef kitlenize, onları dönüştürmeye teşvik eden daha ilgi çekici bilgiler sağlamak isteyeceksiniz. Bu hedef için, web sitesi tıklamaları, görüntülemeler ve potansiyel müşterilere ulaşmaya odaklanacaksınız.
- Dönüşüm: Birçok şirket, hedef kitlesinin ürünlerini satın almasını, uygulamalarını indirmesini veya hizmetlerini kullanmasını sağlama hedefini belirler. Kampanya hedefiniz için dönüşümlere odaklandığınızda, hedef kitlenizin ürünlerinizi satın almasını veya hizmetlerinizi kullanmasını hemen sağlayan ilgi çekici bir metin sağlamak istersiniz.
Hedefler belirleyerek daha uyumlu bir kampanyanız olur. Neyi başarmak istediğinizi bileceksiniz, bu da daha uyumlu reklam metni oluşturmanıza olanak sağlayacaktır. Daha iyi reklam metni, daha fazla etkileşim ve daha fazla dönüşüm sağlar.
4. Daha alakalı açılış sayfaları oluşturun
Daha alakalı açılış sayfaları oluşturmak, İnstagram reklam maliyetlerinizi düşürmenin bir başka harika yoludur. Birçok şirket, İnstagram reklamlarına tıkladıktan sonra potansiyel müşterileri ana sayfalarına yönlendirme hatasına düşer. İnsanlar reklamla alakalı bir açılış sayfasına yönlendirilmediğinden etkileşimi teşvik etmez.
Bir İnstagram reklamı oluşturduğunuzda, reklam öğesi ve reklam bağlantısı uyumlu olmalıdır.
Şık çizme koleksiyonunuzun reklamını yapıyorsanız, reklam bağlantınız insanları botlarınızla dolu bir sayfaya yönlendirmelidir. Onları ana sayfanıza yönlendirmek, oluşturduğunuz reklamla alakalı değil çünkü özellikle botlara odaklanmak yerine tüm mağazanıza odaklanıyor!
Açılış sayfalarının yardımcı olduğu yer burasıdır. Potansiyel müşterileri, reklam içeriğinize göre oluşturulmuş ve uyarlanmış bir sayfaya yönlendirebilirsiniz.
Alakalı açılış sayfaları daha fazla dönüşüm sağlar. İnsanlar doğrudan reklamda gördükleri ürüne yönlendirildiklerinde, dönüşüm sağlama olasılıkları daha yüksektir. Bu, kampanyanızı yürütmek için ödediğiniz maliyetleri telafi etmenize yardımcı olur.
Gerçekten etkili bir kampanya oluşturmak ve İnstagram’da reklam vermenin maliyetini düşürmek istiyorsanız, dönüşümü teşvik eden özel açılış sayfaları oluşturmalısınız.
5. Reklamınızı test edin
İnstagram reklam fiyatınızı düşürmek istiyorsanız reklamınızı test etmelisiniz. Reklam metni oluşturduğunuzda, bu asla reklamınızın en iyi veya en etkili versiyonu olmayacaktır. Mümkün olan en iyi sürümü yayınladığınızdan emin olmak için reklamınızı test etmeniz çok önemlidir.
Reklamınızı test etmek, daha alakalı reklam metni oluşturmanıza yardımcı olur. Alakalı reklam metni, daha yüksek bir reklam konumu elde edeceğiniz anlamına gelir ve bu da daha düşük bir TBM’ye yol açar. İnstagram reklam maliyetlerinizi düşürmenin kolay ve etkili bir yolu.