SEO analizi ile ilgili yazımıza hoşgeldiniz. Web siteniz arama motoru sıralamasında iyi performans gösteriyor mu? Yoksa, kapsamlı bir SEO analizi yapmanın zamanı geldi. Sonuçta, bir SEO denetimi olmadan kendi tarafınızda neyi geliştirmeniz gerektiğini bilemezsiniz. Aşağıdaki kılavuzda, web sitenizi en iyi nasıl analiz edeceğinizi ve hangi araçları kullanabileceğinizi öğreneceksiniz.
Neden bir SEO Analizi yapmak isteyesiniz?
Kesin olan bir şey var, eğer kötü sıralamanızın nedenini bilmiyorsanız, düzeltemezsiniz. Tam bir SEO denetimi de dahil olmak üzere derinlemesine bir SEO analizi, web sitenizin nerede iyi gittiğini ve hala yapılması gereken eylemlerin nerede olduğunu net bir şekilde anlamanızı sağlayacaktır. Bu şekilde, arama motoru optimizasyonunun tek tek alanlarını özel ve verimli bir şekilde ele alabilirsiniz. SEO analiziniz en büyük ve en önemli üç alana odaklanmalıdır: teknoloji, içerik ve geri bağlantılar.
Aşağıdakilerin web siteniz için geçerli olduğundan emin olun:
- Web siteniz mobil cihazlar için optimize edilmiştir.
- Web sitenizin kodu olabildiğince basittir.
- Web sitenizin meta verileri tamamen doldurulur.
- Web sitenizin teknolojisi günceldir.
- Her sayfa farklı anahtar kelimeler için optimize edilmiştir.
- Siteyi, arama motoru tarayıcılarının kolayca dizine ekleyebileceği şekilde ayarlayın (anahtar kelimeler için XML ve HTML site haritaları, kanonik etiketler, dahili bağlantılar vb.).
- Sayfa gezinme mantığı açıktır.
- İçeriğin kalitesi yüksektir ve kullanıcılara katma değer sunar.
- İçeriğinizin metni benzersizdir.
- Yazılarınız günceldir.
- Rakiplerinizden çok sayıda geri bağlantı ve daha yüksek URL Rating var.
Bilmeniz Gereken Tipik SEO Hataları
Seo hataları hakkında bilgi sahibi olmadan ilerlememiz mümkün değil. Çalışmanızın büyük kısmı temel unsurlar, teknoloji, içerik ve geri bağlantılar olmalıdır.
Örneğin, birçok web sitesi yöneticisi, sayfa yükleme sürelerine ve mobil cihazlar için optimizasyona yeterince dikkat etmez – bunlar önemli sıralama faktörleri olsa da. Google ve Mobile Marketing Association tarafından yapılan bir araştırmaya göre, en popüler 250 Alman cep telefonu web sitesinden yalnızca biri saniyede veya daha kısa sürede yükleniyor. Diğer 242 arama sonuçlarında çok fazla potansiyeli boşa harcıyor.
Ayrıca, arama motorlarının kullanıcılarının mümkün olan en iyi sonuçları almasını istediğini her zaman unutmayın. Bir okuyucunun sorusunu yanıtlarsanız, bir müşterinin sorununu çözerseniz, yani gerçekten yararlı içerik sağlarsanız, web siteniz bu sonuçları sağlayabilir. Ardından Google sayfanızı daha iyi derecelendirecektir.
Bir başka önemli husus: yalnızca alakalı olduğunu düşündüğünüz anahtar kelimeleri kullanmayın. Sayfalarınızdan birkaç tanesi aynı anahtar kelimeler için optimize edilmişse, birbirleriyle rekabet edebilirler. Bu fenomen aynı zamanda “anahtar kelime yamyamlığı” olarak da bilinir. En kötü senaryoda, içerik arama sonuçlarının 5. sayfasında iki kez görünecek, ancak hiçbir zaman 1. sayfada görünmeyecektir. Bu nedenle, anahtar kelimelerinizi olabildiğince geniş bir alana yayın.
SEO Analiz Araçları İşinizi Kolaylaştıracak!
SEO ile ilgili tüm sorunları manuel olarak analiz etmek çok zaman alır. SEO izleme araçlarını kullanmak daha kolay ve daha verimlidir. İnternetteki seçim önemli. Öncelikle, Google’ın kendisi tarafından sağlanan web yöneticisi araçlarına bir göz atın. Diğer şeylerin yanı sıra, Google Analytics, kullanıcıların web sitenizde ne yaptıklarını, nerede bulunduklarını ve hangi sayfaları sıklıkla ziyaret ettiklerini gösterir.
Kapak tarafında, Google arama konsolu SEO’ya daha tarama açısından bakar. Örneğin, sayfa sıralamanız için anahtar kelimeleri görüntüleyebilirsiniz. Arama konsolu, mobil cihazlarda sayfayla ilgili bir sorun olup olmadığını da gösterir. Google PageSpeed Insights, web sitesinin ne kadar hızlı yüklendiğini ve onu nasıl iyileştirebileceğinizi söyler.
Birçok ücretsiz anahtar kelime ve geri bağlantı analiz aracı mevcuttur. Bununla birlikte, yukarıdaki tüm özellikleri tek bir çatı altında toplayan arama motoru optimizasyon analiz araçları da vardır. En iyi bilinenleri Ryte, Searchmetrics, Xovi, Sistrix ve Seobility’dir. Web siteniz için hangi aracın en iyi olduğu, kişisel ihtiyaçlarınıza ve gereksinimlerinize bağlıdır. Ayrıca WordPress kullanıcıları için daha önce hazırladığım, En iyi WordPress Seo Araçları yazıma gözatabilirsiniz.
Düzenli SEO Analizi ile Sıralamaları İyileştirin
Ayrıntılı SEO analizi başlangıçta ek çaba anlamına gelir, ancak kendi Google sıralamanızı önemli ölçüde geliştirme fırsatı sunar. Bir arama motoru optimizasyonu incelemesi yaptıktan sonra, hangi ayarlamaları yapacağınızı tam olarak bileceksiniz. En iyi senaryoda, SEO analizini sadece bir kez değil, düzenli olarak çalıştırmalısınız. Doğru araçlarla, sonuçları hızlı ve kolay bir şekilde bozabilirsiniz.