SEO Danışmanı Ne Yapar? – 50 Adımda SEO Danışmanlığı!

SEO danışmanı (Arama Motoru Optimizasyonu yapan kişi), daha doğal arama motoru trafiği ve daha yüksek sıralama pozisyonları elde etmek isteyen iş sahiplerine uzman tavsiyesi, rehberlik ve tavsiyelerde bulunmak için web sitelerini ve bunların gelen linklerini analiz eden ve yorumlayan bir iştir. SEO Danışmanının bilmesi gerekenler ve görevlerini aşağıda tam 50 adımda SEO Danışmanlığı alt başlığı ile aktardım.

SEO Danışmanı’nın iş tanımı dönüştürülmüş ve beceri gereksinimlerini yükseltmiştir. Holistik SEO sistemine ve entegre yaklaşıma odaklanarak, kullanıcılar için daha iyi içerik deneyimleri oluşturmaya odaklanan yeni bir iş teslim seti vardır.

SEO Danışmanı

SEO Danışmanı iş tanımı; biyografi, sosyal medya, içerik kalitesi puanlaması, yüksek rekabet ve devam eden arama motoru güncellemelerinin imalarını tam olarak anlama gibi üst düzey düşünme ve eylemler gerektiren kapsamlı stratejik, analitik ve taktik becerilerden oluşur.

İçindekiler

Organik SEO Danışmanı Görev ve Sorumlulukları

SEO danışmanlık görevleri, sorumlulukları, görevleri ve iş tanımları artık birbiriyle ilişkili çalışan çeşitli pazarlama kanallarında dinamik bir pazarlama disiplini yelpazesini kapsamaktadır.

Zaman içinde sürekli olarak kalmaya devam eden şeylerin devam etmesi, şu anda devam eden ihtiyaçların devam etmesidir: daha yüksek bir Google arama motoru sıralaması elde etmek, daha fazla içerik bulmak, kalıcı sonuçlar oluşturmak ve dönüşüm oranlarını artırmak, sürekli rekabete dayalı bir sistemde çalışmaktır.

SEO Danışmanı Sorumlulukları

  • Arama motoru optimizasyonu için tekrarlamaları ve açılış sayfalarını optimize etme.
  • Anahtar kelime fırsatlarının keşfi ve genişletilmesi dahil olmak üzere sürekli anahtar kelime araştırması yapmak.
  • Organik SEO başarısı için içerik önerilerini araştırma ve uygulama.

50 Adımda SEO Danışmanlığı

  1. Müşterinin Pazarlama Hedeflerini Anlayın

    Müşterinin Arama Pazarlama hedeflerini ve hedeflerini, endüstride rekabetçi pozisyonu, iş nişini, ürünleri ve önemli marka özelliklerini bilin.

  2. Web Sayfası Optimizasyonu

    Web sitesi içeriği düzenleme becerilerini kullanırken Sayfa On SEO Mekanik Elemanları (H-etiketler, Görüntüler, Metin Yapısı ve Biçimlendirme) çalıştırın. Anahtar Kelime Öbekleri, Gizli Anlamsal Dizinleme (LSI) anahtar kelimeleri, Kök Anahtar Kelimeler ve Anahtar Kelime eşanlamlılarını entegre edin.

  3. Anahtar Kelime Araştırma ve Analiz

    Anahtar kelime keşfini gerçekleştirin ve ana anahtar kelime dikeyleri ve uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri için Anahtar Kelime Hedefleme Stratejisi’ne öncelik verin. Düşük rekabet, yüksek kârlılık = yüksek ticari değer ve yüksek aylık arama hacimleriyle yeni potansiyel anahtar kelime hedefleri belirleyin.

  4. Anahtar Kelime Eşleme

    Tek tek web sayfalarına anahtar kelimeler atayın veya eşleyin. Anahtar kelime planlama ve uygulama, anahtar kelime oluşturma sorunlarını daha sonra önler ve içerik silolarını güçlendirir.

  5. Daha Yüksek Google Sıralaması Alın

    Ana sayfada Para Anahtar Kelimeler için birden fazla Google ilk on sıralaması pozisyonuna, Yayınlanan Makaleler için dahili Açılış Sayfalarına veya Blog Yazıları’na ulaşın.

  6. Kullanıcı Deneyimi’ne odaklanın

    Web sitesi ziyaretçisini, Sayfadan Ayrılma, Sayfa Görüntülemelerini Artırma, Sitede Geçirilen Ziyaretçi Bekleme Süresini Artırma ve Arama Motoru sonuç sayfalarında (SERPS) Tıklama Oranları (TO) ile Artırın.

  7. Teknik SEO Sorunlarını Tanıla ve Çöz

    Canonicalization, Pagination, 404 hataları, 301/302 Yönlendirmeleri, Tarama Hataları, Bozuk Bağlantılar, Sunucu Hataları, Yinelenen İçerik, Robot.txt dosyası, Yanlış Site haritaları, Yinelenen İçerik, Eksik Alt Nitelikler, Kötü URL Yapısı, Yavaş Web Sitesi Hızı.

  8. Yerel SEO

    Davranış  Yerel SEO  % 100 tam doğrulanan Google My Business profili, Google Haritalar listesi, yerel Şehir Sayfaları ve tutarlı bir NAP profili (isim, adres, telefon) içerir pazarlama kampanyaları. İtibar Yönetimi ve Getfivestars.com, Grade.us veya Trustpilot gibi araç ve yazılımları kullanan Yerel İşletme Yorumları edinme hakkında çalışma. Yerel Yapısal Veri Şeması İşaretlemesi Uygula. Yerel İş Atıfları alın.

  9. Kapsamlı Web Sitesi Denetimi

    Web sitesi görünürlüğü sorunlarını incelemek, test etmek ve teşhis etmek. Belge Baselines ve Kıyaslamalar. Google Dizin Oluşturma Durumunu, HTML kodunun etkinliğini, Web Sitesi İçerik Envanterini, MoZ’ın Etki Alanı Yetkilisi Faktörlerini, Trafik İstatistikleri, Anahtar Kelime Hedefleme ve Odağı’nı kontrol edin.

  10. Çevrimiçi Rekabetçi Analizi tamamlayın

    Güçlü ve zayıf yönleri ve kitle payını belirlemek için Ters Mühendis Mühendisi Web Siteleri. Backlink profillerini karşılaştırın. Spyfu.com, Compete.com ve Semrush.com gibi kaynakları kullanın.

  11. SEO Firma Sanayi Eğilimleri bilin

    SEO Best Practices ve Rankbrain, Kafein, Sinek kuşu, Panda ve Penguen gibi Google Algoritması Güncellemeleri hakkında bilgi edinin. Neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını bilin. İstenmeyen postaları önlemek için ileri uzmanlık, bilgi ve sezgiyi gösterin.

  12. SEO Dostu bir Web Sitesi sağlayın

    İnsanlar ve arama motorları için bir Arama Motoru Dostu Web Sitesi Garantisi. İlk olarak, teknik SEO hatalarını ortadan kaldırın. Ardından, taranabilir ve web robotlarını kasıtsız olarak engellemeyen endekslenebilir içeriğe sahip olduğunuzdan emin olun. Önemli içeriğin kolayca değiştirilebilir ve erişilebilir olduğundan emin olun.

  13. Metin Yazarlığı Becerileri

    Etkili Başlıklar, Metatag’ler, Paragraf Alt Başlıkları yazın. Arama sonuçlarındaki tıklamaları tetiklemek için benzersiz Başlık Etiketleri, Meta Tanımları ve H etiketleri oluşturma veya yazma. Sesli arama sorguları yürüten araştırmacılar tarafından kullanılan doğal bir dilin konuşma tonunu yazın.

  14. Yeni İçerik Fikirleri Oluşturun: İçerik Geliştirme

    İlgili, Orijinal, Eşsiz, Katma Değer İçeriği Yazmak için Koçluk ve Eğitim. Daha az güçlü sayfaya ince içeriği birleştirmeyi önerin. Doldurulması gereken içerik boşluklarını tanımlayın.

  15. Mevcut Web Sitesi İçeriğini İyileştirin

    Okunabilirlik için içerik düzenlemede yetkin olun. Tashih etti. Evergreen İçeriği Yaz. Alt başlık kullanarak taranabilir hale getirmek için içeriği güncelleyin. Bol miktarda yer bırakın. Gerçekleri veya istatistikleri ve Doğru İlişkilendirme’yi kullanın. Dilbilgisi hatalarını ortadan kaldırın. Mermi noktalarını kullan. Konuda kalın. Sayfaların gerçek amacı, alaka düzeyi ve değer katması gerekir.

  16. Harekete Geçirici Mesaj (CTA) İyileştirmelerini Öner

    Dönüşüm Oranlarını artırmak için özelliklerin avantajlarını vurgulayın. Aciliyet hissi yaratın ve müşteri acı noktalarını rahatlatın. Benzersiz Satış Teklifi Geliştirin. A / B ve çok değişkenli testi düşünün.

  17. SEO Önerileri yapın

    Daha iyi web sayfaları oluşturmak için artan değişiklikler için sürekli danışmanlık ve rehberlik sağlayın. Dijital pazarlama kampanyası stratejisi ve taktikleri önceliklerini önerin. İlerlenen eylemlere göre ilerlemeyi değerlendirin. Uzmanlaşmış hizmetler için üçüncü taraf uzmanları önerin.

  18. Sürekli Süreç İyileştirme

    Trafik ölçümü ve harekete geçirici mesaj tamamlamaları gibi veri metriklerini kullanmak, içerik etkileşimini geliştiren tüm dijital pazarlama kanallarında sürekli olarak hedeflenen trafik artışlarını artırır. Riskleri en aza indirirken rekabetin önünde kalmak için zarfı itin – örn. elit SEO şirket sektörü uzmanlarını takip edin. Rakipleri yenmek için web sitesi içeriğini hareket ettirmeye ve geliştirmeye devam edin.

  19. İçerik Yönetim Sistemlerini (CMS) bilir

    WordPress, Drupal, Joomla, Concrete5, DotNetNuke: Operasyonel özellikleri, popüler İçerik Yönetim Sistemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlayın.

  20. Web Tasarım ve Geliştirme

    Web Geliştirme / Web Tasarımı süreçlerini, terminolojiyi genel bir anlayışa sahip olmak ve temel HTML kodlama becerilerine sahip olmak. Basamaklı Stil Sayfalarını (CSS), Web Sayfası Düzeni ve Grafik Tasarım öğelerini anlayın.

  21. E-Ticaret Sistemleri

    E-ticaret Web Siteleri, Alışveriş Sepetleri, Çevrimiçi Ödeme İşleme Hizmetleri, Fotoğraf Galerileri, E-Ticaret Platformları ve Mağaza çözümlerinin önemli yönlerini, ayrıca gönderim seçeneklerini ve yasalara uymak için vergi düzenlemelerini anlayın.

  22. Gelişmiş SEO Teknikleri Uygula

    Arama motoru görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak için gelişmiş yöntemler kullanın: Öne Çıkan Snippet’ler, Zengin İçerikler, Google Bilgi paneli görünürlüğü, Google Quick Answers Box, Yerel Paket. Yukarıdaki hedefleri desteklemek için HTML işaretlemesini yükleyin.

  23. SEO Araçları Etkili kullanın

    Verileri yorumlayın ve önemini açıklayın. Google Web Yöneticisi Araçları, Google Analytics, hemen çıkma oranı, tarama hataları, SEO Sorguları, Gösterimler. Favori araçlar Noblesamurai.com, Opensiteexplorer.com, Majesticseo.com, Ahrefs.com, Alexa.com, Moz.com, Gtmetrix.com, Screamingfrog.co.uk, Sproutsocial.com, Spyfu.com, Ubersuggest.io içerir

  24. İç Bağlama Yapısı Optimizasyonu

    Web sitesi kullanılabilirliğini geliştirmek ve Breadcrumb gezinmesini kullanmak gibi Pazarlama Hunilerini kullanmak için en iyi Dahili Bağlama Uygulamalarını kullanın.

  25. Site dışı SEO

    Organik SEO sıralaması için Blogger veya Influencer Outreach gibi çeşitli meşru bağlantı oluşturma stratejilerini bilerek çeşitlendirilmiş bir gelen bağlantı profili geliştirin. Önemli açılış sayfalarına ve bağlanabilir içeriğe (örneğin, Infographics) ilişkin doğal alakalı bağlantılar kazanın veya çekin. Yetki alanlarından takip edilen kalite geri hatları.

  26. Web Sitesi İşlevsellik ve Tamamlayıcılık

    Gerekirse, etkin Küresel Gezinme, Site Düzeni, Menü ve Gezinme Stili, Altbilgi alanı, Görüntü, Renk Düzeni, Logo ve Favicon için önerilerde bulunun. Profesyonel olarak sunulan içeriği görsel olarak çekici hale getirmek için gereksinimlere veya özelliklere sahip olun.

  27. Uzman Sorun Giderici Olun

    Arama motoru sıralamalarını belirli bir süre boyunca olumsuz etkileyebilecek engelleri tanımlamak için birden fazla faktörü, olası problemi ve sorunu inceleyin (ör. 6-12 ay). Çözümler bulunduğunda, ilerleme noktalarını ölçün.

  28. Temel Performans Göstergeleri (KPI)

    Sadece web sitesi performansı için değil, SEO kampanya etkinliğini değerlendirmek için Anahtar Performans Göstergeleri kriterleri konusunda anlaşmaya varın. Örnekler; Kitle Paylaşımı, Trafik Kaynakları, Kazançlar ve YG, Google # 1 – 3 konumuna ulaşan Anahtar Kelimeleri içerir.

  29. Adlandırma Kurallarını Belirleme

    URL yapısı, İçerik Silileri, Alt dizinler veya Alt etki alanları, Dosya İsimleri, Grafik Görüntüleri, çoklu ortam veya video adlandırma ve başlıkları ve kullanıcı adları için adlandırma kuralları ve Taksonomileri belirleyin. Alan adı bulma sürecine yardımcı olun.

  30. URL Haritası oluşturun

    URL Haritası, İçerik Hiyerarşisini tasvir eden Bilgi Mimarisi için blueprint ve yol haritası belgesidir. Bir örnek, bir web sitesini yeniden tasarlarken yeni web sitesi URL’lerine karşı eski web sitesi URL’lerini içerir. Bu belge 301 yönlendirme kaydını içerecektir.

  31. Mobil Arama’ya odaklan!

    Responsive Web Design’ı kullanın ve Mobil Arama Sonuçlarında daha yüksek başarı elde etmek için çalışın. İçeriği sesli aramada ve Google Mobile-First Index’te iyi sıralamak için içeriği optimize edin.

  32. Periyodik Aylık SEO Raporları

    Devam eden SEO istemcileri ve proje ilerleme raporları için raporlar hazırlayın. Örnekler, Anahtar Kelime Sıralaması Değişikliklerini İzleme, En Yüksek Trafik Açılış Sayfaları, Trafik Eğilimleri, Bağlantı Alanlarını Bağlama ve Gelen Bağlantıları Satın Alma, Trafik Kaynaklarını içerir. Çevrimiçi rakiplerle karşılaştırın.

  33. Katman 1 Sosyal Medya Hesaplarını Optimize Edin

    Sosyal medya optimizasyonu, Youtube, Facebook, Twitter, Instagram ve Pinterest gibi Sosyal Medya Profillerini içerir. Müşterinin marka mesajlarını tanıtın ve yayınlayın. Sosyal medya paylaşım düğmelerini ve özelliklerini dijital içeriğe ekleyin.

  34. İçerik Dağılımı

    Dijital pazarlama kanallarında içeriğin nasıl yayınlanacağını ve tanıtılacağını öğrenin: video portalları, sosyal medya, e-posta haber bültenleri, görüntülü reklamcılık, halkla ilişkiler, blog oluşturma, endüstri etkileyicileri, fotoğraf görüntü paylaşımı.

  35. Markalaşma Danışmanlığı 

    Çevrimiçi ortamda marka bilinirliği, güvenilirlik, özgünlük ve görünürlük oluşturmanın yanı sıra, işletmenizi çevrimiçi olarak markalaştırmanın temellerini tartışın. Dijital Varlık Envanteri alın.

  36. Kalite kontrol

    Dijital pazarlama ekibinin çıktılarını kalite kontrol eder. Görevlerin, sorumlulukların tam olarak yerine getirilebilmesini ve planların yürütülmesini sağlayarak, üzerinde mutabık kalınan roller ve sorumluluklar temelinde başarıyla tamamlandığını onaylayın. Örnek olarak: Yeni bir site lansmanından sonra QC.

  37. Web Sitesi Güvenliği

    İstemci Web Sitesi Güvenlik Sorunlarında Koru. Proaktif olun. SSL sertifikası ve https: // güvenli web sitesi protokolü düşünün. Kötü amaçlı yazılım veya Spam bildirimleri için Google Search Console iletişimini izleyin. Güvenli girişler ve güçlü şifreler. Yazılımı güncel tutun. Düzenli web sitesi yedeklemeleri yapın.

  38. Web Hosting ve Domain

    Web Hosting, Alan adı yenileme ve Alan Kayıt Şirketi durumunu gözden geçirin. Etkili ve verimli bir web barındırma şirketi için önerilerde bulunun ve müşterinin tamamen kontrol ve aydınlanmış olmasını sağlayın.

  39. Dijital Pazarlama Ekibi Desteği

    Müşterinin Dijital Pazarlama Ekibi ile etkin bir şekilde işbirliği yapın ve etkili bir katkıda bulunun. Ekip üyeleri genellikle işletme sahibi, web tasarımcısı veya web yöneticisi, pazarlama ajansı, sosyal medya ekibi ve muhtemelen bir metin yazarı veya serbest çalışanı içerir. Toplantılara katılın.

  40. Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı

    Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı, Tıklama Başına Ödeme, TBÖ, AdWords için Müşteri gereksinimlerini değerlendirmede yetkin olun. Çevrimiçi reklam kampanyaları için anahtar kelime önerileri yapın.

  41. SEO’nun Avantajları ve Faydaları

    Müşterinin, bu pazarlama stratejisinin, özkaynak oluşturmayan ve kalıcı getiri sağlamayan ücretli reklam veya çevrimdışı reklam pazarlama modellerine karşı, uzun vadede, neden bu pazarlama stratejisinin özsermayeyi yarattığını ve ödediğini (yani, yüksek yatırım geri dönüşü) açıkladığını gösteren sayısız faydalar hakkında bilgilendirin. .

  42. Çevrimiçi Pazarlama Gösterileri

    Müşteriyi etkileyen internet pazarlamanın tüm alanlarında canlı çevrimiçi demolar yapın. Eğitmek ve eğitmek. Aylık SEO toplantıları, müşteri sunumları, iş incelemeleri, kişisel toplantılar ve konferans görüşmeleri yapabilme. Kanıt gösterileri.

  43. Eski Web Sitesini Düzeltin ve Yeni Bir Web Sitesi Analizi Oluşturun

    1-5 yıl sonra, gelecekte nerede olmaları gerektiğine dair, bugün nerede olduklarına göre en çok iş anlamını en üst düzeyde tutan müşterilere tavsiyede bulunun. Onlar yolda mı? Doğru Dijital Pazarlama Platformlarına yatırım yapıyorlar mı?

  44. SEO Bütçesini Yolda Tutun

    Kampanya bütçe giderlerini yönetin, önceliklerin belirlenmesine yardımcı olun, gerekirse kaynaklara yönlendirin, proje yönetimi yapın, tüm web sitesi değişikliklerini belgeleyin.

  45. Gerçekçi Beklentiler Ayarlayın

    Promise ve Üstünde Sunun! Tüm sözleşme yükümlülüklerini yerine getirin. Gerçekçi iş bitirme zaman çizelgeleri ve çizelgeleri oluşturun ve iletişim kurun. Yanlış anlaşılmaları önlemek için kapsamlı bir SEO sözleşmesi var.

  46. Müşteri iletişimi

    Aşırı endüstri vızıltı terimlerini kullanmak, soruları cevaplamak, eğitim ve koçluk yapmaksızın, müşterinin bilgi düzeyinde karmaşık kavramları ve birbiriyle ilişkili kavramları açıklayabilme. Önemi anlayana kadar anahtar kavramları birkaç kez açıklayınız.

  47. Hem Atak Hem Savunma Oyna

    Yeni fırsatların liderlik rolünü üstlenerek iletişim kurmasını sağlayın ve müşterinin nerede olduklarını bilmesini sağlayın (örneğin, diğerlerinden önce Tam Eşleşme Alan Adlarını satın alın, Up-and-coming Rakipler yakında kısa bir süre içinde bunları SERP’lerde geçeceklerdir). Müşterilere, pazarlama yatırımlarını SEO Kopya Yazma, İçerik Oluşturma veya Sosyal Medya gibi başka alanlara yönlendirmeleri gerekip gerekmediğini bildirin. Rasyonalizasyon.

  48. Alan Sahipliği 

    Müşterinin sahip olduğu alanların sahipliğinde nasıl en iyi şekilde yararlanılacağına bakın. Birden çok web sitesini bir katil web sitesinde birleştirmek veya birleştirmek mantıklı mı? Birden çok işletme yerini nasıl ele alacağınıza bakın.

  49. Stratejik Planlama

    Önceden planlamak. Pazarlama adımlarını mantıksal olarak sıralayın. İlk olarak en zor işi ele alarak işe başlayın, daha sonra Web Analytics Verilerini kullanarak daha sonra aramayı tekrarlayın.

  50. SEO Garantisi

    Anahtar kelime sıralaması için SEO Garantileri YAPMAYIN. Sadece doğrudan kontrolünüzde olanı garanti edin. Gelecekteki sonuçlara ve senaryolara yaklaşmak için geçmiş deneyimleri kullanın.

Yerinde toplantı veya telekonferans yoluyla SEO taktikleri ve stratejileri yürütmek, işletme sahiplerinin web sitesinin performansını iyileştirme ve çevrimiçi görünürlük kazanma hakkında daha fazla bilgi edinmeleri için mükemmel bir başlangıç noktasıdır.

Bir SEO danışmanının hedefleri

Bir arama motoru danışmanının hedeflerinin ne olduğunu düşünmenin başka bir yolu da kendinize şu soruyu soruyor olabilir: Neden bu kişiye para ödüyorum? Hedefler müşteriye göre değişecektir, ancak müşteriler için hedeflerim genellikle şöyle görünür:

Müşterilerinizin sizi bulmasına yardımcı olun. En sevdiğim söz, eğer kimse seni bulamazsa harika içerik ve harika bir web sitesi için zaman, kaynak ve para harcamanın ne anlamı var? Bir SEO uzmanı, organik aramadan gelen ziyaretleri artırmaya yardımcı olmak için eyleme geçirilebilir öneriler sağlayacaktır.

Çevrimiçi pazarda rekabet gücünüzü korumanıza yardımcı olur. SEO kullanmıyorsanız, rakiplerinizin endişelenmesi gereken konular daha azdır.

Google’ı, o arsa üzerine yalnızca belirli sayıda ev inşa edebileceğiniz bir arsa olarak düşünün. Ne kadar çok eve sahip olursanız, o kadar çok zenginlik yaratabilirsiniz. SEO için de aynısı, sahip olduğunuz arama motoru mülkü ne kadar fazlaysa, zenginlik oluşturmak için o kadar fazla fırsatınız olur.

Çevrimiçi ortamda alakalı kalmanıza yardımcı olur. Hiç gözden uzak, akılsız bir söz duydun mu? Hedeflenen önemli anahtar kelimeler için belirgin bir sıralama yapmıyorsanız, müşterileriniz sizi düşünmez bile. Neyi bilmediklerini bilmiyorlar.

Bunu bir dergi olarak da düşünebilirsiniz. Kapaktaki kişinin görünürlüğü daha fazladır ve sayfa 98’deki birinden daha alakalı.

Üzerinde işlem yapılabilen bir sonraki adım iş kararları yardımcı olun. SEO ve analiz el ele gider. Bir SEO danışmanı, neyin işe yaradığını ve neyin işe yaramadığını görmek için stratejilerini değiştirebilsinler.

Aylık raporlama, SEO danışmanlık paketlerimizin her birine dahildir, çünkü müşterilerimize işimizin değerini ve verilere dayanarak daha sonra ne yapmamız gerektiğini göstermemiz gerekir. Çoğu zaman, konu her zaman verilerle ilgili olmalıdır!

Artık gerekli beceriler hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğunuza göre, bir sonraki adım iyi bir SEO danışmanını nasıl bulacağınızı öğrenmektir. Hangisinin sizin için en uygun olduğunu görmek için birkaç farklı SEO danışmanıyla konuşmanızı şiddetle tavsiye ederim, biz de dahil!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.