SEO uyumlu makale nasıl yazılır, tüm detayları 6 maddede topladım. Çok duymadığınız bir kaç ipucu ile harika seo uyumlu içerik üretebileceksiniz. Seo bilsem çok iyi olurdu! İçerik yazarlığı yapıyorum, ama daha iyilerini üretebilir miyim? Neden olmasın? SEO uyumlu makale yazmak sandığınız kadar zor değil!
Aynı zamanda bu benim kişisel bloğum için de ilk yazım olacak. O yüzden bir hayli heyecanlıyım. Hem bir şeyler üretmek, hem de insanlara yararlı olabilmenin hazzını yaşıyorum. Seo uyumlu makale örnekleri için en ideal taktiklerden biri de rakiplerinizin sizden daha üstte çıktığı yazılara gözatmaktan geçer. Özellikle hedef kelimede ilk 3 içerisinde yer alan makaleleri iyi inceleyin.
Gelin birlikte adım adım ilerleyelim!
Her konuda içerik üretmenizi sağlayacak bir ipucu ile başlıyorum.
Udemy ile Doğru Planlama
Seo uyumlu makale satın almak bir yöntem olsada, Udemy ile yapacağınız planlama sizi masraftan kurtarabilir.
[highlight color=”blue”]Bakın:[/highlight]
Udemy, dünya üzerinde birçok alanda eğitim videolarını içeren bir platform. Bunu biz kendimiz için bir arşiv haline getirelim, ne dersiniz?
Peki, nasıl kullanacağım ve ne işime yarayacak.
Örnek vererek gidersem daha iyi anlaşılacaktır.
“Anahtar kelime araştırması” ile ilgili bir makale yazacağım. Hedefim bu yönde ama iyi bir makale olmalı ve aranma gücü yüksek kelimeleri kullanmalıyım.
Daha önce bu konuda hiç içerik üretmedim.
[highlight color=”red”]Herşey güzel:[/highlight]
Udemy’e giriyorum. Arama alanına “Anahtar Kelime” yazıyorum. Türkçe içerikler içerisinde bu konuda işime yarayacak içerik bulamadım. Bu sefer İngilizce’sini aratıyorum.
“Keyword Research” aramasına karşıma birçok video eğitimi çıkıyor.
keyword research için 297 sonuç
Bunlardan herhangi birini seçebiliriz. Fakat eğitimi alanların verdiği oylamanın yüksek olduğu bir başlığı seçmek daha doğru olacaktır.
Ben Arun Nagarathanam isimli video sahibinin eğitimi seçtim. En çok satanlardan biriymiş. Şimdi video listesinde inceleme yapacağım. İngilizceniz yetersiz ise “Türkçe diline çevir” seçeneğini kullanabilirsiniz.
Gördüğünüz gibi bu konuda işimize yaracak bilgileri edinmiş olduk. Bunları makalemin içerisinde geçirebilirim. Başlık ve meta açıklamasında kullanabilirim.
Etkileyici ve Niteleyici Kelimeler Kullan
Ziyaretçiler web sitesine girdiğinde, iki seçenek vardır.
- Hemen siteyi terk ederler.
- Ya da ilgisini çekersiniz ve okumaya karar verirler.
Ziyaretçileriniz, sitenizde uzun süre geçirdiğinde, Google için mükemmel bir içerik ürettin demektir.
[highlight color=”red”]GOOGLE![/highlight]
“İşte bu! Bu yazıya gelen ziyaretçiye bir bak, ne kadar da fazla kalmış. Bu siteyi ödüllendirmem gerekiyor.”
Tam tersi:
Evet, ziyaretçi sitenizi hemen terk ediyorsa, Google bu konuda neler düşünür? o
“Ehhh, ziyaretçi sıkılmış. Kalmamış. Demek ki bu yazı insanlara bir şey veremiyor.”
[highlight color=”blue”]Sonuç:[/highlight]
Sıralama kaybı!
Bunu daha iyi anlatan bir grafiği görelim.
Bu tablo da gördüğünüz gibi, 10 saniye altında sitenizde kalan ziyaretçiler, ziyaret ettikleri sayfa için olumsuz ve sıralama kaybına yol açıyor.
10 saniye ve üzeri ise her adım da daha yukarıya taşıyor. Tablo da verilen rakamlar Backlinko tarafından araştırılan veriler sonucunda ortaya konmuştur.
Gelelim ana meseleye! Ziyaretçileri en az 10 saniye içeride tutacağım.
Ama, nasıl?
Burada SEO uyumlu makale yazmayı anlatıyorum. İnsanların en çok yaptığı hata, anahtar kelime geçireyim nasıl geçerse geçsin demek oluyor. Eğer bunu yaparsanız, 10 saniye değil, 2 saniye bile size çok!
Benim bu taktiğe verdiğim isim, TutKal kelimeler.
Tut ve kal! Diyeceğimiz kelimeler ile ziyaretçinin dikkatini sürekli çekmeyi başarmalıyım.
[highlight color=”gray”]Bunlar neler?[/highlight]
Aslında siz bu yazıyı sonuna kadar okuduysanız, bunları yazı içerisinden keşfedebilirsiniz.
Yine de birkaç örnek kelime öbeği vereceğim.
- İşte burada:
- Şimdi:
- Merak ediyor olabilirsin:
- Daha iyi / Daha kötü:
- En önemlisi ne bilmek ister misin?
Burada iki nokta üst üste koymam, ziyaretçinin tek başına ilgisini çeken unsur değildir. Kelime dikkat çekici ve o noktacıklar onu güçlendiren elbisesi.
Bunları içerinize göre serpiştirin ama saçma olmasın. İçeriğinizin önemini arz eden yerlere uygun olarak türetebilirsin.
Yazınıza Benzer Kelimeler Ekleyin (Google Mutlu Olsun!)
Aslında herkesin Google hakkında bilgi bir gerçek varsa, o da ne kadar akıllı bir arama motoru olduğudur.
Beraberinde sürekli kendini yenilediği ve geliştirdiğini de unutmayalım.
[highlight color=”red”]Sıklıkla duyduğunuz:[/highlight]
Anahtar kelimeyi yüzde 3 geçirin gibi uyduruk bilgiler ile aslında hiç ilgilenmeyen bir Google var.
[highlight color=”yellow”]İlgilendiği:[/highlight]
LSI (Latent Semantic Indexing), yani Türkçe olarak açıklarsak “eşanlamlı ve yakın ilişkili kelimeler”.
Bu kelimelerin amacı, içeriğinizin konu ile alakasını Google’a anlatmak. Daha doğru deyişle Google’a yardımcı olmak.
Eee, siz yardımcı olursanız “O” da boş durmaz herhalde.
Dilerseniz örneklendirelim. Konuyu elbette bilenleriniz vardır. Ama ilk defa duyanlar için daha anlaşılır hale getirmekte fayda var.
[highlight color=”orange”]Örnek:[/highlight]
Çok uçuk bir örnekleme yapacağım. Anahtar kelimesi “Batman” olan ve optimize işlemleri buna göre yapılan bir içeriğimiz var.
Google bunun ne ile ilgili olduğunu nasıl anlar?
Batman ama film olan mı?
Yoksa bizim bildiğimiz İl olan mı?
Basit!
LSI anahtar kelime taraması ile anlar.
Eğer siz “Batman” içeriğiniz de;
- Yarasa adam.
- Çizgi roman.
- Kara şövalye.
Gibi kelimeleri kullandıysanız, film olandan bahsettiğinizi Google anlayacaktır.
Batman’ın ilçelerini, köylerini kullanırsanız bu da ilden bahsettiğinizi gösterecek ve anlaşılacak. Tabi biz insan olarak algılama konusunda çok üstünüz. Arama motoru akıllı da olsa ona bir işaret vermemiz işini kolaylaştıracaktır.
Zaten SEO, arama motoru optimizasyonu değil mi?
Biz de içeriğimizi arama motoruna uygun hale getirmiş oluyoruz.
LSI Anahtar Kelimelerimi Nasıl Bulacağım?
[highlight color=”red”]Çok kolay![/highlight]
Bunun için çeşitli araçlar var, fakat araçlara hiç gerek yok.
İşimizi yine Google ile halledeceğiz.
Bu aslında ülkemizde çok fazla dikkate alınmadığı için gözden kaçıyor. Örneklemeyi de o yüzden İngilizce bir terim ile yapacağım.
Anahtar kelimem : “best amd graphics cards”
Resimde gördüğünüz arama sonucunda, normalde anahtar kelime grubumda olmadığı halde “bold” yani kalın olarak belirtilen kelimeler var.
Hangileri!
- Top
- Good graphics card
İşte aradığım LSI kelimeler!
Sadece bunlar ile yetinmeyip, ilk sayfada çıkan meta açıklamalarını dikkate almanızda fayda var.
Sonra ki özel ipucuna geçelim.
Kendi Anahtar Kelimenizi Oluşturun
Yanlış duymadınız. Hiç olmayan, kendi ürettiğiniz fikirler ile anahtar kelime oluşturun ve bunun yaygınlaşmasını sağlayın. Böylece aranma hacmi oluşacaktır.
Tamam, yazım uzun oldu! Ama buradan sonrası can alıcı.
Sakın kaçırma!
Muhtemelen siteniz bir marka ise ve size özel kelimeleri içeren bir domain kullanıyorsa, aradığınız da 1.sırada olacaktır.
Mesela benim takdir ettiğim sektörden bir siteyle bunu açıklayacağım.
[highlight color=”blue”]Ayhankaraman.com[/highlight]
Şimdi siz arama da “Ayhan Karaman” yazarsanız, ilk sırada çıkması çok normal. Ama bu aranmanın bir hacmi olması önemli. Siz ve yakın çevreniz dışında sizin SEO sektöründe olduğunuzu bilen yok ise bu önemli bir arama terimi ya da anahtar kelime olmayacak.
Ayhan Karaman araması için 100 – 1000 arası bir hacim oluşmuş. Kendi ismi için aylık çok güzel bir aranma hacmi. Markalaşmasını sağladığı için bu hacim sürekli artış göstermeye meyilli olacaktır.
İsmini değil de, atıyorum Seo Tacı diye bir site ve kelime ile yola çıkılsaydı, Ayhan Karaman arama hacmi olan bir anahtar kelime olmayacaktı. Yani hiç var olmayan bir anahtar kelime türetmiş oldu.
Daha detaylı:
Hatırlarsanız yukarı da bir taktiği verdiğim “TutKal kelimeler” isminden bahsettim. Şuan bu kelimenin aranma hacmi yok. Bu kelimeyi çünkü bilen ve arayan yok. Ama verdiğim taktik yaygınlaşır ise ve ben bunu desteklersem o zaman aramalar başlayacaktır.
İşlevsel bir özellik kazandırdığım tutkal kelimeler bir teknik adı olarak sürekli araştırılır hale gelecek.
O yüzden!
Bulduğunuz fikirleri iyi değerlendirin.
Okuyucuların Kullandığı TAM HEDEF Kelimeler
Forumlar aslında bir tür kelime hazinesidir. Çünkü orada soru soran gerçek insanlar, o sorularına Google üzerinde arama yaparak yanıt arayan ziyaretçilerdir.
Bir hedef belirliyorum!
Hedefim: “Sitem sıralamadan kayboldu!”
İnanın bana, forumlarda sıklıkla yazılan kelimeler şunlar;
- Manuel spam,
- Backlink çalışması
- Manuel işlemler,
- Kalitesiz içerik.
Demek ki ben bunları yazımda kullanırsam içeriğimi arayanlar daha kolay ulaşırlar. Evet bu konuda bilgi sahibiyim ve bu anahtar kelimeleri zaten kullanacaktım. Fakat her zaman yazdığınız yazı hakkında tam bilgi sahibi olmayabilirsiniz.
Ayrıca unuttuğunuz noktalar olabilir!
Bunları, gerçek hedef kitlenin ne istediğini öğrenerek şekillendirmek en doğrusu olacaktır.
Peki bu tekniği nasıl kullanabilirim?
Yazınızı tamamladığınızı varsayalım. Son yapacağınız işlem yayınlamak olacak. Bu aşamaya geldiyseniz, yayınlamadan önce kelime gruplarımızı arayıp, yazı içerisine serpiştirebiliriz.
Kolaylıkla forumlarda arama yapabileceğiz terim şu;
inurl:forum + “anahtar kelime”
Anahtar kelimem: “pırasa yemeği” olsun.
Aynen bu şekilde bir arama yaparak, forumlarda alakalı başlıklara erişebilirim.
Buraya dikkat!
Çıkan forumlarda, uyumlu ve dikkatinizi çeken başka kelime gruplarına rastladığınızda, direk onunda aramasını yapın. Arama hacmi yüksek ise bunu değerlendirin.
Önemli hususlardan biridir.
Sosyal Medya Etkileşiminden Faydalanın
Sosyal ağların fazlasıyla aktif insanı bir araya getirmesinden kesinlikle faydalanmamız gerekiyor.
[highlight color=”red”]Nasıl yapacağız?[/highlight]
Öncelikle içeriklerimize güveniyor muyuz?
Gerçekten iyi bir yazı hazırladığınıza inansanız bile bunu ziyaretçilere sunmadan önce, bir yakınınıza okutun. Onun objektif olarak yazıyı değerlendirmesini isteyin.
Anlaşılır ve doğru bir içerik hazırladın ise o zaman şu adım çok önemli.
H2 etiketlerini alt başlıklarda kullanıyoruz. Bu zaten yaptığınızı varsayıyorum.
Bunların hemen altına (her alt başlık için geçerli) twitter’da paylaş butonu kullanıyoruz. Eğer yapabilirseniz bunların her tıklandığında bulunduğu alt başlığın adını paylaşacak şekilde optimize edin.
Böylece daha yararlı olacak.
Bunu yapan siteler mevcut. Backlinko sitesinde makaleleri incelerseniz her alt başlığın altında paylaşım şeridini göreceksiniz. Ve buna tıkladığınızda ilginizi çeken alt başlığı direk paylaşıyor. Demek istediğim tam olarak bu!
Üst Sıralara Çıkmadan Daha Fazla Hit Alabilirsin!
[highlight color=”blue”]İlginizi çektiğimi düşünüyorum.[/highlight]
Aslında 3. Sırada olursam, 7. Sırada olan ziyaretçiden daha fazla hit alırım değil mi?
Pardon… bu doğru değil!
Evet bu biraz karmaşık gelebilir. Ama çok özel bir yöntemdir.
Daha üst sıralamalarda olmadan, sizden daha iyi konumda olanlara göre fazladan ziyaretçi alabilirsiniz.
Bu mümkün!
Mıknatıs anahtar kelimeler, başlık ve meta kullanımı ile hepsini halledebiriz.
Bu tekniği 2015 yılınd Moz kurucusu Rand Fishkin, bir deneme sonucunda keşfetmiş ve paylaşmıştır. Buluş yöntemi ise tamamen bir deneme ile olmuştur.
Sosyal medya üzerinden yaptığı duyuru ile takipçilerine “IMEC lab” için Google araması yapmalarını önerdi. Çıkan sonuçlar içerisinden kendi blog sitesine tıklanmasını tavsiye etti.
Arama da 7. Sırada çıkıyordu!
Tam 3 saat sonra!
Olay… Zirve!
Evet bu işlemi yaptıktan kısa süre sonra 1. Sıraya yerleşti.
Farklı bir örnekte yine Alman bir SEO bloğu denemeler yapıyor. Bu kez Google Plus topluluğunu kullanıyor.
Arama sonuçlarında 8. Sırada olan site, bir anda zirveye 1. Sıraya çıkıyor.
Çok heyecan verici öyle değil mi?
Google ziyaretçiyi memnun eden sonuçları listelemek istiyor. Bunun için backlinkleri, sosyal paylaşımları ve sayfa içi SEO gibi kriterleri kullanıyor. Ama farklı bir çok algoritması olduğunu da biliyoruz. İşte bunlardan bir tanesi bu teknik ile açığa çıkıyor.
Şimdi hedefe dönüş yapalım!
Yedinci sıradayım, üçüncü sırada olan kişiden fazla ziyaretçi alabilirim demiştim. Bunu yaptığım zaman Google beni zaten ödüllendirecek ve daha üst sıralara çıkarak.
Bunu da biliyorum!
İlgi uyandıran ve ziyaretçiyi çeken başlıklar kullanmalıyım. Açıklamam da aynı şekilde olmalı.
Böylece ziyaretçiye ilk üç içerisinde ki siteden daha faydalı bilgi verdiğime ikna etmeliyim. İlk intiba çok önemli.
Tam tersini düşünelim.
Üçüncü sırada olan sitem yedinci sırada ki rakibimden daha düşük hit alıyor. İşte bu bizim yakın zamanda sıralama kaybı yaşayacağımızı bas bas bağırıyor!
Tıklanma oranı: Yükselirse sıralamamda artar!
Normal de yedinci sırada olan bir sitenin ortalama tıklanma oranı %3 civarıdır.
Fakat!
Benim sitem %10 tıklama oranına sahip!
Çok İYİ!
Google şunu diyecektir; Vaaay be!
Ziyaretçiler bu sayfayı görmek istiyorlar!
O halde bunu daha yukarıya taşımalıyım!
Sizi bu noktada uyarmalıyım!
Kafanızda aniden bir ışık parladı, görüyorum! Bu 2 örnekte olan yöntemi uzun süredir bir çok kişi manipüle SEO (Siyah şapka) olarak kullanmayı seçtiler.
Sonuç hüsran!
Çünkü aniden gelen, farklılıkları akıllı bir arama motorunun yutmasını bekleyemeyiz.
Başarı için doğal yollardan tıklanma almanın ve tıklama oranını arttırmanın yöntemlerini kullanmalısınız. Bunu da CTR, yani mıknatıs yöntemi ile başarmak çok zor değil.