Anasayfa / SEO / Google Sesli Arama için SEO Teknikleri: 9.999 Site Analiz Edildi

Google Sesli Arama için SEO Teknikleri: 9.999 Site Analiz Edildi

Arama motoru optimizasyonu için içerik üreten her sitede, 2018 yılı sesli arama için SEO yılı olacak dendiğini görmüşsünüzdür.

Ayrıca sitelerinizi sesli aramaya göre optimize etmenizi önerirler.

Fakat, nasıl!

İşte tam bu noktada, yapılan araştırma sonuçlarında karşımıza çıkan verileri size sunuyoruz. Bu bilgiler ışığında sitelerinizi sesli aramaya göre optimize etmeyi başarabilirsiniz.

Ana Soru: Sitemi sesli arama için nasıl optimize ederim?

Yazı içinde toplam 11 farklı sıralama kriterinin araştırma sonuçları var. O yüzden tamamını okumanızı öneririm. Özellikle, sesli arama sonuçlarında PageSpeed ve HTTPS rolü büyük faktörler olarak dikkat çekiyor.

Sesli Arama için SEO Araştırmasının ÖZETİ:

  • PageSpeed kesinlikle SEO açısından önemli bir veridir. Bu sesli arama analizinde de dikkatimizi çekti. Sesli arama ortalama sayfa hızı 4.5 saniyede sonuç veriyor. Yani normal sayfalardan %53 daha hızlı.
  • Sıralamalarda HTTPS kullanan siteler zirveye konumlanmışlar. SSL kullanımının önemi burada dikkatten kaçmıyor.
  • Sesli arama sonuçlarında üst sıralar genellikle kısa ve net cevaplar veren sitelerden oluşuyor. Ortalama bir sesli arama sonucu “SADECE” 29 kelime uzunluğunda.
  • Schema sesli arama sonuçları için varsayılanın aksine önemli bir role sahip değildir. Sesli arama sonuçlarının %35.9’luk kısmı schema kullanıyor. Dünya genelinde ortalama zaten %31, yani çok az bir fark var. Etkin bir rolü olduğunu söylemek yersiz.
  • Sosyal etkileşim alan sayfalar sesli aramada iyi performans gösterme eğilimindeler.
  • En önemli tekniklerden biri, basit ve okunması kolay içerik üretmekten geçiyor. Bu normal SEO teknikleri içinde kullanılan bir kriter.
  • Google arama sonuçlarında, uzun içerikleri sevdiğini biliyoruz. Sesli arama sonuçlarında üst sıralarda ki sitelerin ortalama kelime sayısı 2300’dür.
  • Google aramalarında yüksek sonuçlara sahip siteler, sesli aramalarda da üstte çıkabilir.
  • Featured Snippet (öne çıkan snippet) ile öne çıkan siteler sesli arama sonuçlarında yüksek yerlere daha kolay geliyor. Tüm sesli arama cevaplarının %40,5’i Featured Snippet kullanımından gelmektedir.

Şimdi gelelim daha detaylı veriler sunmaya.

Hızlı Yüklenen Siteler Sesli Arama Sıralamasını Etkiliyor

Web sitesinin yüklenme hızı ve sesli arama arasında ki bağlantıyı çözebilmek için elde ki sonuçlardan oluşan sitelerin PageSpeed analizi yapıldı.

Ortaya çıkan sonuç şaşırtmadı!

Sesli arama sonucunun yüklenme hızı çoğu web siteninkinden daha hızlı.

Yapılan inceleme raporunda ortaya çıkanlar şöyle:

Ses araması sonucunda ilk bayt süresi ortalama olarak 0,54 saniyedir.

Dünya üzerinde ki genel ortalama 2,1 saniye.

1 Bayt için Yüklenme Süresi

Buna ek olarak tam sayfanın yüklenme hızı ise 4,6 saniye. Bu yine ortalamanın(8,8sn) üzerinde.

Sesli Arama için sayfa yüklenme süresi

Zaten yakın zamanda Google bir duyuru ile yüklenme hızının önemini vurgulamıştı. Bu duyurudan sonra sıralama konusunda PageSpeed verilerinin önemi daha açık ortaya çıktı.

Sonuç:

Sesli aramada üst sıralara çıkmak için sayfanızı yapılandırın ve daha hızlı açılmasını sağlayın.

HTTPS Güvenli Bağlantı Kullananlar Sesli Arama Sonuçlarına Hakim Oluyor

Google, HTTPS kullanımının web sitelerin sıralama almasında kullanılan sinyallerden biri olduğunu kabul ediyor. Fakat bunun çok değerli bir sıralama ölçütü olmadığını belirtiyor.

Ancak!

Sesli arama sonuçları için karşılaşılan veriler bize açıkça sunuyor ki; HTTPS önemli bir role sahip!

Google masaüstü arama sonuçlarında %50 kısmında HTTPS dikkatimizi çekerken, sesli arama sonuçları için bu rakam %70 seviyesine çıkıyor.

Bu oldukça yüksek bir rakam!

Veriler bize bunun bir tesadüf olmadığını düşündürse de, bu kesin bir sonuç ortaya koymuyor. Siz eğer arama motoru optimize çalışması güzel bir makale hazırlarsanız HTTPS’yi geride bırakabilirsiniz.

Önce ki yazımda “SEO uyumlu makale yazarlığı: Hiç Duymadığınız 6 Önemli İpucu” adında bir makale hazırlamıştım. Okumanızı öneririm.

Sesli Arama Sonuçları Kısa ve Kesin Bilgiler Vermeli

Google sonuçlarında net bilginin kısa olarak sunulmasını istiyor. Bazen biz daha iyi anlaşılmak adına uzun cümleler kuruyoruz.

Bunu bende yapıyorum!

Hem de sıklıkla!

Ama bu arama motorunun sizden istediğinin tam tersi oluyor. Verilerin bize gösterdiği, sesli aramaların cevapları ortalama 29 kelimeden oluşuyor. Tabi ki 29 kelimeyi tek cümlede barındırın demek istemiyorum. Anlatılanın bu ortalamaya uygun olmasını tavsiye ediyorum.

Schema.org Kullanmanın Sesli Arama Sıralamasına Etkisi Düşük

Zaten schema.org kullanımının, arama motoruna sitenizi daha anlaşılır hale getirdiğini biliyorsunuzdur.

Peki, sesli arama için sıralamaya etkisi var mı?

Maalesef yok gibi görünüyor.

Normal kullanım oranından yüzde 1 kadar fazla olsa da bu oran etkin bir kriter olmaya yetmiyor. Zaten sesli arama sonuçlarının %64’ü schema kullanmıyorlar.

Kısacası sıralamaya doğrudan etki etmiyor.

Yine de merak edenler için aşağıya sesli arama sonuçlarında schema.org kullananların en çok kullandıkları schema türlerini listeledim.

Google Sesli Arama için Schema

Her ne kadar ortaya çıkan veriler bize schema kullanımının doğrudan etkili olmadığını sunuyor olsa da, kullanımını tavsiye ederim. Çünkü genel SEO çalışmaları için önemli bir yere sahiptir.

Güçlü Backlink Alan Siteler Sesli Aramalarda İyi Yerlerde

Backlink, yani geri bağlantıların masaüstü ve mobil arama sonuçlarında ne kadar etkili olduğunu biliyoruz. Aslında bu işin temelini oluşturuyor desek doğru olur.

Peki backlinklerin, sesli arama sonuçlarına etkisi nasıl?

Ahrefs verileri kullanılarak, sesli arama sonuçlarında ki sitelerin domain reytingleri ve sayfa derecelerini inceledik.

Ortaya çıkan sonuç:

Arama sonuçlarında alanlarının ortalama puanı 76.8 oldu.

SEO sektörü ile ilgili olanların çok iyi gördüğü üzere yüksek DR oranı çıkıyor.

Buna karşılık sayfa puanlaması oldukça düşük çıkıyor. Sadece 21.1 derecesine sahip bir ortalama ile karşılaştık.

Elimizde ki veriler bize aslında sesli aramanın masaüstü arama sonuçlarından farklı olduğunu gösteriyor. Başka bir söylemle, Google güvenilir bir sitede sesli arama yanıtı buluyorsa ve doğru şekilde hazırlanmış bir yanıtsa, bu sayfanın kaç bağlantı aldığını umursamıyor.

Domain rating sayfa puanına göre oldukça önemli. İçeriğinize gelen bağlantılar Google’u pek ilgilendirmiyor.

Sosyal Etkileşimin Önemi Dikkat Çekiyor

Araştırmaların önemli noktalarından biri de sosyal paylaşımlar. Sosyal etkileşim alan bağlantıların arama sonuçlarında iyi yerlerde olduğunu gösteren veriler var. Özellikle Facebook paylaşımları bu konuda son derece önemli görünüyor.

Kısacası buradan çıkardığım anlam şu:

Etkili, yüksek oranlı paylaşım alabilen yazılar sesli arama sonucu olarak sıralama alma şansınızı arttırıyor. Bu sadece sesli aramaya özel bir durum değildir. Unutmamak gerek.

Uzun İçerikler Sıralama Alma Eğilimli

Sesli arama sonuçlarını incelediğimizde genellikle 1000 kelime üzeri sitelerin daha iyi sıralama alma eğiliminde olduklarını gördüm. Bu mobil ve masaüstü arama sonuçlarından bildiğimiz, önemli bir etkendi.

Özellikle sesli arama sonuçlarında ki sıralamaların incelenmesinden elde edilen veriye göre, ortalama kelime sayısının 2.312 olduğunu söylemeliyim.

Fakat!

Yukarıda demiştik ki, 29 kelime ortalamalı cevaplar (yani kısa ve net cevaplar) sıralamada dikkat çekiyor.

Biraz kafa karıştırıcı oldu öyle değil mi?

Aslında açıklamaların kısa ve öz olması sıralama için önemlidir.

Bunun yanında siz eğer uzun ve gerçekten doğru bilgilerden derlenmiş yazı hazırlarsanız, sesli arama ile “eşleşme” sağlayan kelime adedinizi de arttırmış olacaksınız.

Bir diğer önemli nokta!

Genellikle sesli aramalarda sonuçların sıkça sorulan sorular kısmını işaret ettiğini gördük. Yani soru tabanlı sorgular için çalışma yapmak gerektiğini düşündüren bir istatistiksel veri var.

Kısa, günlük konuşma dilinde anlaşılır bir soru cümlesi!

SERP: Sesli Arama Üzerinde ki Etkisi Ne Kadar?

Masaüstü arama sonuçlarında ilk üç içinde yer alan sitelerin, sesli arama sonuçlarında da iyi yerlerde olduğunu görebiliyoruz. Bunun normalde var olan sıralamaların da dikkat alındığını gösterdiğini söylesek yanlış olmayacaktır.

Arama sonuçlarında ilk üç içinde yer alan sitelerin %74,9’u sesli arama sonuçlarında da üst sıralama alıyor.

Zaten kendini kanıtlamış içerikler olduğunu düşünerek, bu tür içerikleri yukarıda tutma eğilimi olduğunu düşünüyorum.

Öne Çıkan İçeriklerin Sesli Arama Sonuçlarına Faydaları

Öne çıkan içerikler, masaüstü aramalarında oldukça işe yarar ve kullanışlı sonuçlar verdiği için, sesli aramalarda da ideal sonuç olarak göze çarpıyor.

Bu içerikler Google tarafından daha önce güvenilir kaynak olarak görüldüğü için hedef arama sonucu haline gelmektedir.

Tüm sesli arama sonuçlarının ortalama %40,5’i öne çıkan spinnet odaklı olduğunu söyleyebilirim.

ÖZET:

Arama sonuçlarında “Featured Snippet” olarak yer alan içerikler, sesli aramalarda sıralama almaya yatkındır. Ama bu zorunlu bir durum değildir.

Kontrol et

SEO Uyumlu Makale Yazarlığı

Seo Uyumlu Makale Yazarlığı: Hiç Duymadığın 6 Önemli İpucu

Seo bilsem çok iyi olurdu! İçerik yazarlığı yapıyorum, ama daha iyilerini üretebilir miyim? Neden olmasın? Ben …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir