WordPress gerçekten iyi bir script. Bu nedenle, web sitelerinin üçte birinden fazlasının bu CMS’ye güvenmesi şaşırtıcı değildir. Öncelikle kararınız için tebrikler. WordPress SEO da bir o kadar önemli.
Ancak şimdi, anahtar kelimeleriniz için yakında Google’da üst sıralarda yer alacağınızı düşünüyorsanız, ne yazık ki yanılıyorsunuz.
WordPress SEO 2024
WordPress, sihirli bir şekilde arama motoru sıralamalarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olmaz. Hayır, WordPress için SEO size çok fazla çalışmaya ve belki de sinirlerinize mal olacak.
Size çok fazla maliyet getirmemesi için bu eğitimde WordPress SEO için en önemli somut adımları ve faydalı ipuçlarını bulacaksınız (her zaman olduğu gibi birçok ekran görüntüsü ve video içerir). Bir SEO bakış açısıyla WordPress web sitenizi nasıl şekillendireceğinizi ve “Google’da bulunmanız” için başka neye ihtiyacınız olduğunu öğreneceksiniz.
Örneğin, sitenizi Google için optimize etmek için Yoast SEO (veya başka bir WordPress SEO eklentisi) yüklemek ve yapılandırmak. Bunu hemen hemen herkes yapabilir ve yapar. Hayır, WordPress SEO birçok küçük çarkın karmaşık bir etkileşimidir.
Bu nedenle, zaten SEO temelleri ile biraz uğraştıysanız, zarar vermez. Böylece bu gönderinin tüm potansiyelini elde edebilirsiniz.
Henüz öyle değil mi? SEO genellikle sizin için hala yeni bir alan mı?
Son bir not: “*” ile işaretlenen bağlantılar bağlı kuruluş bağlantılarıdır.
Ama ön açıklamalar için gerçekten bu kadar. Asıl konuyla başlayalım!
WordPress-Barındırma
WordPress yönetilen barındırma , WordPress’e yeni başlayanlar için doğru seçimdir , aynı zamanda en gelişmiş .
Bu ne anlama geliyor?
Basitçe söylemek gerekirse, WordPress yönetilen barındırma size WordPress için özel olarak yapılandırılmış bir sunucu sunar . Ayrıca, sunucunun bakımını kendiniz yapma zahmetinden sizi kurtarır.
İki avantaj daha var:
- güvenlik
WordPress gibi bir içerik yönetim sistemiyle, kötü yapılandırılmış bir sunucu veya eski bir WordPress sürümü, sizi bilgisayar korsanları ve komut dosyası çocukları için kolay bir av haline getirir. Yönetilen barındırma ile bu riskten kaçınırsınız.
- uzmanlık
Barındırma sağlayıcısı WordPress’te uzmanlaşmıştır, bu da desteğin gerçekten işini bildiği anlamına gelir.
Dikkat: Bluehost ve 1&1 gibi genel uzmanlar kendilerini WordPress uzmanları olarak sunmaya çalışır. Anlaşılabilir, sonuçta çok fazla para söz konusu. Ancak bu, gerçek WordPress barındırma uzmanlarıyla rekabet edebilecekleri anlamına mı geliyor? Hayatımda hiç.
Evet, profesyonel WordPress yönetimli barındırma size biraz daha pahalıya mal olabilir. Ancak hosting gerçekten sadece fiyata bakmanız gereken nokta değil. 😉
Falan falan, konuşması kolay değil mi sence?
O zaman belki sadece videoya bir göz atın. Konuşmamda, WordPress barındırma söz konusu olduğunda neden yanlış sondan tasarruf etmenin bir anlamı olmadığını daha ayrıntılı olarak açıklayacağım:
Peki doğru hostingi nasıl seçersiniz? Özellikle neye bakmalısınız?
Aşağıda, barındırmanın getirmesi gereken kriterlerin küçük bir kontrol listesi bulunmaktadır :
Yüksek kaliteli WordPress SEO Hosting için kontrol listesi
- %100 çalışma süresi (her zaman çevrimiçi)
- özel WordPress altyapısı
- http/2 (daha kısa yükleme süreleri)
- PHP 7 veya üzeri (daha hızlı yükleme süreleri)
- Sunucu tarafı önbelleğe alma (daha kısa yükleme süreleri)
- güçlü sunucular (daha fazla CPU çekirdeği)
- yüksek PHP bellek sınırı (yüksek trafik için)
- SSD sabit diskler
- Kaynak sıkıştırma (ör. Brotli )
- SSL sertifikalarının otomatik kurulumu (örneğin ücretsiz Let’s Encrypt)
- İçerik Dağıtım Ağı (uluslararası başlamak istiyorsanız)
- Staging Area (WordPress SEO öğrenirken canlı sitenizi kapatmamanız için)
- günlük yedeklemeler
- WordPress uzmanlarından destek
- Net ve hızlı barındırma
WordPress SEO Temaları 2024
WordPress tema üzerinde kararınızı aceleye getirmeyin. İçgüdülerinizin size ilk bakışta en iyi söylediği şeye bakmayın!
Niye ya?
Çünkü bir tema her zaman belirli bir bağlılık yaratır. Projeniz üzerinde ne kadar uzun süre çalışırsanız, başka, belki de daha iyi bir WordPress temasına geçmek o kadar zorlaşır.
Kontrol listesi: SEO uyumlu tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Deneyimler, aşağıdaki faktörlerin özellikle önemli olduğunu göstermiştir:
- Sorumlu tasarım
Bunu Browserstack’in Duyarlı Tasarım Denetleyicisi ile kontrol edebilirsiniz.
- kısa yükleme süreleri
Demo sitenizin performansını WebPageTest.org ile kontrol edebilirsiniz. Aşağıdaki noktalar karşılanırsa, her şey yeşil alandadır:
- 2000’in altındaki hız endeksi
- not verirken en az Bs
- 3 saniyeden kısa ilk arama
WebPageTest arayüzü şu anda böyle görünüyor. Araç size tam olarak ne olduğunu gösterir. İnanın bana, bu kesinlikle daha sonra optimizasyona fayda sağlayacaktır!
- temiz programlama
Kuşkusuz, bunu bir meslekten olmayan kişinin kontrol etmesi zordur. Yine de, burada kaçırılmaması gereken bir faktördür.
- temiz bir HTML başlık yapısı ( burada Yoast’ta açıklandığı gibi H1’den H6’ya )
SEO Meta’yı 1 Click Chrome uzantısında yükleyin ve HTML başlık yapısını kontrol edin. Belirleyici kriterler şunlardır:
- Sadece bir H1 var.
- HTML başlıkları doğru hiyerarşiyi takip eder.
- HTML başlıkları yalnızca birincil içerikte görünür.
- gibi özellikler dahil B. Kullanışlı bir düzen oluşturucu
Bu sadece temanın web siteniz için planladığınız tüm işlevleri sunup sunmadığıyla ilgili bir sorudur. Temadaki entegre özellikler sayesinde kendinize birkaç WordPress eklentisi de kaydediyor musunuz? Çok daha iyi!
- temanın arkasındaki ekip !
Son olarak, destek ve bakım iki önemli unsurdur. Tema aktif olarak geliştiriliyor mu? Büyük, aktif bir topluluk var mı? Veya ideal olarak bir destek forumu veya sorun yaşarsanız iletişime geçebileceğiniz bir destek mi?
Bu küçük kontrol listesi ile buğdayı samandan ayırmanız kesinlikle daha kolay olacaktır. Daha spesifik ipuçları istiyorsanız, lütfen bunu yapın:
Yanlış temayı seçerseniz, sayfa optimizasyonu üzerinde ince ayar yapmak ve yükleme sürelerinizi azaltmak için çok zaman harcarsınız . Elbette zamanı başka bir yerde daha iyi kullanabilirsin, değil mi?
WordPress SEO Eklentileri
Eklentisiz WordPress? Bir seçenek değil! En azından WordPress’i profesyonel amaçlarla kullanmak isteyen çoğu insan için.
Bununla birlikte, çoğu zaman olduğu gibi, slogan şudur: nicelikten önce kalite. Bu nedenle, eklentileri bir hevesle yüklemeden önce, eklentiye gerçekten ihtiyacınız olup olmadığını düşünün.
Oryantasyon için, SEO açısından kendilerini kanıtlamış bazı WordPress eklentileri. İyi bilinen SEO eklentileri şunlardır:
- Yoast SEO
- The SEO Framework
- Rank Math
Yoast SEO
WordPress sitesinin bir SEO eklentisine ihtiyacı vardır . SEO eklentileri söz konusu olduğunda, Yoast SEO açık ara en popüler seçenektir. Eklenti, arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda web siteniz üzerinde kontrol sağlamak için yerleşik birçok karmaşık işleve sahiptir.
Bir yandan, bu pratiktir, ancak diğer yandan, özellikle yeni başlayanlar için genellikle biraz bunaltıcıdır. Bu yüzden bir an için videoyu izlemek en iyisidir!
Ek olarak, size deneyimlerimden verebileceğim eklenti özellikleriyle ilgili birkaç ipucu:
Sayfa başına bir odak anahtar kelime ayarladığınızdan emin olun. Özellikle yeni başlayan biri olarak , bir odak anahtar kelimeye karar vermeniz ve Yoast SEO’nun tavsiyelerine uymanız önemlidir . SEO hakkında ne kadar çok şey öğrenirseniz, trafik ışığı sistemine o kadar az ihtiyaç duyarsınız, ancak başlangıç için çok değerli bir özelliktir.
Ek sayfaları ilet
Benim açımdan, WordPress’in büyük bir zayıflığı var: CMS, gereksiz URL’ler oluşturmayı seviyor. Bunlar; B.Tarihe dayalı arşivler ve yazar arşivleri.
Genel olarak, WordPress her resim veya diğer ek (ör. PDF) için ayrı bir alt sayfa oluşturur.
Dikkat: Bu, bir görselin URL’si değil, görselin temada görüntülendiği ayrı bir sayfa anlamına gelir.
Yoast SEO, bunları devre dışı bırakma seçeneği sunar. Eklenti, ek sayfalarını ek içeren URL’ye otomatik olarak yönlendirmenizi sağlar. Kontrol panelinde seçeneği burada bulabilirsiniz:
Bu neden önemli?
Google, çoğunlukla kaliteli sayfalardan oluşan web sitelerini ödüllendirir. Yüzlerce anlamsız URL açıkça bir yüktür.
Google, bu tür gereksiz sayfalardan nefret eder çünkü hiçbir katma değer sunmazlar ve bu nedenle yalnızca tarama bütçesini boşa harcarlar .
Sonuç açıktır: Açık bir anlam ve amaç olmadan tüm sayfalardan uzak durun!
Rank Math
RankMath ile birkaç dünyanın en iyisine sahip olursunuz, tabiri caizse: Eklenti , diğer birçok uzantının özelliklerini birleştirir.
Örneğin, RankMath ile kendinize yapılandırılmış veriler için ek bir eklenti kaydedersiniz.
WordPress SEO Temelleri
Belirtildiği gibi, Yoast SEO gibi bir SEO eklentisi yüklemek, WordPress SEO’nun sadece küçük bir parçasıdır. Aşağıda, Google optimizasyonunuzu başarıya giden yola koymak için WordPress’in kendisindeki en önemli temel ayarları öğreneceksiniz.
Önemli: Web siteniz bir süredir yayındaysa ve bu nedenle Google tarafından dizine eklenmişse, tüm URL değişiklikleri için uygun 301 yönlendirmeleri ayarlamanız gerekir.
Aksi takdirde 404’ler oluşturursunuz (bulunamadı). Bu sadece kullanıcı deneyimi için kötü olmakla kalmaz, aynı zamanda Googlebot’u boşluğa gönderir. Ek olarak, bulunamayan URL’lere işaret eden geri bağlantılar, Etki Alanı Yetkiliniz için sayılmaz.
Arama motorları için görünürlük
Google’ın WordPress web sitenizi tarayabilmesi, dizine ekleyebilmesi ve sıralayabilmesi için, Google’a erişim izni vermelisiniz. Onay işareti ayarlanırsa Google, robots.txt aracılığıyla kilitlenir.
URL yapınızı kesinleştirip site genelinde yaklaşık 10.000 kelime yayınlayana kadar Google’ın siteye girmesine izin vermezdim. Hâlâ URL’leri ayarlıyor olma olasılığınız yüksek. Bu, yönlendirmeleri ayarlamanız gerekmesine neden olur ve her şeyi gereksiz yere karmaşık hale getirir.
Bu yüzden: Web sitenizi yalnızca gitmeye hazır olduğunuzu hissettiğinizde etkinleştirin ve hiçbir şey çok fazla değişmeyecek.
Alt alanlar veya dizinler
Alt alan adlarının ne olduğunu ve bunları ne zaman kullanacağınızı bilmiyor musunuz?
Endişelenme, o zaman sorunu görmezden gelebilir ve her şeyi dizinler aracılığıyla çözebilirsin. Arama motoru optimizasyonu açısından, dizinler genellikle en iyi çözümdür .
Eksiksiz olması adına, alt etki alanı ve dizin arasındaki farkın kısa bir açıklaması aşağıda verilmiştir:
- Alt alan : blog.cihadsumbul.com.tr
- Dizin: cihadsumbul.com.tr/blog/
Projenizi alt alan adlarıyla ayırmak ister misiniz?
O zaman, Google için her bir alt alanın, arama motoru optimizasyonunun yapılması gereken ayrı bir varlık olduğunu anlamak önemlidir. Yani, etki alanı yetkilisi dağıtılır ve paketlenmez.
Basitçe söylemek gerekirse: alt alan adlarıyla yaşam genellikle kolay olmaktan çok zorlaştırılır.
Bir projeyi alt etki alanlarından dizinlere değiştirdiğinizde trafiğe ne olduğunu burada görebilirsiniz.
Çözüm:
www ile mi yoksa www olmadan mı?
Tekrar tekrar www ve www olmadan SEO açısından bir fark olup olmadığı soruluyor.
Cevap: hayır.
Hiç fark etmez. Tek önemli şey, gerekli yönlendirmeyi ayarlamadan birdenbire geçiş yapmamanızdır. Ardından, Google’ın organik aramasında büyük bir görünürlük kaybı var.
Karar verdikten sonra, Google Arama Konsolunda hangi sürümü tercih ettiğinizi Google’a bildirmelisiniz. (WordPress siteniz için henüz Google Arama Konsolu kurmadıysanız.
Meraklılar için;
Teknik açıdan bir fark vardır: www ile bir alan adı size DNS konusunda daha fazla esneklik, farklı alt alanlar arasında çerezleri kısıtlama imkanı vb. sağlar. Kendi adıma, tüm web sitelerimde alan adının önünde bir www var. çünkü kullanıcılar buna alıştı.
SSL / HTTPS
SEO açısından bakıldığında, 2022’de her web sitesi için SSL zorunlu olacaktır. Google’ın burada Chromium blogunda onayladığı gibi, Chrome, SSL içermeyen web sayfalarını “güvenli değil” olarak işaretler. Bu, ziyaretçileriniz için tam olarak güven verici değildir.
HTTPS’nin Google’da görünürlüğü ne ölçüde iyileştirdiğini söylemek zor. Evet, HTTPS, yüzlerce Google sıralama faktöründen biridir, ancak çoğu web sitesi zaten HTTPS üzerinde çalışmaktadır.
Bu, tüm web sitenizi en başından itibaren bir SSL sertifikasıyla donatmanız gerektiği anlamına gelir.
Kalıcı bağlantılar ve URL yapısı
Aslında bir URL nedir?
Çok basit: sayısal IP adreslerinin yerini alması amaçlanan, insan tarafından okunabilen bir metindir. İkincisi, sunucularla iletişim kurmak için bilgisayarları kullanır. Ama bir web sitesine ulaşmak için bu sayı dizilerini hatırlamak zorunda olsaydık, oldukça sıkıcı olurdu…
Temel bilgi için çok fazla. Genel olarak URL’ler ve SEO açısından kalıcı bağlantı yapınız hakkında şimdi bilmeniz gerekenler :
- Hiyerarşiler açıkça tasvir edilmelidir. Örnek: test.com/seo/onpage/title-tag/
- URL’ler mümkün olduğunca kısa olmalıdır.
- URL’ler açıklayıcı olmalıdır. Bu, kullanıcıların URL’den sayfanın ne hakkında olduğunu zaten anlayabilmeleri gerektiği anlamına gelir.
- URL’nin ilgili sayfanın ana anahtar kelimesini içerdiğinden emin olun.
- Kelimeleri ayırmak ve URL’nin daha kolay okunmasını sağlamak için ” – ” kullanın.
- URL’lerde yalnızca küçük harf kullanın.
Bu yönergeleri WordPress’te de uygulayabilmemiz için WordPress panelinde Ayarlar > Kalıcı Bağlantılar’a gidip ayarlıyoruz.
Sizin için ideal olan URL yapısını bulana kadar başlangıçta biraz kalıcı bağlantı ayarıyla oynayabilirsiniz. Yönlendirmeleri ayarlamadan daha sonra bunları asla değiştirmemeniz önemlidir!
Evet, ekran görüntüsünde gösterilenler dışındaki ayarlar da mümkündür ve geçerlidir. Ancak, yolunuzu gerçekten öğrenene kadar bunun için endişelenmemelisiniz. Kendi adıma, yalnızca listelenen kalıcı bağlantı ayarlarını kullanıyorum.
Çok dillilik
Çok dilli bir web sitesine başlamak istiyorsanız, ek çabanın devasa olacağını bilmelisiniz:
- Her sayfa tercüme edilmelidir.
- İçeriğinizi her değiştirdiğinizde, tüm dillerde değiştirilmelidir.
Uzmanlık:
İçeriğinizin profesyonel bir tercüme bürosuna tercüme edilmesini sağlayın. Hayır, ne Google Translate ne de DeepL size yüksek kaliteli içerik sağlamayacaktır. Tamamen makine çevirilerinin Google sıralamanızı mahvedeceğini garanti edebilirim.
Global SEO da başlı başına bir bölümdür.
WordPress SEO bakış açısından, bu eklentiler çok dilli içerik için önerilir:
- Polylang (ücretsiz)
- WPML (ücretli ancak iyi bir desteğe sahip)
Eklentiler, Google’ın ihtiyaç duyduğu hreflang etiketlerini oluşturur.
Site haritası
İki site haritası olmalıdır:
- Google Arama Konsolu için XML biçiminde bir tane
- WordPress sitenizin altbilgisinde veya soketinde bağlantı verdiğiniz bir HTML site haritası
SEO eklentiniz (Yoast SEO, The SEO Framework, Rank Math) site haritasını XML formatında oluşturur.
HTML site haritası için WP Realtime Sitemap’e güveniyorum çünkü WordPress eklentisi birçok değerli ayar seçeneği sunuyor. Ancak Table Of Content Plus, sizin için HTML site haritanızı da oluşturabilir.
WordPress SEO projeniz yarıda kaldığında ve sitenizi arama motorlarına görünür hale getirdiğinizde, XML site haritasını Google Search Console’a göndermenin zamanı geldi.
.htaccess
Sıfırdan başlayalım: .htaccess nedir?
.htaccess, Apache Web Sunucusu yazılımını çalıştıran web sunucularında kullanım için bir yapılandırma dosyasıdır.
Apache web sunucusu aracılığıyla yüklenen bir dizine bir .htaccess dosyası yerleştirirseniz, .htaccess dosyası Apache web sunucusu yazılımı tarafından tanınır ve yürütülür.
Ah… Pekala… Bu senin için fazla teorik olduysa, işte hızlı bir örnek:
.htaccess’i neden kopyalanacak kod olarak dahil etmedim?
Pekala, sizi bu önemli dosyayla aktif olarak ilgilenmeye teşvik etmek istiyorum. .htaccess ile ilgili her şeyi gerçekten anlamadan sadece kopyala-yapıştır yöntemine güvenirseniz birçok şey ters gidebilir. Kesin olmayan bir şekilde söylenmelidir.
robots.txt
Robots.txt, web yöneticilerinin (arama motoru) botlara web sitelerindeki sayfaları nasıl tarayacaklarını öğretmek için oluşturdukları bir metin dosyasıdır.
robots.txt dosyası, robot dışlama protokolünün (REP) bir parçasıdır. Bu, yöneten bir grup web standardıdır …
- botlar internette nasıl gezinir,
- içeriğe erişim,
- indeksliyorlar ve
- bunları kullanıcıların kullanımına sunmak.
REP ayrıca meta robotlar gibi direktiflerin yanı sıra arama motoru bağlantılarının nasıl ele alınacağına ilişkin sayfa, alt dizin veya sayfa çapında talimatlar (“follow” veya “nofollow” gibi) içerir.
Pratikte robots.txt dosyaları, hangi kullanıcı aracılarının bir web sitesinin bölümlerini tarayabileceğini belirler. Bu tarama yönergeleri, belirli (veya tüm) kullanıcı aracılarının davranışına “izin verme” veya “izin verme” ile belirlenir.
Bir örnekte şöyle görünür:
<!– wp:paragraph –>
<p><code>User-agent: *<br>Disallow: /wp-admin/<br>Disallow: /trackback/<br>Disallow: /xmlrpc.php<br>Allow: /wp-admin/admin-ajax.php</code></p>
<!– /wp:paragraph –><!– wp:paragraph –>
<p><code>Sitemap: https://example.com/sitemap.xml</code></p>
<!– /wp:paragraph –>
WordPress web sitenizin yapısı
Web sitesi mimarisi olarak da bilinen web sitenizin yapısı, uzun vadeli SEO başarısı yaşayıp yaşamayacağınızı büyük ölçüde belirler.
Yapısal OnPage optimizasyonu genellikle ihmal edilir. Yanlış, çünkü onlar…
- web siteniz üzerinden alaka akışını belirler,
- web sitenizin google için ne kadar iyi taranabilir olduğunu ve
- Google’ın hangi içeriği önemli (önemsiz) olarak değerlendirdiği.
Sayfalar ve Gönderiler
Sayfaların ve gönderilerin nasıl farklılık gösterdiğini açıklıyoruz.
İşte benim kısa bir özetim:
- Gönderiler kronolojik olarak sıralanır ve sayfalar hiyerarşiktir.
- Kategoriler, etiketler, arşivler yalnızca gönderiler içindir.
- Sayfalar RSS beslemesinde listelenmez.
- Sayfalar, tam URL’nin serbestçe belirlenmesine izin verir.
- Sayfalar başlangıç sayfaları olarak ayarlanabilir.
Bu özellikler ayrıca uygulama alanlarıyla da sonuçlanır:
- Performans sayfalarına veya açılış sayfalarına ihtiyacım olduğunda bunları sayfa olarak uygularım.
- Ayrıca bir blog veya rehber çalıştırmak istersem, bunun için gönderileri kullanırım.
Gönderiler kronolojik olarak sıralandığından sayfaları tercih ederim. Bu, arama motoru optimizasyonu için ideal değildir.
Kategoriler ve Etiketler
WordPress kategorileri nelerdir?
Aslında kendi kendini açıklayıcıdır: kategoriler, gönderilerinizin geniş bir gruplandırılması için tasarlanmıştır ve hiyerarşik olarak yapılandırılmıştır. Böylece alt kategoriler oluşturabilirsiniz.
Kategorileri genel konular veya blogunuzun içindekiler tablosu olarak düşünün. Blogunuzun gerçekte ne hakkında olduğunu öğrenmek ve okuyucuların doğru konuyu bulmasına yardımcı olmak için oradalar .
Peki ya etiketler aks anahtar kelimeler? WordPress etiketleri nelerdir?
Blogunuzun etiketleri gibi yayınlarınızın belirli ayrıntılarını açıklamayı amaçlarlar. Örneğin, belirli bir dizi blog makalesini bağlamak için etiketleri kullanabilirsiniz. Kategorilerin aksine, etiketler hiyerarşik değildir.
Dikkat: Her iki sayfa türünün de benzersiz içerik içermediğini, ancak gönderilerinizden alınan metin parçacıklarından oluştuğunu unutmayın.
Bu, Google’ın bunları genellikle zayıf içerik olarak sınıflandırdığı anlamına gelir. Meta Robots noindex’e benzersiz içerik ekleyerek veya kategoriler ve etiketler ayarlayarak buna karşı koyabilirsiniz, SEO eklentiniz aracılığıyla takip edin.
Çok önemli:
Web sitenizdeki sayfaları asla Meta Robots noindex, nofollow olarak ayarlamayın. Bu, bağlantı akışını keser ve değerli bağlantı suyunu boşa harcar.
Breadcrumb
Nedir bu Breadcrumb?
Bu da oldukça basittir: Kırıntı gezintisi ile WordPress web sitenizin dikey dahili bağlantısını güçlendirirsiniz. Basitçe söylemek gerekirse, bunun gibi gezinme, web sitenizin taranabilirliğini optimize eder.
En basit haliyle, kırıntılar, “büyüktür” sembolüyle ayrılmış yatay metin bağlantılarıdır. Simge, o sayfanın yanındaki sayfa bağlantılarına göre düzeyini gösterir.
Dolayısıyla, bir “breadcrumb” (veya “kırıntı izi”), bir tür ikincil gezinme şemasıdır. Kullanıcının bir web sitesindeki konumunu gösterir. Genellikle, hiyerarşik olarak düzenlenmiş büyük miktarda içeriğe sahip web sitelerinde içerik haritaları bulursunuz.
Uzmanlık: Çoğu zaman, kırıntı gezintisi WordPress temanıza zaten dahil edilmiştir. Aksi takdirde, Yoast SEO’daki işlevi etkinleştirerek kolayca yükseltebilirsiniz. Yoast’ın resmi web sitesi , burada temanıza Yoast SEO kırıntılarını nasıl ekleyeceğinizi açıklıyor.
devamı için yazıyı sık kullanılanlara ekleyin.