Anasayfa / SEO / Zayıf İçerik: Düşük Kalite Sayfalar Nasıl Bulunur ve Düzeltilir?

Zayıf İçerik: Düşük Kalite Sayfalar Nasıl Bulunur ve Düzeltilir?

SEO hakkında tartışmak ve ‘zayıf içerik’ ifadesinden bahsetmemek neredeyse imkansız ve bunun için oldukça iyi bir neden var.

Arama motorları, kullanıcılarını mutlu etmek için sürekli olarak yeni içeriği bulup dizine ekleyerek web’i tarar. Web yöneticileri sürekli olarak rakiplerini atlamak, arama motorlarına web sitelerini yeniden ziyaret etmek ve kullanıcılarını meşgul etmek için daha fazla neden sağlamak için yeni içerikler oluşturmaya çalışıyor.

Gerçek şu ki, iyi içerik oluşturmak zor ve dolayısıyla birçok webmaster kısayol arıyor.

Son sonuç nedir? Yayınlama uğruna düşük kaliteli içerik yayınlamak ve kullanıcıların gerçekten ne istediğini hesaba katmamak.

Bu da kullanıcıların mutsuz olmasını sağlar ve arama motorları , kullanıcıların istediklerini alamadıkları için sinirli hale gelir .

‘Arama motorları hayal kırıklığına uğradık’ derken, arama sonuçlarından düşük kaliteli web sitelerinden kurtulmak için sıralama algoritmalarını değiştirdikleri anlamına gelir.

Bunu yaptıklarında, içerikler yeterince iyi olmadığı için bazı web siteleri sıralamasını ve trafiğini kaybeder. Ve ‘zayıf içerik’ hakkındaki tartışmanın başladığı yer burası.

Web yöneticileri ve SEO uzmanları, zayıf içerik olarak değerlendirilenleri, hangi sayfaların ‘zayıf sayfalar’ olarak algılandığını ve en önemlisi bunu nasıl düzeltebileceğini anlamaya çalışıyor.

Zayıf İçerik Nedir?

Peki, gerçekten zayıf içerik nedir? Kelime sayımıyla mı ilgili yoksa daha mı fazla?

Zayıf içerik, bir sayfa sıralamasını manipüle etmek amacıyla yayınlanan içeriktir ve kullanıcıya gerçek bir değer katmaz. Kısa ve özgün değildir, anlamlı ve okunması kolay hale getirmek için özel bir özen gösterilmemiştir.

Düşük kaliteli içeriğin tipik örnekleri, otomatik oluşturulan sayfalar, giriş sayfaları, hurdaya çıkarılmış içerik, anahtar kelime ile doldurulmuş sayfalar veya anlamsız veya amaçsız bir sayfaya atılan metin satırlarına sahip sayfalardır.

Neden zayıf içerik SEO için kötü?

Arama motorları sizce zayıf içeriği tanımlamak için yeterince akıllı değil mi?

Sonuçları nelerdir?

Bir web sitesinin genel kalitesini düşürür

Yeni başlayanlar için, Google tek bir web sayfasının kalitesini değerlendirirken, göz önünde bulundurulan şeylerden biri de, aynı web sitesinden, dizine kaç kaliteli sayfanın dahil edildiğidir. Dolayısıyla, çok sayıda zayıf içerikli sayfa içeren bir web sitesine sahip olmak, sayfa sıralamanızı ve Google’ın size güvenini azaltır.

İçerik Kraldır
İkincisi, Google’da üst sıralarda yer almak için , arama amacını karşılayan harika içeriklere sahip olmanız gerekir . Bundan daha az olan herhangi bir şey, Google’ın ilk sayfasına yakın herhangi bir yere ulaşmaz, hangi hilelerin algoritmalarını aldatmaya çalıştığınız önemli değildir.

Geçmişte birçok kez söyledim, ‘İçerik kraldır’. Harika içeriğe sahip web sitelerinin, Google aramada veya SEO’suz Google aramada daha yüksek sıralamaya sahip olmalarına karşın, düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerinin hiç şansı yoktur.

Kullanıcılar zayıf içerik sayfalarını sevmez

Üçüncüsü, zayıf içerikli yüksek sıralamalar elde etmeyi başarsanız bile, herhangi bir kullanımda olmayacaktır. Kullanıcılar, istedikleri şeyi vermeyen bir web sitesine güvenmeyecek veya kalmayacak ve bir sayfada birkaç satırlık içerik barındıracak, istedikleri gibi değil.

Diğer bir deyişle, yalnızca içeriğinizi iyileştirmek amacıyla zayıf içeriği kasıtlı olarak yayınlarsanız, yalnızca zamanınızı harcıyorsunuz demektir.

Çalışmayacak. Şimdi çalışıyor olsa bile, sadece geçici. Google’ın yıllık bazda yaptığı yüzlerce algoritmik değişiklikte, yakalanıp, sıralamalarınızı kaybedecek, ceza verilecek ve muhtemelen Google’dan yasaklanacaksınız.

Google Cezası alma riskiniz

Düşük kaliteli sayfaları tanımlamak ve devalüe etmekle ilgili Google algoritmasına yapılan değişiklikler artık devam eden Google algoritmasının bir parçasıdır. Bu, normal sürecin bir parçası olarak, algoritmanın düşük kaliteli sayfaları kontrol edip tanımlayacağını ve bunları dizinden kaldıracağı anlamına gelir.

Birçok düşük kaliteli sayfaya sahip web siteleri, manuel veya algoritmik ceza uygulanabilir.

Geçmişte, bu devam eden bir şekilde yapılmadı, ancak birkaç ayda bir yapıldı. Düşük kaliteli sayfalarla savaşmaktan sorumlu olan algoritma, SEO topluluğu içinde Google Panda olarak bilinir.

Google ne istiyor?

Açıkçası, zayıf içerik gitmek için bir yol değil, Google mutlu olmak ister?

Kısacası, Google, arama yapanın amacını karşılamak için içerik arıyor. Böylece, tüm arama ihtiyaçları için Google’a gelmeye devam ediyorlar.

Yüksek kaliteli içerik aşağıdaki özelliklere sahiptir:

  • Yüksek kaliteli bir web sitesinde yayınlandı.
  • Eşsiz ve orijinal.
  • Bir hikaye için her iki tarafa söyler ve önyargılı değildir.
  • Kapsamlı ve detaylı.
  • İyi biçimlendirilmiş ve yapılandırılmış.

Zayıf İçerik Nasıl Belirlenir?

Daha önce de belirttiğim gibi, eğer kasıtlı olarak zayıf içerik oluşturuyorsanız, sıralama açısından herhangi bir beklentiniz olmamalıdır.

Ne yazık ki, bu her zaman böyle değildir. Web sitenizde yayınlanmakta olan zayıf içerik sayfalarınız olabilir, çünkü bunu yapmak istemiyorsunuz, ancak Google düşük kaliteli sayfalar olduklarına inanıyor.

Google düşük kaliteli sayfaları nasıl tanımlar?

Google algoritmaları, bir sayfanın ne kadar değerli olduğunu belirlemek için bir dizi kural kullanır. Kontrol ettikleri şeylerden bazıları:

  • İçerik özgünlüğü – web sitenizdeki veya web’deki diğer sayfalarda bulunan orijinal veya tam kopya (çoğaltılmış) içeriktir
  • İçerik biçimlendirme – sayfanın uygun başlıklarla geçerli bir yapısı var mı?
  • Reklam ve pop-up sayısı – reklamların veya rahatsız edici pop-up sayfaların dolu
  • Hız – yavaş sayfalar kullanıcılar için iyi bir deneyim sağlamaz.

Sayfalarınız yukarıdaki testleri başarılı bir şekilde geçirirse, Google sayfanın kullanıcı amacını ne kadar iyi karşılayabildiğini kontrol eder.

Bu belki de en önemli adımlardan biridir, çünkü harika içeriğe sahip bir sayfanız olsa bile, ancak bu kullanıcıların istediği şey olmasa bile, bu sayfa Google için iyi değildir ve sizin için bu, iyileştirilmesi gereken bir sayfadır.

Bu garip geliyorsa, endişelenmeyin, özellikle de içerikte büyüdükçe tüm web sitelerine olur. Google sıralamanızı ve trafiğinizi korumak veya kurtarmak için bu durumlarda neler yapabilirsiniz?

Cevap basittir (ancak uygulaması kolay değildir): Google tarafından hangi sayfaların ‘zayıf sayfalar’ olarak kabul edildiğini belirlemeli ve bunları daha iyi bir şekilde oluşturarak, bunları kaldırarak veya web sitenizdeki diğer sayfalara yönlendirerek düzeltmeniz gerekir.

Zayıf içerik sayfalarını nasıl bulabilirsiniz?

Bu sürece içerik denetimi denir ve zayıf içerikle ilgili herhangi bir sorununuz olmasa bile yapılması önerilir.

Sadece birkaç yayınlanmış sayfanız varsa, bir içerik denetimi yapmak kolaydır, ancak çok fazla sayfanız olduğunda, biraz zaman ve çaba harcar.

İlk adım web sitenizin sayfalarını tek tek gözden geçirip bulmaya çalışmak:

  • Az veya hiç metin içeriği olmayan sayfalar
  • Otomatik oluşturulmuş içeriğe sahip sayfalar
  • Aylar önce yayınlanmış, ancak sıralaması veya trafiği olmayan sayfalar
  • Yinelenen içeriğe sahip sayfalar (kategori ve etiket sayfaları dahil)
  • Yinelenen içeriğe sahip açılış sayfaları (PPC veya SEO ile ilgili olmayan diğer kampanyalar için kullanılan sayfalar dahil)
  • Yüksek hemen çıkma oranına sahip sayfalar

Bu görev için ve özellikle Organik Trafik Analizleri ve İçerik Analizcisi özellikleri için SEMRUSH kullanıyorum.

Organik Trafik Insights raporu organik trafik oluşturmak sayfaları gösterir, bir hemen çıkma oranı yüksekse hangi sayfaları bulmak için kullanabilirsiniz.

Organik Trafik Raporu - SEMRUSH
Organik Trafik Raporu – SEMRUSH

İçerik analizörü raporu sayfa vs. sıralama yoktur anahtar kelimeleri Sen az veya hiç metin var ve hangi sayfaların iyi hangi sayfaları bulmak için kullanabilirsiniz, ziyaretlerin sözcük sayısı, yayınlanma tarihi numarası dahil sayfalar hakkında size ayrıntılı bilgi verir içerik, ancak trafik yok.

İçerik Analizcisi Raporu - SEMRUSH
İçerik Analizcisi Raporu – SEMRUSH

Zayıf içerik nasıl düzeltilir?

Yukarıdaki alıştırmayı yaptığınızda, düzeltilmesi gereken ‘zayıf içerik’ sayfalarının bir listesiyle sonuçlanacaksınız. Türlerine bağlı olarak, aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilirsiniz:

Çok az orijinal içeriği olan veya hiç olmayan sayfalar

Bunların düzeltilmesi kolaydır. Bunları kaldırıp kaldırmayacağınızı, dizine eklememeyi, bunları web sitenizde tutmaya veya içeriklerini iyileştirmeye karar vermeniz gerekir.

Bazı örnekler ve olası çözümleri görelim:

Orijinal içeriği olmayan ürün sayfaları – diğer satıcıların ürünlerini satan bir e-ticaret web sitesi yayınlıyorsanız, ürün açıklamalarınızın üreticilerin web sitesinden tam bir kopyası olması mümkündür.

Bu bir problem. Google, Google dizinine veya kullanıcılarına sunmak için değerli veya yeni hiçbir şeyi olmadığı için sayfalarınızı kolayca tanıyabilir ve sayfalarınızın değerini kaldırabilir.

Ne yapabilirsin? Açıkçası, bu sayfaları web siteniz için gerekli olduklarından tamamen kaldırabilirsiniz.

Yalnızca gezinme amaçlı kullanılan sayfalar – Yalnızca gezinme amaçlarıyla kullanıldığı için çok az içeriği olan sayfalarınız olduğu durumlar vardır. Bu durumda, ‘noindex’ başlık etiketini uygulayarak sayfaların dizinlerini dizine ekleyin ve bunları site haritanızdan kaldırın.

Küçük metin içeriğiyle eski sayfalar – Web siteniz çok sayıda sayfa / yazıyla eskiyse, artık geçerli olmayan ve bunları unuttuğunuz içeriğe sahip sayfalardan bazılarına sahip olmak normaldir. Örneğin, bir ürün sürümü veya yeni web sitesi özelliği için yıllar önce yaptığınız bir duyuru.

Bu gibi durumlarda, bu sayfaları web sitenizden güvenle kaldırabilir (silebilir) ve ayrıca site haritanızdan kaldırabilirsiniz.

Bu sayfalarda, kullanıcıların aramaya devam edebileceğini düşündüğünüz herhangi bir bağlantı veya bilgi varsa, ‘301 Yönlendirme’ yapabilir ve bunları web sitenizdeki en alakalı ve geçerli sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Yinelenen içeriğe sahip sayfalar (örneğin Kategori sayfaları)

Web sitenizde yinelenen içeriğe sahip olma olasılığı daha yüksek olan başka bir sayfa grubu, kategori sayfalarınızdır.

Kategori sayfaları, bir kategoriye ait gönderilerden “içeriğinizi alır” ve bu, Google’a veya kullanıcılara sunmak için yeni bir şey içermez.

Sen olmalıdır DEĞİL silebilir veya de-indeksi onları. Kategori sayfaları SEO amaçları için çok yararlı olabilir, böylece takip edilecek tek yol , içeriklerini aşağıdaki şekilde iyileştirmektir :

  • başlık ve meta açıklamasını optimize etme.
  • Sayfanın üstünde benzersiz ve alakalı içerikler ekleme.

Açılış Sayfaları

Arama motoru pazarlaması kampanyalarında kullanılmak üzere tek amacı olan ve kullanıcılara sunacak yeni bir şeyleri olmayan açılış sayfaları veya sayfalar , site haritanızdan dizine eklenebilir ve kaldırılabilir.

Dikkatli olunan bir kelime: Açılış sayfalarınız orijinal içeriğe sahipse, bunları dizine eklemeyin. Web sitenizin veya İnternet’teki diğer web sitelerinin bazı bölümlerinden kopyalanan içeriğe sahip olan ve web sitenizin içeriğine eklenecek yeni bir şeyleri olmayan açılış sayfalarına başvuruyorum.

Aylar önce yayınlanmış, ancak sıralaması veya trafiği olmayan sayfalar

Bu zor bir şey. Eğer aşina değilseniz arama motorları nasıl çalıştığını , yayınlanan sayfaların tüm arama motorları endeksinde bir sıralama olacak bilmeli.

Arama motorları milyarlarca sayfayı endekslemek, işlemek ve taramak zorundadır ve yayınlanan sayfalarınızın çoğunun düşük sıralaması veya hiç sıralaması yoktur.

Hangi sayfaları düzelteceğine karar vermeden önce, aşağıdaki gerçeği dikkate almanız gerekir: Bir sayfanın Google’da üst sıralarda yer alması zaman alır .

Ahrefs tarafından yapılan bir araştırmaya göre , Google’ın en üst sıralarındaki sayfaların çoğunluğu 3 yaşında veya daha fazladır ve en iyi sonuçların herhangi bir yerinde yeni bir sayfanın görünmesi aylar sürebilir.

Bu, içerik denetiminizden hariç tutmanız, gerçek sıralama pozisyonunun henüz onaylanmadığı için 6 aydan daha kısa bir süre içinde yayınlanması gereken sayfalar anlamına gelir.

Sayfaların geri kalanı için yani 6 aydan eski, ancak sıralaması veya trafiği olmayan sayfalar için, içeriğinizin SEO’sunu ve on-page SEO tekniklerini tekrar ziyaret ederek ve bunları Google’a yeniden göndererek içeriğinizi iyileştirmeye çalışmalısınız . dikkate.

İşte bu sürecin genel bir değerlendirmesi:

Bir sayfanın sıralandığı anahtar kelimeleri öğrenmek için sayfanın URL’sini SEMRUSH’ye yapıştırın.

Bir sayfanın herhangi bir sıralaması varsa (Google’ın ikinci veya üçüncü sayfasında olsa bile), herhangi bir anahtar kelime için içeriğinizi düzenlemeniz ve bu anahtar kelimeler için sayfayı optimize etmeniz gerekir.

Bu, başlığınızı değiştirmeniz, başlıklarınızı optimize etmeniz ve bu anahtar kelimeleri içeren bir sayfaya daha fazla içerik eklemeniz gerekebileceği anlamına gelir .

Bir sayfanın hiç sıralaması yoksa:

  • Bir 301 Yönlendirme ekleyin ve sayfayı web sitenizdeki diğer ilgili sayfaya yönlendirin.
  • Veya bu sayfanın içeriğini alın, başka bir sayfanın içeriğini daha iyi hale getirmek için kullanın ve yeni güncellenen sayfaya yönlendirmek için sayfanın kanonik URL’sini değiştirin.

Hemen çıkma oranının yüksek olduğu sayfalar (Proaktif önlem)

Bu, özel bir sayfa kategorisidir ve şu anda ‘Zayıf içerik’ sayfaları olarak kabul edilmemelerine rağmen, Google, sıralamalarını düşürmeye karar vermeden önce proaktif olmak ve sorunu düzeltmek iyidir.

Google Analytics hesabınıza gidin ve Açılış Sayfaları  raporunu görüntüleyin ve ardından sayfaları hemen çıkma oranına göre sıralayın ve hemen çıkma oranına sahip olanları bulun.

Bir sayfanın hemen çıkma oranı yüksek olduğunda , kullanıcıların aradıklarını bulamadıkları veya sayfanızdan ikinci bir sayfayı ziyaret etmeden sayfa içeriği ve soldan hoşlanmadığı anlamına gelir.

Arama sonuçlarına geri dönmüşlerse, bu kötü bir durumdur çünkü Google bunu anlayabilir ve birçok kullanıcı aynı davranışı yaşıyorsa, yavaş yavaş sıralamaya neden olur. Bu SEO Dünyasında ‘pogo yapıştırma’ olarak bilinir.

Bu durumda, tek çözüm sayfa içeriğini denemek ve geliştirmek ve kullanıcı niyetiyle eşleştiğinden emin olmaktır. Kullanıcılara sayfanın başlığında ve açıklamasında vaat edilenleri verin.

İpucu: Önceki gönderiim: SEO dostu başlıklar nasıl oluşturulur? Önceden yayınlanan sayfalarınızın sayfa başlıklarını nasıl geliştireceğinizi açıklar. Bu tavsiyeyi hemen çıkma oranınızı artırmak için alabileceğiniz önlemlerden biri olarak kullanabilirsiniz.

Sonuç

Zayıf içerik sayfaları SEO’nuz için kötüdür . Zayıf içerik sayfalarını bulmak ve düzeltmek için içeriğinizi incelemek bir SEO veya web yöneticisi olarak sizin sorumluluğunuzdadır.

İçerik denetimi süreci zaman alıcıdır (özellikle çok sayıda sayfa içeren web siteleri için), ancak bir web sitesinin genel SEO sağlığına yöneliktir.

Hangi sayfaların ele alınması gerektiğini belirleyerek işe başlayın ve her sayfa için en iyi eylemin ne olduğuna karar verin: bunları iyileştirmek, kaldırmak veya diğer ilgili sayfalara yönlendirmek.

Değişikliklerinizi takip edin ve her zaman 1000 düşük kaliteli sayfa içeren bir web sitesinden 100 en kaliteli sayfa içeren bir web sitesine sahip olmanın daha iyi olduğunu unutmayın.

Son olarak, önleme her zaman tedaviden daha iyi olduğunu unutmayın. Bu bağlamda iki şey anlamına gelir:

İlk olarak, zayıf içerik sayfaları olarak kabul edilmesi muhtemel ve Google’ın bir adım önünde olmak üzere sayfalarınızın herhangi birini iyileştirmek için.

İkincisi, gelecekte daha dikkatli olmak ve sadece web sitenizde yüksek kaliteli içerik yayınlamak, böylece zaman alıcı bir süreçten geçmek veya zayıf içerik sayfalarını incelemek ve iyileştirmek zorunda kalmamak.

Kontrol et

SEO Uyumlu Makale Yazarlığı

Seo Uyumlu Makale Yazarlığı: Hiç Duymadığın 6 Önemli İpucu

Seo bilsem çok iyi olurdu! İçerik yazarlığı yapıyorum, ama daha iyilerini üretebilir miyim? Neden olmasın? Ben …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir