Anasayfa / Dijital Pazarlama / Arama Motoru Pazarlaması (SEM) nedir?

Arama Motoru Pazarlaması (SEM) nedir?

SEM veya Arama Motoru Pazarlaması (Arama Pazarlaması olarak da bilinir), arama motorlarından organik olarak (yani ücretsiz) veya ücretli (yani reklam yoluyla) trafik alma işlemidir. SEM’in iki ana başlığı vardır: SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve PSA (Ücretli Arama Reklamcılığı).

SEO, arama motorlarından ücretsiz trafik almanın ve Ücretli arama reklamlarının, reklamlarınızın arama motoru sonuç sayfalarında görünmesi için ödeme sürecinin yoludur.

Arama Pazarlamasının ana amacı nedir?

SEM’in genel hedefi, arama motorlarındaki görünürlüğü artırmak ve SERPS’de (arama motoru sonuç sayfaları) veya reklam yerleşimleri için üst sıralarda daha yüksek sıralamalar elde etmektir. Daha yüksek reklam konumları ve sıralamalar daha fazla trafik anlamına gelir ve bunun bir takım avantajları vardır.

search engine marketing

Arama Pazarlamacılığı Neden Önemlidir?

SEO ve PSA’nın ne olduğu ve arama motorlarından daha fazla görünürlük ve trafik elde etmek için nasıl kullanılacağı hakkında bilgi almadan önce, bir web sitesinin veya çevrimiçi işletmenin başarısı için SEM’in önemini hızlıca inceleyelim.

Bugünün Dünyasında İnternet’in bilmemiz, öğrenmemiz, sormamız, satın almamız veya yapmamız gereken her şeyin kaynağı olduğu bir gerçektir.

Ne zaman bir sorunuz varsa veya bir şey ararken, yaptığımız ilk şey bir arama motoruna (Google’ın büyük çoğunluğunda) dönüp arama sorgumuzu yazmamızdır.

SEARCH’a bastığımızda, amacımıza cevap verebilecek olan sorulara veya kaynak listesine (ve bu liste hem reklamları hem de web sitelerini içerir) doğrudan bir yanıt almayı umuyoruz.

Kullanıcıların çoğu, en üstteki reklamlardan birini veya ilk beş organik sonuçtan birini tıklar.

Arama motorları, arama sonuçlarının kalitesini yükseltmek için, arama yapan kullanıcılara kullanıcılarını mutlu edecek ve daha fazla arama için tekrar geri gelebilecek web sitelerini (veya reklamları) sunarak çalışmaktadır.

Bunu yapmak için, hangi web sitelerinin (veya reklamların) en üst sıralarda gösterileceğine karar vermeden önce, bir takım değişkenleri dikkate alan karmaşık algoritmalar geliştirdiler.

Arama motoru pazarlamacılığı önemlidir, çünkü web sitenizi veya reklamlarınızı en üst konumlarda görünecek şekilde optimize etmek için izlenmesi gereken süreçtir.

Amacınız sadece arama motorlarında bir varlığa sahip olmak değil, işiniz veya web siteniz için önemli olan arama sorguları (anahtar kelimeler) için en iyi 5 konumdan birinde göstermektir.

En popüler arama motoru Google’ın ayda 50 milyardan fazla sorguya hizmet verdiğini biliyor muydunuz ?

Arama Motoru Pazarlaması Teknikleri

Arama motorlarında varlığınızı iyileştirmek ve reklamlarınız için daha yüksek konumlara ulaşmak için takip edebileceğiniz çeşitli teknikler vardır. Yukarıda belirtildiği gibi, bunlar SEO ve PSA olarak gruplandırılmıştır.

SEM Araçları ve Teknikleri
SEM Araçları ve Teknikleri

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, belirli anahtar kelimeler için arama motorlarında daha yüksek sıralamalar elde etmek için web sitenizi optimize etme işlemidir. SEO ilkeleri, iyi içerikli yüksek kaliteli web siteleri oluşturmanıza ve kullanıcı niyetini yerine getirmenize yardımcı olabilir.
10 yıl öncesine kadar, SEO anahtar kelime doldurma, vasat içeriği yayınlama ve bağlantı kurma hakkındaydı ancak bugün bu durum böyle değil.

SEO daha karmaşık hale geldi ve onu doğru bir şekilde almak için bir dizi parametreyi hesaba katmanız gerekiyor.

Tüm SEO sürecini kolaylaştırmak için aşağıdaki ana alt süreçlere ayrılmıştır:

  • Teknik SEO – web sitenizi tarama ve dizine ekleme işlemi için optimize edin, böylece arama motorları web sitenizi keşfedebilir, okuyabilir ve anlayabilir.
  • Sayfa İçi SEO – web sitenizin tüm sayfalarını tek tek optimize edin ve web sitenizin ve tek tek sayfalarınızın neyle ilgili olduğunu anlamak için arama motorlarına doğru sinyalleri verin.
  • İçerik SEO – hem kullanıcılara hem de arama motorlarına istedikleri içeriği verin ve onları mutlu edin.
  • Off-Page SEO – web sitenizi internette tanıtın, kaliteli geri dönüşler alın ve web sitenizin istediğiniz anahtar kelimeler için en iyi noktalardan biri olmayı hak ettiği arama motor algoritmalarını kanıtlayın.
  • Yerel SEO – web sitenizi optimize eder, böylece insanlar tuğla ve harç mağazasını bulabilir ve ziyaret edebilir.
  • Mobil SEO – kullanıcıların web sitenizi hareket halindeyken ve mobil veya tablet cihazlarından bulup kullanmasını kolaylaştırın.
  • e-Ticaret SEO – Sadece e-ticaret web siteleri için geçerli SEO kuralları.

SEO neden önemlidir?

Daha yüksek sıralamalar, daha fazla trafik: Arama pazarlamacılığı ile hedefiniz reklam için ödeme yapmak zorunda kalmadan web sitenize trafik çekmekse SEO gitmenin yoludur.

Arama motoru trafiği hedeflendi: Google’ı açın ve istediğiniz herhangi bir şeyi arayın. En üst sıralarda yer alan web siteleri, günlük olarak Google’dan binlerce kez ziyaret eder.

Kullandığınız anahtar kelimelere bağlı olarak, arama motoru trafiği yüksek oranda hedeflendiğinden , muhtemelen binlerce dolarlık gelir elde ederler (reklamdan veya kendi ürünlerini veya hizmetlerini satma) .

Facebook’tan veya diğer sosyal medya ağlarından gelen trafikten farklı olarak, organik trafik, kullanıcıların bir şeyi Google’a yazmadan önce akıllarında açık bir niyetleri olduğundan ve yalnızca merak ya da eğlence için olmadığı için daha iyi bir hale dönüşür.

Trafiğin yanı sıra, SEO bir dizi başka avantaj sunar ve bunlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:

Güven ve tanıma: Kullanıcılar, arama motorlarına güvenirler çünkü arama sonuçlarında hangi web sitelerinin gösterileceğine dair katı kurallara sahip olduklarını bilirler ve sırayla üst sıralarda yer alan web sitelerine güvenirler.

Güven sadece daha fazla dönüşüm sağlamaz, aynı zamanda tanıma ve marka bilinirliğini artırır ve bu da dijital pazarlama çalışmalarınızı diğer kanallarda kolaylaştırır.

SEO daha iyi web siteleri oluşturmak için size rehberlik edebilir: SEO sadece arama motorları hakkında değil, esas olarak kullanıcılar hakkında. Arama motorları için tam olarak optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmak için, öncelikle kullanıcılar için optimize edilmiş olmalı ve SEO’nun ne için olduğu bu.

Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı (PSA)

Arama motorlarından organik trafik elde etmenin yanı sıra, arama motorlarını günlük olarak kullanan ve web sitenize hedeflenen trafik alan milyonlarca kullanıcının avantajından yararlanmanın bir başka yolu da ücretli reklamlar yoluyla gerçekleşiyor.

Google’da arama yaparsanız, organik sonuçların üstünde ve altında olduğunu fark edersiniz, Ücretli Reklamlar ile sunulur.

Google Arama Sonuçlarının Üstündeki Ücretli Reklamlar
Google Arama Sonuçlarının Üstündeki Ücretli Reklamlar
Google Arama Sonuçlarının Altından Ücretli Reklamlar
Google Arama Sonuçlarının Altından Ücretli Reklamlar

Bu, ücretli arama reklamcılığıyla kastettiğimiz şeydir. SEO yoluyla yüksek sıralamalar elde etmek için beklemek yerine, üst sıraya kadar ödeme yapabilirsiniz.

Tabii ki, aşağıda göreceğimiz gibi, o kadar kolay değil. Bir takım reklamverenler en üstteki reklam konumlarından biri için rekabet ettiğinde daha da karmaşıklaşır.

En yaygın kullanılan model PPC’dir (Tıklama Başına Ödeme). Bu, yalnızca bir kullanıcı reklamınızı tıkladığı ve en çok kullanılan PSA sisteminin Google AdWords olduğu durumlarda ödeme yaptığınız anlamına gelir.

Google Adwords, Google’a aittir ve reklamlarınızı Google veya Youtube’da göstermek için kullanmanız gereken platformdur.

PPC Nasıl Çalışır?

İşleyiş şekli basittir, ancak çok fazla rekabete sahip nişler ve anahtar kelimelerle uğraşırken daha da karmaşıklaşır. İşte sürecin genel bir bakış:

  • Google AdWords ile ücretsiz bir hesap oluşturursunuz
  • Reklam kampanyaları oluşturdunuz. Her kampanya bir dizi reklam grubu, anahtar kelime ve reklam içerebilir.
  • Hedef kitlenizi, yani kullanıcıların reklamlarınızı görebileceğini (seçiminizi ülkeye, günün saatine, kullanıcı konumlarına vb. Göre daraltabilirsiniz) belirtirsiniz.
  • Kampanyayı başlatırsınız ve yalnızca bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız.
  • Kampanyalarınızın sonuçlarını izler ve gerekli değişiklikleri yaparsınız.

Bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında ne kadar ödediğiniz, bir dizi faktöre bağlıdır.

Sistem size, tıklama başına ne kadar ücretlendirileceğiniz konusunda önceden bir gösterge verecektir, ancak gerçek miktar, gerçekte gerçekleştiğinde kararlaştırılır.

Açık artırma tabanlı bir sistemdeki AdWords. Bu, her tıklamanın maliyetinin ve reklamınızın görüneceği konumun “talep ve tedarik” e bağlı olduğu anlamına gelir. Google’da her arama yapıldığında, AdWords mevcut reklam konumları için açık artırma yapar.

Daha fazla ödeme yapmaya istekli olan reklamverenler, kullanıcı niyetini en iyi şekilde karşılayacak daha yüksek kaliteli reklamlara sahip olurlar, üst sıraları kazanırlar.

Bunu daha kolay anlayabilmek için, “etkileşim yüzükleri” satan ve “Reklamı Satın Al Halkalarını Satın Al” ifadesini aradığında Google’ın ilk sayfasında reklamlarının gösterilmesini isteyen 10 reklamverenin olduğunu varsayalım.

Google, organik arama sonuçlarının üstünde 3 reklam ve altta 2 reklam gösterir. Bu, ilk sayfada sadece 5 reklam alanı olduğu anlamına gelir, ancak 10 reklamveren vardır.

Mevcut 5 pozisyonda hangi reklamlar gösterilecek?

Tıklama başına pazarlama ücretinin devreye girdiği yer burasıdır. SEO’ya benzer şekilde, AdWords sistemi, her bir reklamın nerede gösterileceğine karar vermeden önce bir dizi kuralı dikkate alır.

Bazı faktörler, reklam verenler tarafından tıklama başına ödeme yapmak istedikleri fiyat, reklamların kalitesi vb. Gibi, bazıları açık artırma sırasında kararlaştırılır ve bazıları yalnızca Google tarafından bilinir.

Anlamanız gereken şey, Ücretli reklamların web sitenizi Google’da tanıtmanın harika bir yolu olsa da, her zaman bir hesap oluşturmak ve kampanya yürütmek kadar kolay değildir.

Orada bir optimizasyon süreci var ve herhangi bir geri dönüş olmadan paranızı kaybetmek istemiyorsanız, bu görevi profesyonel pazarlamacılara bırakmak en iyisidir.

PPC Reklamları ne zaman kullanılır?

Hızlı sonuç almak istediğinizde – SEO’nun dezavantajlarından biri, çalışmak için zaman alır .

Yarışma tüm nişlerde yoğun ve istediğiniz anahtar kelimeler için yüksek sıralamalar elde etmek zaman alır.

Dolayısıyla, SEO’nuz üzerinde çalışırken ve daha yüksek sıralamaları ve organik trafiği elde etmek için sabırla beklerken, AdWords’te bir kampanya başlatabilir ve trafiği bu şekilde alabilirsiniz.

Trafik için ödeme yapacaksınız, ancak YG pozitif olduğu sürece, kaybedeceğinizden daha fazla kazanacaksınız.

Pahalı ürünler veya hizmetler satıyorsunuz – PPC reklamları her işletme için geçerli değil. Bir kampanya oluşturmanın maliyeti ve tıklama başına maliyet yüksek ve size kazanç sağlayabilecek bir fiyata ürün satmazsanız, PPC sizin için bir çözüm değildir.

SEO’nuz zaten çalışıyor ve daha iyi sonuçlar istiyorsun – PPC ve SEO uyum içinde birlikte çalışabilir. Asla ya da diğeri değil. SEO ile zaten bazı iyi sonuçlarınız varsa, işletmeniz için organik trafik oluşturan aynı anahtar kelimeler için reklam yayınlayarak pazar payınızı artırabilirsiniz.

Sanal işletmenizin işletmesi – fiziksel bir varlık olmadan sanal bir işletmeyi çalıştırdığınızda ve tek müşteri kaynağınız İnternetse, o zaman sizin için ücretli arama reklamı çalışması yapmanız gerekir.

SEO, müşterileri elde etmenin harika bir yoludur, ancak işletmeniz buna bağlıysa, ikinci bir çıkış yolu olarak PPC reklamlarına sahip olmak daha iyidir.

Sonuç

Katı arama motoru pazarlaması uygulamalarını takip etmedikçe hiçbir işletme veya web sitesi çevrimiçi olarak yayınlanamaz.

Arama motoru pazarlamacılığı, arama motorlarında daha fazla görünürlük elde etmek için organik sonuçlarda daha üst sıralarda yer almanıza veya reklamlarınız için daha iyi konumlara sahip olmanıza yardımcı olacak çerçeve, araç ve işlemleri sunar.

SEM, SEO ve PPC’nin iki ana bileşeni, birlikte uyum içinde çalışabilir ve sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarabilir.

Çevrimiçi iş dünyasında, asla bir diğeri değil. Her ikisi de dijital pazarlama cephanenizde çevrimiçi varlığınızı artırmak için kullanabileceğiniz iki güçlü araçtır.

Eğer pazarlamayı aramakta yeniyseniz, aklınızda net olması gereken şey, kısayol olmamasıdır. SEO veya PPC ile başarılı olmak için, kullanıcının deneyimini başka bir şeyin üstüne koymanız gerekir.

İlk görev, işlevsel ve kullanımı kolay, daha sonra içeriğiniz üzerinde çalışmak ve kullanıcılarınıza mümkün olan en iyi sonucu vermek için harika bir web siteniz olduğundan emin olmaktır.

Bunu bir kez gerçekleştirdikten sonra, bir sonraki adım SEO’nuz üzerinde çalışmaya başlamak ve organik sonuçların en üst sıralarına doğru yavaş yavaş ilerlemek ve eğer varsa, PPC kampanyalarınız üzerinde çalışmaya başlamak ve Yatırım Getirinizi (YG) en üst düzeye çıkarmak.

Başarılı SEM kampanyalarını yürütmek kolay değildir, özel beceriler, çok fazla deneyim ve sıkı çalışma gerektirir.

Bu yeteneklere sahip değilseniz, o zaman profesyonellere bırakmak en iyisidir. Değerli zaman ve zamandan tasarruf edin ve aynı zamanda istediğiniz sonuçları elde etme olasılığınızı en hızlı şekilde artırın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir